سبك زندگي موفقيت در زندگي

چطور برنامه ریزی کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

این روش می تواند هم برای برنامه ریزی کوتاه مدت و هم بلند مدت کاربرد داشته باشد. اگر می خواهید برنامه ریزی کردن را به ساده ترین روش ممکن یاد بگیرید این مقاله می تواند برایتان مفید باشد.

برنامه ریزی

برای تعیین و دستیابی به اهداف خود به موارد زیر نیاز دارید:

  •  قلم (نه مداد)
  •  کاغذ
  •  یک دوست نزدیک یا یک عضو خانواده
  •  نوار

مرحله 1: از کجا شروع کنیم؟

بسیاری از ما یک هدف را از یک نقطه به نقطه دیگر شروع کرده ایم. هدف شما باید چیزی باشد که شما می خواهید. ممکن است این یک بیانیه واضح به نظر برسد اما اغلب اوقات برای چیزهایی که افراد دیگر می خواهند هدف تعیین می کنیم و خواست خودمان نیست. آیا واقعاً هدف من نوشیدن فقط یک نوشابه محبوبم در هفته است یا من سعی می کنم از خواهرم که دائماً از عوارض نوشابه شکایت می کند، تقلید کنم؟ خوب فکر کنید تا در مورد هدفی که برای شما مناسب است تصمیم بگیرید.

مرحله 2: یک چشم انداز تعیین کنید

یک چشم انداز باید جزئیاتی را در مورد هدف نهایی شما ارائه دهد. عواقب تحقق برنامه های خود را شرح دهید. عباراتی مانند ، “من می خواهم” و “من خواهم توانست” قابل استفاده هستند و باید تا پایان برنامه احساسات شما را شامل شوند.

مرحله 3: انگیزه

چراهای بزرگ چشم انداز خود را یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا هدف برنامه ریزی و نحوه اعمال آن را به خاطر بسپارید. به سؤالاتی از قبیل موارد زیر پاسخ دهید:

  • چرا اکنون این مساله در زندگی شما مهم است؟
  • چرا این به شما یا دیگران کمک می کند؟
  • چرا در آینده باید به سمت هدف خود تلاش کنید؟

مهم است که با خود صادق باشید زیرا این امر پاکترین اهداف شما را به شما یادآوری می کند.

مرحله 4: مشخص کنید

اگرچه پیام هایی که احساس خوبی منتقل می کنند، خوب هستند و برای شروع یک هدف، همه نیاز به تقویت اعتماد به نفس دارند اما بدون رهنمودهای خاص تر، هر طرح خلاقانه ای می تواند به راحتی از بین برود.

مرحله 5: یک برنامه عملی تهیه کنید

بسیاری اوقات، مشخصات شما به قدری گسترده است که نمی دانید سریعاً از کجا باید شروع کنید. اکنون زمان رسیدن به برنامه ریزی است. برای اجرای برنامه ها باید ابتدا برنامه ریزی کنید.

توجه داشته باشید که می توانید به همان اندازه به لایه های عمیق بروید که برای وضوح عملی که لازم دارید ضروری است. در برنامه های بلند مدت، شما می توانید یک طرح کلی در مورد چگونگی انجام هر مرحله از برنامه خود را ارائه دهید که نشان می دهد چگونه می توانید اهداف مشخص شده خود را انجام دهید.

اگر مطمئن نیستید که چقدر خاص است، از خود بپرسید “اگر من به کما بروم و شخص دیگری بخواهد این کار را به جای من انجام دهد، آیا او می تواند بر اساس دستورالعمل و برنامه های من پیش برود؟”

مرحله 6: مهلت تعیین کنید

حال که شما تصور کرده اید که برای رسیدن به اهداف خود به چه کارهایی نیاز خواهید داشت، زمان آن رسیده که مهلت خود را تعیین کنید.

مهلتی را انتخاب کنید که کمی زودتر از آن باشد که شما با هر سرعتی ممکن است به آن اهداف برسید. شما بدین صورت سریعتر از حد متوسط ​​کار می کنید تا بهانه های زیادی به خودتان ندهید.

مهلت های متفاوتی برای بخش های مختلف برنامه تان قرار دهید.

مرحله 7: برنامه خود را ارسال کنید

این طرح باید قابل مشاهده باشد. شما تمام این کارها را انجام نداده اید تا ایده های خود را در کشو بگذارید. باید در جایی باشد که هر روز آن را مشاهده خواهید کرد. برخی ممکن است آن را روی یخچال قرار دهند. یا از میزی استفاده کنید که هر روز آنجا درس می خوانید.

مرحله 8: صحبت کنید

دوستان و خانواده می توانند در حفظ اهداف شما یاران قدرتمندی باشند. آنها را از دید خود مستثنا نکنید. شاید شما آن را نمی دانید اما آنها به احتمال زیاد دارای منابع و ارتباطاتی هستند که می تواند به شما کمک کند.

مرحله 9: پیشرفت را زیر نظر بگیرید

نظارت مداوم بر تغییر شرایط بسیار خوب است. مواقعی وجود دارد که ممکن است احساس غرق شدن در کشش هایی را داشته باشید که در آن کارهای بسیار کمی انجام می شود.

با نظارت بر پیشرفت خود، هر روز انگیزه بیشتری کسب خواهید کرد.

مرحله 10: به خودتان پاداش دهید

در بعضی مواقع، کارهای عالی انجام خواهید داد. دلیلش این است که شما بهترین خود هستید. برای خود خوبی هایی که انجام می دهید را یادآوری کنید و استراحت کنید. به خود پاداش دهید که مثمر ثمر باشد. اگر هدف شما از دست دادن وزن است، یک پیمانه بستنی نخورید.

منبع:

instructables

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی