سلامت سلامت جسمي

ورزش استرس را برطرف می کند

ورزش در هر نوعی می تواند در کاهش استرس و ایجاد آرامش موثر باشد  و به علت ترشح اندروفین در بدن احساس خوبی به شما می دهد و همچنین حواس تان را از نگرانی های آینده پرت می کند. شما می دانید که ورزش برای بدنتان است اما از مزایای آن خبر دارید؟ ورزش استرس را به شکل معجزه آسایی کاهش می دهد. هر شکلی از ورزش می تواند در مدریت استرس و کاهش آن موثر باشد.

ورزش استرس را برطرف می کند.

رهایی از استرس

ورزش سلامت کلی بدن و احساس رفاه و آرامش را افزایش می دهد. این عوامل خود در کاهش استرس موثرند اما ورزش استرس را به صورت متمرکز و ویژه نیز درمان می کند.

آزاد کردن اندروفین

هر فعالیت شدید بدنی باعث آزاد شدن یک انتقال دهنده عصبی به نام اندروفین شده که باعث می شود احساس شادی و رفاه در بدن افزایش یابد.

فراموشی

شما هنگام تمرینات ورزشی به خصوص تمرینات تند و گروهی مشکلات و مسائل روزمره را فراموش کرده و دیگر به چیزی فکر نمی کنید. این روال باعث می شود تا استرس کمتری داشته باشید.

آرامش

با انجام منظم حرکات ورزشی به صورت روزانه می توانید روی آن تمرکز کنید و به مرور بخشی از خشم و انرژی های سرکوب شده تان را در این ورزش خالی کنید. به این ترتیب شما احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

بهبود خلق و خو

تمرینات ورزشی منظم می تواند اعتماد به نفس شما را بالا برده، بدنی انعطاف پذیر برای تان بسازد و همچنین نشانه های خفیف اضطراب و استرس یا افسردگی خفیف را درمان کند. همه ی این مزایای ورزش استرس را کاهش داده و شما را از آن رها می کند.

فواید ورزش

چگونه ورزش را آغاز کنیم

با پزشک تان صحبت کنید تا نسبت به وضعیت جسمانی که دارید در خصوص مراقبت های لازم به شما هشدار بدهد. به علاوه وی می تواند یک برنامه ی ورزشی خوب به شما بدهد.

قبل از ورزش پیاده روی کنید

بهتر است ورزش خود را به تدریج شروع کنید چرا که زیاده روی در انجام فعالیت های ورزشی می تواند شما را به دردهای مفصل و عضلانی مبتلا کند.

تایم ورزش

برای بیشتر افراد سالم 150 دقیقه ورزش هوازی متوسط در هفته مانند پیاده روی سریع یا شنا و یا 75 دقیقه تمرینات هوازی شدید در هفته مانند دویدن توصیه می شود. شما همچنین می توانید ترکیبی از این دو ورزش را برای خود انتخاب کنید. به علاوه تمرین های قدرتی نیز دو بار در هفته توصیه می شوند.

می توانید ورزشی که به آن علاقه دارید را انتخاب کرده و به صورت منظم و 2 تا 3 نوبت در هفته آن را انجام دهید. آیا به ورزش خاصی علاقه دارید؟ توصیه می کنیم که آن را حتما دنبال کنید. قطعا انجام ورزشی که دوست دارید به شما در کاهش استرس و داشتن اوقات خوش کمک بیشتری می کند. برای مثال فعالیت هایی از قبیل پیاده روی، بالا رفتن از پله، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، یوگا، تای چی، باغبانی، وزنه برداری و شنا می تواند انتخاب های شما برای انجان 2 تا 3 بار در هفته باشد. می توانید فعالیت های ورزشی خود را هر زمان که وقت داشتید دنبال کنید. می توانید صبح ها آن را دنبال کنید و یا شب به ورزش تان بپردازید. مهم نیست. مهم این است که آن را به صورت مستمر و البته به آهستگی دنبال کنید.

شروع یک برنامه ی ورزشی کار آسانی نیست. باید یک برنامه ی منظم و قابل اعتماد داشته باشید.

باید برای داشتن یک شروع موفقیت آمیز و کاهش استرس از طریق تمرینات ورزشی کارهای زیر را انجام دهید.

  • تنظیم اهداف
  • نوشتن اهداف
  • تعیین زمان و زمانبندی
  • همچنین داشتن ملاک هایی برای اندازه گیری اهداف
  • تعیین میزان پیشترفت تان

اگر شما قصد دارید یک برنامه ی ورزشی موفقیت آمیز را شروع کنید شاید بهتر است سه بار در روز از خانه خارج شده و پیاده روی داشته باشید. همچنین یک پرستار برای نگه درای از کودک تان در زمان های لازم پیدا کنید. پیدا کردن یک دوست که همراه شما تمرین کرده و در کنارتان باشد انگیزه ی شما را بالا می برد.

روال خود را تغییر دهید

اگر می خواهید با انجام تمرینات ورزشی استرس تان را کم کنید حتی اگر قبلا یک ورزشکار بوده اید ٬ نگاهی به روال تمرینات ورزشی خود بیندازید. برای مثال ورزش های رقابتی خود می توانند استرس را در شما بالا ببرند. می توانید یک ورزش دیگر که استرس کمتری دارد را انتخاب کنید. یوگا یا پیلاتیز گزینه های خوبی هستند. به علاوه می توانید تمرینات تان را کمتر و ملایم تر کنید.

به آرامی شروع کنید

اگر قبل از این مدام بی حرکت بودید و فعالیت بدنی زیادی نداشتید به یکباره فعالیت بدنی تان را زیاد نکنید. می توانید به مرور به سقف مورد نظرتان برسید. برای مثال اگر 30 دقیقه پیاده روی در روز مد نظرتان است و نمی توانید بدون خستگی آن را تمام کنید از 10 دقیقه شروع کنید و هر دو روز 5 دقیقه به آن بیافزایید.

 

منبع: care2.com

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی