روانشناسي و سلامت روان سلامت طبيعت و گردشگري طبیعت و حیوانات

نوازش کردن گربه چرا انقدر لذت بخش است؟

تقویم فارسی اندروید

علاقه به نوازش کردن گربه مان

یک راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با گربه ها نوازش کردن آن هاست. در واقع پت ها و انسان ها به طور طبیعی به هم جذب می شوند و این جای تعجب ندارد. اگر برای شما هم سوال است و نمی دانید که دلیل علاقه شما یا برخی از انسان ها به تماس فیزیکی با گربه ها چیست در ادامه این مقاله از 7گنج با ما باشید.

چرا به نوازش کردن گربه مان علاقه داریم

گربه عاشق نوازش کردن است و انسان نیز دوست دارد پوست خز و نرم گربه را نوازش کند. اما آیا می دانستید که اگر ماساژ را به درستی انجام دهید این کارتان می تواند برای گربه خاصیت درمانی داشته باشد؟ در ادامه لیستی از مزایای درمانی ماساژ را برای گربه ها بخوانید.

  • با نوازش کردن گربه می توانید زخم ها یا توده های مشکوک را کشف کرده و برای درمان آن ها اقدام کنید.
  • می توانید به کاهش درد مفاصل یا سفتی مفاصل کمک کنید.
  • می توانید کنه یا انگل و دیگر مشکلات این چنینی را تشخیص دهید.
  • نوازش کردن گربه و ماساژ دادن او به کاهش بیماری های کلیه، دیابت و بیماری های التهابی روده کمک می کند.
  • با افزایش گردش خون و لنف سموم بدن کاهش می یابد.
  • اعتماد بین گربه و صاحبش بیشتر می شود.
  • ماساژ ملایم و نوازش کردن گربه پرخاشگری و رفتارهای ناخواسته را در او کاهش می دهد.
  • با انتشار دوپامین و سروتونین گربه شما احساس بهتری خواهد داشت.
  • برای آنکه قلب گربه تان بهتر و آرام تر کار کند زمانی که روی شکم خوابیده است با حرکت آرام انگشتان ماساژ را از قلب وی شرع کرده و به سمت زانو و لگن او بروید. بهتر است یک حرکت روان و آهسته و مستمر داشته باشید.

دیگر حرکات نوازش کردن گربه عبارتند از:

در مفاصل گربه انگشتان تان را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف آن بچرخانید و یک حلقه به اندازه تخم مرغ ایجاد کنید.

زمانی که 5 انگشت خود را به آرامی روی ستون فقرات گربه فشار می دهید، به آرامی کتف او را باز و بسته کنید. می توانید کمی بعد به سراغ کتف دیگر بروید.

ماساژ کلی

به آرامی عضلات و بدن گربه را نوازش کرده و ماساژ دهید. سعی کنید کمی عمیق تر و دائمی تر ماساژ را ادامه دهید. تمام بدن گربه را به نوبت ماساژ دهید.

باز و بسته کردن مفاصل

قسمت هایی از بدن گربه که مفصل دارد مانند زانو یا مچ دست یا انگشتان را به آرامی و با حوصله و بدون هیچ گونه فشاری باز و بسته کنید. بعد با حرکات رفت و برگشتی عضلات این ناحیه را ریلکس کنید.

برای آنکه بدانید ماساژ دادن تان برای گربه خوشاند است یا اینکه او را آزار می دهد به زبان بدن گربه یا به عبارتی به واکنش های او توجه داشته باشید. اگر گربه تان آرام است می توانید کارتان را ادامه دهید. اما در صورتی که گربه سعی دارد شما را از خود دور کند و یا می خواهد از دست تان فرار کند بهتر است دست نگه دارید و محل دیگری را ماساژ دهید. زمانی که سیگنال های دفاعی گربه متوقف شد ماساژ ناحیه قبلی را دوباره از نو و با دقت بیشتری ادامه دهید. بهترین زمان برای ماساژ دادن گربه زمانی است که تازه از خواب بیدار شده و یادر حال چرت زدن است. زمان های دیگری که گرسنه است یا می خواهد بازیگوشی کند شما را فقط به چشم یک مزاحم می بیند.

هشدار

اگر گربه تان تب دارد یا استفراغ می کند سعی نکنید با ماساژ حال او را خوب کنید. بهتر است در این موقع حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

جالب است بدانید که نوازش کردن گربه نه تنها برای او که برای شما هم مزایای جسمی و فیزیکی دارد. این کار سیستم عصبی شما را آرام کرده و فشار خون تان را پایین می آرود. همچنین با انتشار دوپامین و سروتونین باعث می شود که احساس خوبی داشته باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی