روانشناسی سبك زندگي

چگونه با خواب دیدن می توانید ذهنیت خود را تغییر دهید؟

آیا تا به حال خوابی دیده اید که احساس کنید سعی دارد چیزی به شما بگوید؟ گویی پیامی در خواب دیدن وجود دارد که شما می دانید اگر بتوانید آن را رمزگشایی کنید، این روش زندگی شما را تغییر می دهد؟

خواب دیدن

دانستن اینکه چه موقع خواب می بینید دشوار است و به خاطر سپردن رویاهایتان می تواند یک چالش در درون خود باشد. با این حال، اگر بتوانید از طریق خواب دیدن و رویاهایتان زندگی خود را بهبود ببخشید، چه می کنید؟

مجذوب شدید؟ خوب، امروز شما در حال کشف این هستید که چگونه نگه داشتن یک ژورنال خواب با تغییر ذهنیت شما می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

خواب دیدن و رشد ذهنی شما

مطالعاتی وجود دارد که ارتباط بین خواب دیدن و رشد ذهنی شما را برجسته می کند. در حالی که برخی از تحقیقات در مراحل اولیه است اما شواهد قطعی برای اثبات این جمله وجود دارد که رویاها و رشد شناختی برای بزرگسالان به هم پیوند خورده است.

به عنوان مثال، چندین جنبه احساسی در رویاهای شما وجود دارد که ممکن است بیانگر توانایی شما در کنار آمدن و پردازش احساسی اطلاعات باشد.

بر اساس این نتیجه گیری، برخی مطالعات شروع به بررسی رویاهای کودکان کرده اند تا ببینند آیا رشد شناختی مشابهی وجود دارد یا خیر. هر روز صبح، محققان با پرسیدن یک سری سوال از بچه ها مصاحبه می کردند. محققان سپس هر رویا را بر اساس تجربه، مضمون و احساساتی که رویابین تجربه کرده است، دسته بندی می کنند.

این تحقیق از پیوندی پشتیبانی می کند که هرچه “کنترل اجرایی” فرد در زندگی بیداری موثرتر باشد، “حضور آنها در رویاها قویتر است (در فعالیت ها، تعاملات، خودکارآمدی، تلاش ارادی و تأملات شناختی آشکار می شود)”.

به طور خلاصه، مجموعه مهارت هایی که در هنگام بیداری ایجاد می کنید، در رویاهای شما بسیار قویتر خواهد بود. با ردیابی رویاهای خود قادر خواهید بود صفات، احساسات و اعمالی را که می خواهید تغییر دهید، تشخیص دهید. اگر در خواب در اطراف سرپرست یا یکی از اعضای خانواده خود ترسو عمل می کنید، لحظه ای وقت بگذارید تا تشخیص دهید که در بیداری هم به همان روش عمل می کنید یا خیر.

همانطور که شروع به درک ترس و تردید نسبت به خود در مورد آن شخص می کنید، می توانید برای تغییر این باورها در هنگام بیداری اقدام کنید. همانطور که اقدامات خود را هنگام بیداری تنظیم می کنید، باید تغییراتی را در خود رویایی خود مشاهده کنید.

این به این دلیل است که رویاهای شما تجربیات بیدار شما را بزرگ می کنند.

وقتی یک رویا بیشتر شبیه کابوس شود

اکثر مردم در سراسر جهان پس از تجربه یک واقعه آسیب زا، رویاها و کابوس های مزاحم را تجربه می کنند. این کابوس ها می توانند سال ها در زندگی قربانیان عادی باشند.

ارتباطاتی بین کابوس ها و “کاهش چشمگیر خواب، بیداری شبانه، پریشانی روز و اختلال در عملکرد” ​​مشاهده شده است.

در حالی که رویاها تکرار زندگی واقعی نیستند، مشخص شده است که آنها از “زندگی احساسی روز گذشته” به عنوان “نقش راهنما در انتخاب وقایع و تجارب ظاهر شده در خواب دیدن استفاده می کنند.

روش دیگر برای بیان این مطلب این است که نشان داده شده است رویاها در چگونگی پردازش عاطفی اطلاعات نقش دارند. با پیگیری خواب دیدن و روحیه و موضوع کلی خود، به خود اجازه می دهید تا از نحوه پردازش قسمت های روز خود بهتر مطلع شوید.

حتی اگر هنگام بیداری تجربیات خود را سرکوب کنید، هنگام خواب دیدن از ناخودآگاه شما خارج می شوند. اگر می خواهید ذهنیت خود را بهبود ببخشید، باید به تجربیاتی که رویاهای شما را شکل می دهند، بپردازید.

به همین دلیل تهیه یک دفتر یا ژورنال از تمام تجربیات احساسی خود ایده خوبی است. چه بیدار باشید و چه خواب، اگر تجربیات عاطفی خود را ردیابی و ثبت کنید، متوجه یک علت و معلول خواهید شد.

رویاها واقعیت شما را شکل می دهند

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که هنگام تماشای فیلم گریه کنید؟ اگر گریه نمی کنید، آیا تا به حال خود را سرحال دیده اید زیرا یک شخصیت خاص یک قرار ملاقات از آن شخص خاص دیگر خواسته است؟

یکی از جالب ترین نکات در مورد ذهن شما این واقعیت است که ذهن آگاه شما نمی تواند فرق بین رویا و واقعیت را تشخیص دهد.

به همین دلیل است که ممکن است در طول یک فیلم احساسات شدیدی را تجربه کنید. حتی اگر می دانید آن تجربه ها واقعاً اتفاق نمی افتند.

این در نهایت به این معنی است که رویاهای شما در چگونگی تجربه جهان به طور کلی نقش دارند. در ضمیر ناخودآگاه شما، تمام تجربیات شما، چه واقعی و چه تصویری ذخیره شده است. این تجربیات سپس ادراک شما را از دنیای اطراف شما شکل می دهد.

به آخرین باری که به دلیل نزدیک شدن رویایی به واقعیت بسیار دژاوو یا آشنا پنداری را احساس کرده اید، فکر کنید. به نظر می رسید که شما برای دومین بار همان کار را انجام می دهید، حتی اگر می دانید این اولین فرصتی است که برای انجام آن کار دارید.

چگونه ژورنال خواب دیدن خود را شروع کنیم؟

روانشناسی

1. با اولین رویاهای خود شروع کنید

وقتی ژورنال رویاهای خود را شروع می کنید، نیازی نیست که با رویاهایی که امشب می بینید شروع کنید. می توانید برای یافتن رویایی که از قبل به خاطر سپرده اید به عقب برگردید.

همانطور که برای پرورش مضامین و احساسات رویاهایتان کار می کنید، ببینید آیا می توانید رویاهای مربوط به دوران کودکی خود را به یاد بیاورید.

توجه داشته باشید که چه احساسی دارید، در چه مکانی از نظر جسمی می خوابید، چه زمانی معمولاً به رختخواب می روید و چه رویایی به دنبال دارد. با شروع از رویاهای کودکی خود، ممکن است بتوانید تغییرات ذهنی کوچکی را که به مرور تجربه کرده اید، تشخیص دهید.

شما ممکن است رویاهایی بدون مراقبت را تجربه کرده باشید که در دوران نوجوانی همیشه قهرمان آن باشید. با این حال، ممکن است هنگام تحمل فشارهای دوران نوجوانی، تعقیب یا حمله با قهرمانی شما جایگزین شود.

رویاهای شما اغلب بازتاب تجربیات زندگی شما هستند، بنابراین همه چیز توانایی تأثیرگذاری در رویاهای شما را دارند.

2. از خودتان سوال کنید

ذهنیت شما در بیداری و ذهنیت شما در خواب مشترکات زیادی دارند. با اجازه دادن به خود برای پیگیری و مطالعه آگاهانه رویاهایتان، به میزان فوق العاده ای درباره اعتقادات خود خواهید آموخت.

روان درمانگران و مشاوران شناختی هر دو به بیماران خود كمك می كنند تا با رویاهای خود از پس تجربه های آسیب زا غلبه کنند. نشان داده شده است که رویاها اطلاعاتی در مورد الگوهای روابط، درگیری های شخصی و مسائل برجسته در زندگی بیداری بیماران فراهم می کنند.

تکنیکی که درمانگر استفاده می کند و می توانید خودتان هم استفاده کنید این است که احساساتی را که در طول خواب دیدن احساس می کردید از طریق سوالات بررسی کنید. این به شما این امکان را می دهد که خودتان را به روشی بسیار عمیق تر از آنچه در گذشته داشته اید کشف کنید. از طریق سوالات می توانید شرایط، عناصر و زمینه های رشد احتمالی خود را بررسی کنید.

با پرسیدن سوالاتی از خود، خود را از زیر بار “تفسیر” پیام منطقی رویای خود رها می کنید. در عوض، به خود اجازه می دهید احساسات و منحصر به فرد بودن رویا را تجربه کنید.

به عنوان مثال، من به یاد می آورم که در جایی که با پدرم در صندلی مسافر در ماشین بودم، رویایی را دیدم. ما در ماشین بودیم زیرا من قصد داشتم از اسیرکننده هایم فرار کنم. در طول خواب، مطمئن نبودم که چرا پدرم کنارم است. آدم ربایان او را تعقیب نمی کردند و به طرف او تیراندازی نمی کردند و فقط هدفشان من بودم.

این رویا با این باور به پایان می رسد که من مخفیگاهی عالی را پیدا کرده ام. من تقریباً عمودی ماشین را در مقابل ستون سنگی عقب می کشیدم و اعتقاد داشتم از دید دور هستم. سپس از جایی که معلوم نبوده، به ناحیه بالای سینه سمت چپ من شلیک می شود. درست قبل از بیدار شدن به یاد می آورم که پدرم یک جمله ساده به من گفت. او گفت، “تو باید اشتباهاتت را کم کنی”.

من از خواب بیدار شدم و تعجب کرده بودم منظور پدرم از این جمله که “تو باید اشتباهات را کم کنی” چه بود.

به عنوان کسی که خیلی وقتها رویاهایش را به خاطر نمی آورد، این پیام تقریباً یک سال در ذهن من بود. من نگران تلاش برای تحقق بخشیدن به رویا به عنوان یک کل نبودم، در عوض، من بر احساس شکست و ناامیدی تمرکز کردم.

من از این که یک مخفیگاه بهتر را انتخاب نکردم عصبانی شده بودم، از اینکه پدرم را ناامید کردم ناامید شدم و از روشی که تا آن زمان زندگی کردم ناامید شدم.

ناامیدی بیشتر ناشی از خود من بود که اجازه می دادم ترس و عدم اعتماد به نفس من را از پیگیری چالش های جدید منصرف کند.

همانطور که می بینید، من وقت زیادی برای فکر کردن به این رویا و درک واقعی احساسات آن داشته ام. اگر به دنبال درک بهتر رویاهای خود هستید تا بتوانید طرز فکر خود را تغییر دهید، این چهار سوال را که دکتر کلی بولکلی توصیه کرده است از خود بپرسید:

  • عجیب ترین و وهمناک ترین قسمت این رویا چیست؟
  • شخصیت هایش چه کسانی هستند و چگونه با آنها ارتباط برقرار می کنید؟
  • چه احساساتی در این خواب ظاهر می شوند و چه زمانی بروز می کنند؟
  • چه نوع واقعیتی در این خواب برای شما آشکار می شود؟

با پاسخ دادن به این چهار سوال در ژورنال خواب دیدن خود، برای درک پیام رویای خود و چگونگی بهبود ذهنیت مجهز خواهید بود.

در مورد خواب من، رویای من این واقعیت را نشان داد که من ترسو زندگی می کردم و وقت زیادی را برای نگرانی کارهای اشتباه تلف می کردم. رویای من کمتر پیامی درباره انتخاب یک مکان مخفی ضعیف بود و بیشتر پیام من در حال مرگ با چیزی است که درون آن گیر افتاده بودم.

حرف آخر

رویاهای شما با عملکردهای شناختی، احساسات و تجربیات شما در بیداری گره خورده است.

با نگه داشتن یک ژورنال رویا و ثبت و ردیابی خواب هایتان، به خود اجازه می دهید احساسات و هزینه هایی را که داده اید بهتر متوجه شوید.

مواردی که ممکن است هنگام بیدار بودن چندان مشخص نباشند. همانطور که رویاهای خود را برای خود شرح می دهید، اطمینان حاصل کنید که بر روی احساسات آن خوابی که دیده اید تمرکز کرده اید و به منطق آن فکر نکنید.

هر روز صبح، مدت زمانی که می خوابید و جایی که می خوابید، هر آنچه را که از خواب به یاد می آورید، یادداشت کنید. همچنین ثبت برخی از تجربیات روز گذشته که می توانستند در رویا نقش داشته باشند، برای شما مفید خواهد بود.

این تکنیک ها به شما امکان می دهد کاتالیزور رویای خود را بهتر پیدا کنید و در نهایت تصحیح مناسب برای تغییر ذهنیت خود را انجام دهید.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی