خواص مواد غذايي سلامت

همه چیز درباره خواص سیر سیاه برای سلامتی

تقویم فارسی اندروید

سیر سیاه به نظر می رسد نوعی خوراکی دست ساز فانتزی باشد اما نه اینطور نیست. این فقط همان سیر قدیمی معمولی است که تخمیر شده است. این آماده سازی متحول کننده قسمت گوشتی سیر را به چیزی تکان دهنده، روغنی و زغالی تبدیل می کند اما آیا فوایدی برای سلامتی دارد؟ طبق برخی تحقیقات، در این مقاله با خواص سیر سیاه آشنا می شوید.

تخمیر طعم و بافت سیر را تغییر می دهد و آن را شیرین و خامه ای می کند. احتمالاً به همین دلیل است که آشپزهای خانگی و سرآشپزهای حرفه ای به طور یکسان با آن غذا و نوشیدنی درست می کنند.

اگرچه سیر سیاه احتمالاً منشأ کره ای یا چینی دارد اما طعم آن به خوبی به همه چیز، از غذاهای مهمانی و غذاهای پاستایی گرفته تا کوکتل ها و کوکی ها کمک می کند.

سیر سیاه همچنین سرشار از سلامتی است. سرشار از مواد مغذی پیچیده است که ممکن است فوایدی برای کل بدن شما داشته باشد. همانطور که سیر سفید خام برای شما فوق العاده است، سیر سیاه ممکن است حتی بهتر هم باشد.

بیایید ببینیم چه چیز خاصی در مورد این حبه های جوهری رنگ وجود دارد.

خواص سیر سیاه

خواص سیر سیاه چیست؟

تحقیقات هنوز در حال انجام است اما سیر سیاه اثرات احتمالی زیر را برای سلامتی نشان داده است:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • کمک به رفع درد و التهاب
  • کاهش استرس اکسیداتیو
  • فشار خون پایین
  • کاهش کلسترول
  • کاهش مقاومت به انسولین
  • مانع رشد سلول های سرطانی می شود.

خواص سیر سیاه بسیار زیاد است

بله، تک تک حبه‌ های سیر سیاه می‌ تواند شبیه گلوله‌ هایی متورم، زیتون‌ های چروک‌ شده یا حباب‌ های ژلاتینی با ظاهری عجیب باشد اما دلیلی وجود دارد که به آن طلای سیاه می گویند. این طلای سیاه بسیار خوب است!

بنابراین، فراتر از ظاهر غیرمعمول آن به ارزش واقعی تقویت کننده سلامتی آن نگاه کنید. بر اساس یک بررسی در سال 2017، سیر سیاه اثرات بهداشتی و درمانی زیادی در سلول های بدن شما دارد. آیا این باعث نمی شود که هر یک از آن تکه های کوچک سیاه به یک جواهر واقعی تبدیل شود؟

(به خاطر داشته باشید که بسیاری از این مطالعات از مکمل‌ های سیر سیاه غلیظ استفاده می‌ کنند. مزایای سیر سیاه در سرخ کردن ممکن است کمتر مشخص باشد اما هنوز هم تکان دهنده است.)

خواص سیر سیاه برای سلامتی

ما قبلاً به اثرات مثبت فراوانی که سیر سیاه می تواند بر بدن شما داشته باشد اشاره کرده ایم. با این حال، کلمه سیر ما را در نظر نگیرید. در اینجا فقط برخی از آنچه محققان باید بگویند:

  • یک گزارش در سال 2019 نشان می دهد که سیر سیاه می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. محققان دریافتند که مقادیر بالای ترکیبات گوگردی سیر سیاه مانند آنتی اکسیدان عمل می کند. در میان دیگر مزایای کمک کننده به قلب، آنها تجمع پلاک در شریان ها را کاهش می دهند و با التهابی که باعث آسیب سلولی می شود مبارزه می کنند.
  • بررسی فارماکولوژیک سیر سیاه در سال 2019 نشان داد که فرآیند تخمیر باعث تغییر ترکیبات شیمیایی در سیر می شود. این دگرگونی اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد حساسیت ایجاد می کند. همچنین مسئول نقش سیر سیاه در محافظت از کبد، بهبود سیستم ایمنی و موارد دیگر است.
  • مطالعه‌ ای در سال 2015 روی موش‌ ها نشان می‌ دهد که سیر سیاه می‌ تواند بر توانایی بدن شما برای متابولیسم چربی‌ ها تأثیر بگذارد که می‌ تواند سطح چربی‌ ها، تری گلیسیرید و کلسترول خون را کاهش دهد.
  • تحقیقات انجام شده در سال 2017 نشان می دهد که سیر سیاه دارای خواص ضد چاقی است. در مطالعات، موش‌ هایی که سیر سیاه مصرف می‌ کردند، افزایش وزن کمتری داشتند و لایه‌ های چربی شکمی کمتر یا نازک‌ تری نسبت به موش‌ هایی که سیر سیاه نمی‌ خوردند، داشتند. این مقاله همچنین شواهدی را نشان می دهد که از اثرات مفید سیر سیاه بر عملکرد و سلامت مغز، سیستم عصبی و بیماری های التهابی حمایت می کند.
  • مطالعه‌ ای در سال 2009 روی موش‌ ها نشان داد که سیر سیاه ممکن است خطرات مرتبط با دیابت و بیماری‌ های قلبی را با بهبود نشانگرهای قند خون و چربی خون کاهش دهد.

خواص سیر سیاه برای مو

آیا شامپوهای سیر سیاه برای شما بهتر از شامپوهای معمولی هستند؟

پس از جست‌ و جو برای یافتن هرگونه داده علمی یا اطلاعات مبتنی بر واقعیت در مورد سیر سیاه برای مشکلات مو، تقریباً به هیچ چیز خاصی برای سیر سیاه نرسیدیم. یک بررسی در سال 2012 اشاره مبهمی به سیر کهنه شده در جلوگیری از ریزش مو در مطالعه ای با استفاده از موش داشت.

برای موهای براق

بطری های شامپو سیر سیاه، روغن مو و موارد دیگر در بازار وجود دارد. ادعاهای بازاریابی حاکی از آن است که این عنصر قهرمان می تواند درخشندگی و انعطاف پذیری تارهای شما را بهبود بخشد.

اینکه آیا آنها واقعاً کار می کنند یا نه کاملاً نامشخص است.

جلوگیری از ریزش مو

محققان به اثربخشی سیر معمولی (و آب پیاز) به عنوان درمانی برای انواع مختلف ریزش مو، هم از منظر جلوگیری از ریزش و هم از منظر رشد مجدد مو، نگاه کرده‌ اند که سیر نتایج دلگرم کننده ای را نشان داده است.

در یک مطالعه کوچک در سال 2007، 95 درصد از شرکت کنندگانی که ژل سیر موضعی را به عنوان بخشی از رژیم درمانی خود برای ریزش مو دریافت کردند، تنها در چند ماه نتایج “خوب تا متوسط” داشتند.

اما این مطالعه تنها 44 شرکت کننده داشت و از ژل سیر استفاده می شد در ترکیب با یک کرم استروئیدی که می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد. تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.

خواص سیر سیاه برای پوست

سیر در درمان‌ های موضعی طبیعی برای مشکلات پوستی برای سال‌ ها مورد استفاده قرار گرفته است. فواید پوستی سیر سیاه عبارتند از:

  • تسکین علائم اگزما، آکنه، پسوریازیس و زگیل
  • دفاع در برابر عفونت های پوستی
  • پشتیبانی برای بهبود زخم
  • کاهش ظهور علائم پیری و آسیب UVB
  • تقویت در بازسازی بافت

انواع مختلف سیر سیاه

اصطلاحات “سیر سیاه” و “سیر کهنه” عمدتاً به صورت مترادف استفاده می شوند. برخی از مطالعات اصطلاحات را با هم عوض می کنند، در حالی که برخی دیگر تفاوت مختصری بین آنها قائل می شوند که این کمی گیج کننده است.

خواص سیر سیاه کهنه برای سلامتی

سیر کهنه شده به سادگی سیری است که فرآیند تخمیر کامل را طی نکرده است.

اگر در شرایط گرما و رطوبت مورد نظر به مدت کافی ننشیند و ترشی نشود، سیاه نمی شود. در عوض، در جایی در طیف بین سیر سفید خام و سیر سیاه کاملاً تخمیر شده قرار می گیرد.

فواید سلامتی آن نیز در حد وسط سیر معمولی و سیاه قرار دارد.

از آنجایی که کمی دگرگون شده است، خواص شیمیایی آن نیز تغییر خواهد کرد اما نه به طور کلی. این بدان معنی است که ممکن است اثرات خاصی داشته باشد که بیشتر شبیه سیر خام و برخی شبیه به سیر سیاه است.

مزایای سیر سیاه تخمیر شده

برخی منابع می گویند سیر سیاه زیرگروه سیر کهنه است. این احتمالاً به این دلیل است که برای مدت طولانی در طول تخمیر بالغ شده است. اگر سیر سفید خام در یک سر طیف باشد، سیر سیاه در سر دیگر آن است.

مدت زمانی که سیر از تبدیل شدن از کرم خام و سفید به پروانه سیاه نیاز دارد، جای بحث دارد. برخی از دستورالعمل ها به مدت 40 تا 45 روز نیاز دارند.

اما یک مطالعه آکادمیک در مورد تجاری سازی سیر سیاه نشان داد که زمان بهینه می تواند کمتر از 13 روز باشد. این بیان می‌ کند که در شرایط فرآوری مناسب، سیر سیاه شده و فواید دارویی و تغذیه‌ ای خود را در این زمان بسیار کوتاه‌ تر توسعه می‌ دهد.

مضرات و عوارض سیر سیاه

سیر و سیر سیاه از غذاهای کاربردی بی خطر محسوب می شوند. سیر سیاه، به ویژه به دلیل عدم سمیت مورد توجه قرار گرفته است.

واکنش های منفی به سیر سیاه (زمانی که خورده شود یا به صورت موضعی استفاده شود) نادر است اما در چند مورد، عوارض جانبی گزارش شده است:

  • واکنش آلرژیک. یک بررسی در سال 2017 اشاره می کند که یک زن به ذات الریه به عنوان یک واکنش آلرژیک دیررس به سیر سیاه مبتلا شد.
  • رقیق شدگی خون. استفاده از یک دسته کامل سیر سیاه می تواند اثر ضد انعقادی ایجاد کند که ممکن است برای برخی از افرادی که قبلاً مشکلات لخته شدن خون داشتند یا داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند، مشکل ساز باشد. همچنین می تواند منجر به خونریزی بیش از حد پس از جراحی شود.
  • تداخلات یا موارد منع مصرف با سایر داروها. سیر سیاه ممکن است داروهای دیگر، از جمله رقیق‌ کننده‌ های خون و داروهای فشار خون و اچ‌ آی‌ وی را تقویت یا با آنها تداخل کند.
  • شکایات دیگر. مصرف بیش از حد یک چیز خوب می تواند به یک چیز بد تبدیل شود. مصرف زیاد سیر می تواند منجر به بوی بد دهان، بوی پوست و ناراحتی معده شود.

اما از آنجایی که سیر سیاه ملایم تر از سیر خام است، ممکن است عوارض جانبی خفیفی نیز داشته باشد.

دستور العمل ها و نکات سیر سیاه

سیر سیاه یک ماده پیچیده اما همه کاره است. ممکن است ریشه در غذاهای آسیایی داشته باشد اما در بسیاری از فرهنگ های آشپزی دیگر هم به خوبی کار می کند.

سیر سیاه را کجا پیدا کنیم

سیر سیاه را می توانید در برخی از خواربار فروشی ها و مغازه های تخصصی عطاری و همچنین در بازارهای آسیایی پیدا کنید. همچنین می توانید سیر سیاه را از خرده فروشان آنلاین سفارش دهید. این در اشکال مختلفی از جمله سیر کامل، پوست کنده و پودر موجود است.

گزینه دیگر شما این است که خودتان سیر سیاه درست کنید. انجام این کار فوق العاده آسان است و دستورالعمل های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد.

نحوه استفاده از سیر سیاه

در اینجا چند راه ساده و روزمره برای افزودن سیر سیاه به منوی روزانه خود آورده شده است:

  • آن را له کنید و به سوپ ها و پوره های سبزیجات اضافه کنید.
  • آن را با مواد دیگر مخلوط کنید تا برای مزه دار کردن گوشت و مرغ، سس و چاشنی استفاده کنید.
  • آن را برای استفاده در دیپ یا کره ترکیبی خوش طعم ریز خرد کنید.
  • پودر آن را روی غذاها بپاشید یا از آن برای ایجاد یک ترکیب چاشنی خاص استفاده کنید.

خلاق باشید.

پیشنهاد دستور پخت با سیر سیاه

این پیشنهادات را ببینید!

غذاهای اصلی

  • سیر سیاه و مرغ
  • گوش ماهی سرخ شده با سس سیر سیاه لیمویی
  • پاستا با سیر سیاه
  • گل کلم تفت داده شده و ماست سیر سیاه
  • توفو سیر سیاه

تنقلات

  • هویج با سیر سیاه و ماست گیاهی
  • تخم مرغ با سیر سیاه
  • بادمجان میسو با سیر سیاه
  • هوموس سیر سیاه و چغندر با چیپس
  • سوپ سیر سیاه تخمیر شده

دسر و نوشیدنی

  • کلوچه شکلاتی سیر سیاه افرا
  • اسموتی سیر سیاه با خرمای شور
  • موهیتوی سیر سیاه

حرف آخر

سیر سیاه همان سیر سفید تخمیر شده است. این آماده سازی حبه ها را سیاه و ژله مانند می کند و طعم شیرینی به آن می دهد. همچنین ترکیب شیمیایی آن را تغییر می دهد.

سیر سیاه مدت‌هاست که برای درمان بسیاری از نگرانی‌ های سلامتی از جمله بیماری‌ های قلبی، مغزی و کبدی استفاده می‌ شود. تحقیقات موجود از بسیاری از مزایای سیر سیاه پشتیبانی می کند.

سیر سیاه یک غذای کاربردی بی خطر است. گزارش های کمی از واکنش های نامطلوب به آن وجود دارد اما ممکن است با برخی داروها تداخل ایجاد کند، بنابراین اگر در حال حاضر دارویی مصرف می‌کنید، قبل از شروع روتین مکمل سیر با پزشک خود مشورت کنید.

سیر سیاه را می توانید در فروشگاه ها یا آنلاین پیدا کنید. این همه کاره است و می توانید از آن در یک دسته کامل از غذاها و نوشیدنی ها استفاده کنید.

منبع:

greatist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی