آبليمو

اکثر افراد از آب لیمو در کنار تمرینات ورزشی و یوگا استفاده می‌کنند زیرا بسیار آرامش‌بخش است. برخی افراد نیز ترجیح می‌دهند که صبح زود یک لیوان آب لیمو نوش جان کنند تا روز خود را با یک نوشیدنی عالی، انرژی‌زا و مقوی به خوبی شروع کرده باشند اما تعداد کمی از این انسان‌ها با مزیت‌های بی‌نظیر آب لیمو آشنا هستند.

چرا لیمو؟

لیموها سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین‌های بی کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند. جالب است بدانید که لیمو در مقایسه با سیب و انگور حاوی پتاسیم بیشتری ست.

بهتر است آب لیمو را با مقداری آب (آب ولرم بیشتر توصیه می‌شود.) رقیق کنید زیرا ممکن است آب لیمو بر روی مینای دندان شما بماند و موجب آسیب آن شود. توصیه می‌شود هر روز صبح بعد از بیدار شدن یک لیوان آب لیمو بنوشید و پس از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه صبحانه خود را بخورید. این کار موجب می‌شود از تمام خاصیت‌های بی‌نظیر آب لیمو که در این مقاله بیان شده است بهره‌مند شوید.

۱۱ خاصیت بینظیر آب لیمو

آب لیمو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.

ویتامین C یکی از نیازهای سیستم ایمنی بدن است و لیموها مقادیر زیادی از این ویتامین را در خود جای داده‌اند. زمانی که استرس دارید اولین چیزی که سیستم ایمنی بدن شما از دست می‌دهد ویتامین C است، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند تا جایی که برایتان امکان دارد بخصوص در روزهای پر از استرس، ویتامین C مصرف کنید. خوب، تا جایی که می‌توانید آب لیمو بخورید تا از سیستم ایمنی سالم، قوی و سرحال برخوردار باشید.

آب لیمو منبعی بسیار عالی از پتاسیم است.

همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر شد آب لیمو سرشار از پتاسیم است، به همین دلیل نوشیدنی بسیار مفیدی برای سلامت قلب، مغز و عملکرد اعصاب است.

آب لیمو به فرآیند هضم غذا کمک میکند.

آب لیمو نه تنها موجب هضم بهتر و سالم‌تر غذا می‌شود بلکه موجب کاهش میزان سموم در دستگاه گوارش نیز می‌شود که این امر به از بین بردن نشانه‌های سوءهاضمه از قبیل سوزش سر دل، آروغ زدن و نفخ کمک خواهد کرد.

آب لیمو سیستم بدن را پاکسازی میکند.

آب لیمو از طریق تحریک کبد و افزایش کارایی و عملکرد آنزیم‌ها به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می‌کند.

آب لیمو نفس را تازه میکند.

آب لیمو به تسکین دندان‌درد و التهاب لثه کمک می‌کند. ازآنجا که اسیدسیتریک موجود در آب لیمو ممکن است موجب ساییده شدن مینای دندان شود، بهتر است قبل از مصرف آب لیمو مسواک بزنید. به خاطر بسپارید که پس از مصرف آب لیمو باید مسواک زدن را با کمی تأخیر انجام دهید.

آب لیمو به کاهش وزن کمک میکند.

آب لیمو حاوی فیبر پکتین است، به همین دلیل باعث می‌شود که کمتر احساس گرسنگی کنیم. بنابراین برای کاهش وزن و خلاصی از چربی های مضر بسیار مفید است. البته یکی از مزیت های چای گل یاسمین نیز کمک به افراد برای کاهش وزن است.

 

آب لیمو به داشتن پوستی صاف و عاری از لکه کمک میکند.

آنتی اکسیدان موجود در آب لیمو نه تنها موجب از بین رفتن لکه‌ها می‌شود بلکه موجب ناپدید شدن چین‌وچروک‌ها و جوان شدن پوست نیز می‌شود. از آب لیمو هم‌چنین می‌توان برای از بین بردن زخم‌های و آثار افزایش سن یا پیری استفاده کرد. از آنجا که آب لیمو موجب دفع سموم بدن می‌شود بهترین ترکیب برای درخشان کردن پوست است.

آب لیمو بهترین نوشیدنی برای کاهش التهاب است.

 مصرف منظم و پیوسته آب لیمو موجب کاهش اسیدیته بدن می‌شود و از این رو بهترین ترکیب برای فرار از بیماری‌هاست زیرا بالا بودن سطح اسیدیته بدن را مستعد بیمار شدن خواهد کرد. آب لیمو اوریک اسید موجود در مفاصل را که یکی از عوامل اصلی التهاب است را از بین می‌برد. برای رفع التهاب از آب گوجه فرنگی نیز می توانید استفاده کنید.

مصرف آب لیمو انرژی بدن را افزایش میدهد.

به محض رسیدن آب لیمو به دستگاه گوارش، انرژی بدن به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. آب لیمو به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کند. حتی عطر و بوی لیمو را می‌توان آرام بخشی قوی برای سیستم عصبی دانست.

مصرف آب لیمو بهترین راهحل برای حذف کافئین است.

تا زمانی که شخصاً این مورد را تجربه نکردم نتوانستم آن را باور کنم. هر روز صبح به جای استفاده از قهوه، یک لیوان آب لیمو گرم استفاده می‌کنم و هنوز هم از آرامش اعصابی که به دست آورده‌ام متعجب هستم.

آب لیمو بهترین راه برای مبارزه با عفونتهای ویروسی ست.

آب لیمو گرم مؤثرترین راه برای کاهش عفونت‌های ویروسی و گلودردهای پس از آن است. علاوه بر این چون آب لیمو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود راهی مناسب برای تقویت بدن در برابر ویروس‌های مختلف و عفونت‌های ناشی از آن‌هاست.

چه مقدار آب لیمو باید استفاده کنیم؟

افرادی که وزنشان کم‌تر از ۷۰ کیلوست بهتر است هر روز نصف یک لیمو را آب‌گیری کرده و با یک لیوان آب مخلوط کنند و نوش جان بفرمایند. افرادی هم که وزنشان بیشتر از ۷۰ کیلوست می‌توانند آب یک لیموی کامل را با یک لیوان آب ترکیب کرده و نوش جان بفرمایند.

نه تنها مزایای مصرف آب لیمو بی‌شمار است، بلکه ساده‌ترین و مؤثرترین تغییری است که می‌توانید برای سلامتی و طول عمر بیشتر در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

بهتر است آب لیمو را به سبد غذایی خود دعوت کنید. شما چقدر آب لیمو استفاده می‌کنید؟

لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج