اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ

واکنش رئیس دانشگاه امیر‌کبیر به حکم انفصالش از خدمت

معتمدی توضیحاتی را درباره حکم دیوان محاسبات کشور در خصوص انفصال از خدمتش ارائه داد...
تقویم فارسی اندروید

معتمدی توضیحاتی را درباره حکم دیوان محاسبات کشور در خصوص انفصال از خدمتش ارائه داد…

سيد احمد معتمدي
سيد احمد معتمدي

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر انفصال از خدمتش توسط دیوان محاسبات اظهار داشت: از اینگونه رفتارها بسیار زیاد است اما این مسئله  در حال طی کردن مراحل خود است.

وی درباره خبر منتشره مبنی بر حکم انفصال از خدمت و پرداخت جریمه نقدی  ادامه داد: این مسئله‌ مربوط به پرونده‌ای برای 18 سال پیش بوده است، این هم از عجایب این مملکت است که بعد از 18 سال می‌گویند زمانی که شما در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی مسئولیت داشتید، پروژه‌ای در آنجا وجود داشته که تخلف شده است، اگر مسئله مهمی بوده چرا همان زمان یا حداقل چند سال بعد از آن پیگیری نشده است.

معتمدی با بیان اینکه بنده خیلی ورودی به این پرونده نداشته‌ام، یادآور شد: بنده ورود چندانی به پرونده نداشتم.به هر حال رئیس یک مرکز یا یک دانشگاه قطعا در همه بحث‌های آن مرکز ورود ندارد و پروژه مربوط به من نمی‌شده است و بنده مجری آن نبوده‌ام. به هر حال مسئول پروژه  شیمی بودم که ظاهرا طی مصاحبه‌ای با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی این مسئله اعلام می‌شود و آنها هم اعلام می‌کنند که ما پرونده‌های 18 سال پیش را نداریم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته اعلام شد که اسناد مربوط به این پروژه را پیدا کرده‌ و به دیوان برای بررسی مجدد داده‌اند،گفت: در بحث امور اداری مطرح شدن چنین مباحثی عادی است، اما مسئله و موضوع مربوطه در حال طی کردن مراحل است و ما نیز اعتراض کرده‌ایم، البته بنده درگیر این موضوع نبودم بلکه دوستانی که در آن زمان مسئولیت داشتند اعلام کردند اسناد جدیدی را ارائه کرده‌اند و به حکم صادر شده اعتراض کردم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این سوال که یعنی بحث انفصال خدمت شما مطرح نیست، گفت: معلوم است نمی‌تواند مطرح باشد پرونده‌ای که برای 18 سال پیش است نمی‌تواند مطرح باشد. در عین حال گفته‌اند سازمان پژوهش‌ها باید پاسخ دهد که پس از پیدا شدن اسناد مراحل آن در حال پیگیری است.

معتمدی تاکید کرد: چند بار دیگر از اینگونه مباحث مطرح و حل شده و اکنون از نظر ما بحث عادی است و چیز عمده‌ای نیست.

وی در پایان گفت: این مسئله به این شکل که گفته شده است، وجود ندارد و تکذیب می‌شود.

 روز گذشته برخی سایت‌های خبری اعلام کردند که رئیس دانشگاه امیرکبیر با حکم دیوان محاسبات کشور به دلیل تخلفات مالی در زمان ریاست بر سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به انفصال از خدمت محکوم شد.

سیداحمد معتمدی در سال 1376 به عنوان رئیس وقت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با سهمیه ارزی وزارت علوم و ریالی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، 500هزار کیلوگرم(25 تریلی) مواد شیمیایی اکسید تیتان و مونوپنتاتریول(مواد کاربردی در رنگ سازی) را با ادعای استفاده برای طرح های تائیدی سازمان مزبور وارد کشور نمود.

وی بر خلاف این ادعا مواد وارداتی را در بازار آزاد به فروش رساند، اما براساس نظریه رسمی اداره حقوقی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، هیچ مدرکی دال بر ورود این کالا به انبار سازمان و یا فروش و گشایش اعتبار وجود ندارد.

در رابطه با این تخلف مالی، پرونده‌ای تشکیل شد که منجر به محکومیت معتمدی و شریک جرم وی(معاون وقت اداری مالی سازمان) شد که این دو نفر پس از کش و قوس‌های فراوان، سال گذشته به حکم صادره اعتراض نمودند، اما دادگاه تجدیدنظر در نهایت حکم هیئت دوم مستشاری دیوان را عینا تایید نمود. براساس این حکم که در تاریخ 18 فروردین 1394 صادر شده، سیداحمد معتمدی به انفصال موقت از خدمت و جریمه نقدی 710 هزار دلار آمریکا (با معادل ریالی به نرخ رسمی روز) محکوم شد.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منابع: تسنيم – فرهنگ نيوز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی