سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

پوست حساس یا حساسیت پوستی

تقویم فارسی اندروید

پوست حساس یا حساسیت پوستی

اگر تصور می کنید که پوست حساس دارید احتمالا در اشتباه هستید کارشناسان معتقدند پوست حساس به اندازه ای که دیگران تصور می کنند رایج نیست. از آنجایی که حجم زیادی از وسایل مراقبت از پوست و بهداشتی رایج شده است و مدام خود را به استفاده از آن ها و زوم کردن روی پوست مان مشغول می کنیم دچار این تصور غلط می شویم که پوست ما نیز جز پوست های حساس است. این در حالی است که کمی مراقبت به جا و مناسب از بیماری های پوستی جلوگیری کرده و مانع ایجاد حساسیت ها می شود.

پوست های حساس یک خصوصیت ژنتیکی است و اتفاقا چندان هم رایج نیست. این افراد طبق آمار بیشتر اهل شمال اروپا بوده و به علت رنگدانه های کمتر در پوست شان و همچنین رگ های خونی کمتر در اطراف پوست شان بیشتر مستعد قرمزی پوست و حساسیت هستند.

پوست های حساس از لایه های محافظتی بیرونی کمتر بهره مند هستند و به همین علت است که میکروب ها یا آلرژن ها بیشتر می توانند روی این پوست تاثیر بگذارند و به آن نفوظ کرده و به عمق پوست بروند. در این پوست ها ایجاد التهاب، گرگرفتگی، تاول و خارش بیشتر دیده می شود. مراقبت از این پوست ها به معنی امن نگه داشتن شرایط این پوست ها و جلوگیری از آسیب دیدن آن است. توصیه می شود افرادی که پوست حساس دارند کمتر از کرم ها یا لوسین هایی که محصولات پرشی مانند الکل یا بتا هیدروکسی اسید، و رتینوئیدها و لانولین دارند استفاده شود. این مواد در بسیاری از کرم های آرایشی اسفاده می شود و باعث ایجاد حساسیت و آلرژی در پوست می گردد.

اگر پوست حساس دارید بهتر است همیشه از محصولات بدون عطر که پوست های حساس را تحریک نمی کند استفاده کنید. اساس های خوش بویی که در مواد آرایشی استفاده می شوند معمولا باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در پوست هستند. بهتر است قبل از استفاده از هر محصولی آن را روی پوست ساعد خود تست کنید. در صورتی که تا 24 ساعت آینده هیچ اثری از خارش یا سوزش یا تاول و مشکلات پوستی مشاده نکردید آن را استفاده کنید.

همچنین استفاده از پاک کننده ها نیز برای این پوست ها خیلی مهم است چرا که شستن آرایش تان می تواند از ماندن آن روی پوست و ایجاد حساسیت جلوگیری کند. بهتر است از پاک کننده های ملایم و چرب استفاده کنید. پاک کننده هایی که مخصوص پوست های حساس هستند در بازار یافت می شوند.

همچنین اتفاقاتی که برای پوست حساس می افتد می تواند مشکلاتی برای آن ایجاد کند. رفتار های غلط فرد عامل مهمی در ایجاد آسیب به حساب می اید. عواملی مثل استفاده یش از اندازه از لایه بردار ها ، استفاده ی زیاد از لیزر درمانی و یا استرس و الکل و سیگار می تواند به پوست آسیب برساند.

خوشبختانه حساسیت پوستی تنها با کمی شناخت و مراقبت می تواند به خوبی سلامت خود را حفظ کرده و از ایجاد مشکل برای آن جلوگیری شود. اگر استفاده از یک محصول باعث ایجاد حساسیت در پوست شما شد توصیه می کنیم که از یک پاک کننده ملایم و محصولات ضد التهاب برای درمان آن استفاده کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی