راهنماي خريد سبك زندگي مطالب اختصاصي

چه مدل يقه اي انتخاب كنم تا زيباتر به نظر برسم؟

در اين پست از 7 گنج ، معيارهاي مهم انتخاب يقه مناسب با توجه به تيپ را براي علاقمندان گردآوري كرده ايم. اگر شما هم تاكنون دقت نكرده ايد كه كدام مدل يقه بيشتر به شما مي آيد ، با ما همراه شويد و اين مقاله را تا پايان بخوانيد....
تقویم فارسی اندروید

در اين پست از 7 گنج ، معيارهاي مهم انتخاب يقه مناسب با توجه به تيپ را براي علاقمندان گردآوري كرده ايم. اگر شما هم تاكنون دقت نكرده ايد كه كدام مدل يقه بيشتر به شما مي آيد ، با ما همراه شويد و اين مقاله را تا پايان بخوانيد….

انتخاب لباس
انتخاب لباس

يقه گرد: مناسب براي بالاتنه هاي ظريف و لاغر

یقه گرد ساده‌ترین انتخاب است و اصولا گزینه‌های ساده، انتخابی خوب و تضمین‌شده  محسوب می‌شوند اما این بار این اصل درست نیست و درواقع یقه گرد را باید استثنای این قاعده اعلام كرد. یقه گرد برای كسانی مناسب است كه بالاتنه ظریف و كوچكی دارند. خانمی‌هایی كه در این ناحیه چاق هستند، بهتر است سراغ بلوزهای یقه‌گرد نروند.

يقه هفت: راز كوچك كردن بالاتنه و شانه هاي پهن

اگر در گروه افرادی هستید كه اندام شما هرم وارونه است یعنی بالاتنه شما نسبت به پایین تنه‌تان بزرگ است، بهترین انتخاب برای شما پیراهن، تی‌شرت و بلوز یقه هفت است چون لباس‌های یقه‌هفت برخلاف یقه‌گرد، درشتی بالاتنه را می‌پوشاند و كوچك‌تر نشان می‌دهد. یقه هفت در مقایسه با یقه گرد جلوه رسمی‌تری دارد.

لباس‌های یقه هفت علاوه بر اینکه همیشه استایل خاص خودشان را حفظ می‌کنند یک امتیاز مثبت دیگر هم دارند. این یقه‌‌‌‌ها هرقدر طویل‌تر باشند به متناسب نشان دادن شانه‌‌های پهن و عریض کمک بیشتری می‌کنند. کاربرد دیگر این یقه‌‌‌‌ها بلندتر نشان دادن بالاتنه است.

يقه هالتري: مناسب براي شانه هاي درشت و توپر

LG_1355132137_d2b8ff6de85e94760a515f0dd692f5fb_01

فرم یقه‌‌هایی که پشت گردن می‌افتند هم برای خانم‌هایی با فرم شانه‌‌های درشت و توپر مناسب هستند به شرطی که بندی که دور گردن می‌افتد به هیچ‌وجه نازک نباشد.

يقه مربعي: براي منظم تر نشان دادن بالاتنه

23930-3

انتخاب یقه مربعی یعنی ایجاد یك فضای هندسی روی لباس؛ اشكال هندسی این توانایی را دارند كه فضا را مرتب و چیده شده نشان دهند. یقه مربعی هم ظاهر شما را منظم‌تر نشان می‌دهد، البته این یقه برای بلوز كاربرد زیادی ندارد و بیشتر برای پیراهن‌های نیمه‌رسمی استفاده می‌شود پیراهن‌هایی كه برای ‌مهمانی‌های عصر به شما پیشنهاد می‌كنیم.

يقه دلبري: تجمل در لبا‌س‌تان

23930-4چون مدل این یقه به فرم قلب شبیه است، در زبان انگلیسی به آن یقه قلبی گفته می‌شود اما خیاطان ایرانی آن را به نام یقه دلبری می‌شناسند. این یقه در انواع پیراهن‌های رسمی و نیمه‌رسمی كاربرد زیادی دارد. اگر گردنبند خاصی دارید كه می‌خواهید در یك ‌مهمانی ویژه خانم ‌ها بدرخشد، بهتر است آن را با پیراهن یقه دلبری بپوشید.

يقه مناسب براي اندام با سینه های بزرگ

لباس مناسب برای این افراد نباید در زیر سینه برش داشته باشد توجه کنید هر چه یقه پایین تر باشد سایز سینه بزرگتر به نظر می آید و در لباس هایی که در بالا تنه فیت هستند اگر یقه بالا بیایید باز هم سینه ها بزرگتر به نظر می رسند. از تزیینات زیاد در ناحیه سینه و یقه لباس اکیدا خودداری شود.

یقه سوراخ كلیدی: مناسب براي بزرگ نشان دادن بالاتنه

23930-5

وقتی بالاتنه كوچكی دارید، یقه گرد انتخاب خوبی برای شماست كه بالاتنه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند اما برای اینكه تنوعی در یقه گرد به وجود بیاید و بیشتر بتوانید از این مدل یقه استفاده كنید، یقه سوراخ كلیدی شكل گرفته یعنی همان یقه گرد ساده كه در جلوی آن یک سوراخ ایجاد شده است.

يقه قايقي: مناسب براي پوشاندن بازوهاي چاق و سرشانه هاي پهن

23930-6
یقه قایقی یا یقه‌ای كه در زبان انگلیسی با نام «افتاده از شانه» شناخته می‌شود، انتخاب خوبی برای پیراهن‌های رسمی است. اگر قصد دارید از این یقه برای لباس شب خود استفاده كنید، بهتر است لباس شب‌تان بلند باشد چون جلوه این یقه با پیراهن بلند بیشتر است. اگر بازوهایی گوشتی دارید كه اذیت‌تان می‌كند، این مدل یقه با پوشاندن بازوها كمك زیادی به شما می‌كند.

فرم یقه برای کسانی که سرشانه‌‌های درشتی دارند نقشی اساسی بازی می‌کند. یکی از مناسب‌ترین انواع یقه‌‌‌‌ها برای این افراد مدل یقه‌‌های قايقي است. اگر سرشانه‌‌های شما هم بزرگ هستند این فرم متداول باعث ظریف به نظر رسیدن آنها می‌شود. درست مثل این است که کسی که صورت گردی دارد عینک مربعی بزند. این یقه منحنی‌شکل صاف و عریض بودن شانه‌‌‌‌ها را متعادل می‌کند.

يقه ايستاده: مناسب براي كوتاه نشان دادن گردن

23930-7
این مدل یقه با نام ماندارین شناخته می‌شود؛ یقه‌ای ساده كه دور یقه گرد دوخته می‌شود و دو تا پنج سانتی‌متر روی گردن بالا می‌رود. در فرهنگ ما این مدل یقه به نام یقه ایستاده شناخته می‌شود.  البته تاریخچه این یقه به دوران امپراتوری چین برمی‌گردد. در آن روزگاران، ماندارین‌ها گروهی از دولتمردان چینی بودند كه لباس‌هایی با این مدل یقه می‌پوشیدند. اين مدل يقه براي افرداي كه گردن هاي بلند دارند انتخاب مناسبي است.

23930-8

 در قرن‌های 17 و 18 میلادی، پیراهن‌های مردانه این قدر ساده نبودند. آنها از یقه‌هایی استفاده می‌كردند كه چند لایه پارچه روی هم قرار می‌گرفت و حالتی چین‌دار ایجاد می‌كرد. این مدل یقه كه به نام جابوت شناخته می‌شود، در طول تاریخ حذف نشد بلكه ازلباسی مردانه به زنانه تبدیل شد و حالا در لباس‌های زنانه به كار می‌رود. استفاده از این یقه در بلوزهای شومیز بیش از همه رواج دارد.

يقه ملكه اليزابت ، مناسب براي پارچه هاي حرير

23930-9

از نیمه قرن 16 میلادی تا نیمه قرن 17، لباس اهالی غرب بخشی به نام رافل داشت كه دور گردن نصب می‌شد و درواقع نوعی یقه بود. در فیلم‌های تاریخی این مدل یقه را در لباس‌های ملكه الیزابت دیده‌اید چون دوران طلایی رافل‌ها بود. هنوز هم این یقه كاربرد دارد. این یقه را روی بلوزهای حریر ساده امتحان كنید، پشیمان نخواهید شد.

 یادگار پیترپن


23930-10

حتما در فروشگاه‌های وسایل لباس، یقه‌های مجزا را دیده‌اید، یقه‌های آماده كه روی بلوز، پیراهن و . . . نصب می‌شوند. به این یقه‌ها پیترپن گفته می‌شود. داستان پیتر پن به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد؛  وقتی نمایشی به این نام اجرا می‌شد و شخصیت اصلی داستان به نام پیتر پن از لباس‌هایی با این یقه استفاده می‌كرد. یقه‌های پیتر پن كه می‌توانند از جنس، طرح و رنگ مختلف باشند این توانایی را دارند كه لباسی ساده را متمایز و متفاوت كنند.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی