سلامت سلامت جسمي

هر وقت بدخواب شديد اين خوراكي ها را بخوريد

گفتنی است، کم خوابی و بدخوابی می‌تواند اثرات زیان باری بر سلامت بدن از جمله از دست رفتن حافظه، گیجی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و افسردگی ایجاد کند...
گفتنی است، کم خوابی و بدخوابی می‌تواند اثرات زیان باری بر سلامت بدن از جمله از دست رفتن حافظه، گیجی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و افسردگی ایجاد کند.
هر وقت بدخواب شديد اين خوراكي ها را بخوريد  هر وقت بدخواب شديد اين خوراكي ها را بخوريد
بد خواب شدن
برخی از سبزی‌ها، می‌توانند همانند داروی خواب آور خوابی سالم و عمیق را برای افراد ایجاد کند. پژوهشگران توصیه می‌کنند افرادی که دچار بی‌خوابی مزمن هستند در وعده شام از میوه موز به همراه حمام با آب داغ استفاده نمایند تا اثر این دو کار با هم سبب ایجاد خوابی عمیق در آنها شود.

گفتنی است، کم خوابی و بدخوابی می‌تواند اثرات زیان باری بر سلامت بدن از جمله از دست رفتن حافظه، گیجی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و افسردگی ایجاد کند. کار‌شناسان سایر میوه‌ها و سبزیجات و دانه‌ها مانند آجیل، گردو؛ کلم پیچ، اسفناج و کاهو را نیز دارای اثر خواب آوری بر بدن می‌دانند.

همه ما شنیده ایم که نوشیدن شیر گرم در آخر شب، ابزاری جادویی برای فرستادن ما به خوابی عمیق است. اما آیا می دانید چرا؟ برخی مواد غذایی نقش مهمی در تنظیم خواب فرد دارد و ترشح هورمون سروتونین (هورمون موثر در احساس شادی) را نیز کنترل می کند. این مواد غذایی حاوی ترکیباتی به نام تریپتوفان هستند که در بدن انسان می تواند سروتونین را تولید کند.

این ترکیب به طور طبیعی در بعضی از مواد غذایی وجود دارد. به عنوان نمونه، شیر، ماست و لبنیات منبع بسیار خوبی از تریپتوفان به حساب می آید که در نهایت می تواند موجب تولید سروتونین در بدن شود. به همین دلیل است که معمولا توصیه می شود افراد قبل از خواب، یک لیوان شیر بنوشند تا خواب شان تنظیم شود. مصرف کاهو و بخصوص قسمت های سبزتیره آن نیز، می تواند در تنظیم و تولید سروتونین موثر باشد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی