سلامت سلامت جسمي

4 مزیت سلامتی و بهداشتی ورزش های یوگا

4 مزیت سلامتی و بهداشتی ورزش های یوگا

برخی از مردم به محض اینکه اسم بیماری ها و درمان و پیشگیری از آن ها می آید فورا به فکر استفاده از دارو ها یا مکمل های غذایی می افتند. استفاده از داروها البته فکر بدی نیست و در اکثر مواقع می تواند یک راه گریز عالی از بسیاری از مشکلات باشد اما فراموش نکنید که ورزش همیشه بهتر از دارو است. در حین اینکه ورزش عوارض سلامتی و بهداشتی داروهای شیمیایی را هم ندارد. برخی تمرینات مناسب به خوبی می توانند در کاهش وزن و از دست دادن چربی های اضافی بدن شما موثر بوده و جلو بسیاری از بیماری های دیگر را بگیرند. به علاوه ورزش های یوگا به شما میمی کنند تا مزایای دیگری را هم شامل حال خود کنید. مزایایی از جمله کاهش استرس و آرامش اعصاب بیشتر. زمانی که صحبت از رهایی از افسردگی یا ناراحتی های اعصاب می شود اولین گزینه در بین ورزش های فیزیکی ورزش های یوگا است که به ذهن شما خطور می کند البته تمام ورزش های فیزیکی در حفظ آرامش اعصاب شما موثرند. در ادامه با هم 4 فایده ی ورزش های یوگا را مرور می کنیم.

بهبود گردش خون حین انجام ورزش های یوگا

خون مایع بسیار مهمی در بدن است که همه چیز را حمل کرده و به تغذیه ی ارگان های بدن و تمامی اندام ها کمک می کند. به عنوان مثال خون اکسیژن را منتقل کرده و دی اکسید کربن را از اندام ها به بیرون بدن دفع می کند. به این ترتیب خون باعث تنفس اندام های بدن است. هنگام ورزش های یوگا گردش خون در بدن شما افزایش یافته و اندام های شما اکسیژن بیشتری دریافت کرده و دی اکسید کربن که یک ماده ی سمی است نیز زودتر از بدن تان دفع می شود. افزایش گردش خون همچنین با افزایش سطح هموگلوبین خون کم خونی را رفع کرده و با کاهش ضربان قلب احتمال حمله ی قلبی را نیز کم می کند.

کاهش سطح قند خون در حین ورزش های یوگا

قند خون پایین یکی از مهم ترین اصول سلامتی شماست. اگر شما قند خون بالایی دارید کلاس های یوگا می توانند کمک خوبی برای تان باشند. به این ترتیب شما می توانید به خوبی روی قند خون تان کار کرده و سیستم ایمنی قوی تری داشته باشید. ورزش های یوگا یکی از بهترین راه برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها بوده و شما را در حفظ سلامت تان کمک می کند.

کمک به آرامش بدن و ذهن

یوگا به عنوان یکی از شیوه های عالی دستیابی به آرامش درونی استفاده می شود. ورزش های یوگا پرکاربرد ترین تکنیک های دستیابی به آرامش درونی و ذهن آرام است. ورزش های یوگا به شما یاد می دهند که چگونه با کنترل تنش های منفی ذهن تان را آرام کرده و تمام انرژی های منفی را از خود دور کنید. هنگامی که شما یک تنفس درست و نرمال دارید یک اثر تسکین دهنده و آرامش بخشی در بدن تان دریافت می کنید. به علاوه شما می توانید از شیوه های موثر در بهبود نتایج مورد نظرتان کمک بگیرید.

کمک به افزایش انعطاف پذیری و قدرت در عضلات بدن

برخی از تکنیک های ورزش های یوگا برای بازیابی قدرت عضلات مناسب بوده و در تمرین دادن بسیاری از افرادی که مصدوم شده اند و در پی بازپروری خود هستند استفاده می شود. این تکنیک ها از یوگا به شما کمک می کنند تا انعطاف پذیری خود را بالا برده و همچنین عضلات قدرتمند تری داشته باشید.

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی