آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي نكات مهم آشپزي

نكات كليدي و مهم در تهيه انواع مربا

شايد براي شما هم پيش آمده كه با كلي زحمت مربا درست ميكنيد ولي در نهايت يك جاي كار ايراد دارد و نتيجه كار باب ميلتان نميشود. با ما همراه شويد تا با مهمترين نكات در تهيه انواع مربا آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید
شايد براي شما هم پيش آمده كه با كلي زحمت مربا درست ميكنيد ولي در نهايت يك جاي كار ايراد دارد و نتيجه كار باب ميلتان نميشود. با ما همراه شويد تا با مهمترين نكات در تهيه انواع مربا آشنا شويد…
تهيه مربا - 7ganj.ir
– میوه را از نوع سالم و به‌طور متوسط رسیده انتخاب کنید تا مربای آن خوش‌رنگ‌تر و خوش طعم‌تر باشد و برای مدت بیشتری قابل نگهداری باشد.
– هر بار بیش از ۲ یا ۳ کیلو تهیه نکنید. 
– مقدار شکری که در تهیه مربا مورد استفاده قرار می‌گیرد بستگی به‌طول مدت نگهداری مربا دارد. چنانچه قصد دارید برای مدت زیادی آن را نگه دارید، مقدار شکر بایستی حدود 1/5 برابر میوه باشد. 
– اگر میوه آبدار است و نیاز به اضافه کردن آب ندارد، باید میوه و شکر را با هم مخلوط کرده و برای مدت ۲۴ ساعت کنار گذاشته شوند تا مقداری از آب به خارج تراوش کند به اين عمل آب انداختن ميگويند.
– تهیه مربا از میوه ترش بایستی در کمترین مدت ممکن صورت گیرد. به همین دلیل بهتر است شربت قند قبلاً پخته و قوام آورده شود و میوه ترش برای مدت کوتاهی در آن بپزد. 
– جهت جلوگیری از از شکرک زدن مرباها، باید به مربا کمی اسید (آبلیمو یا جوهر لیمو) اضافه کرد. بهتر است این عمل در پایان مرحله پخت مربا صورت گیرد. 
– جدا کردن کف از روی مربا باید در پایان کار صورت گیرد. جهت جلوگیری از تولید کف، می‌توان به اندازه یک قاشق کره به آن اضافه کرد. 
– پخت مربا بایستی سریع با شعله زیاد و منظم و ضمن هم زدن مرتب با کفگیر صورت گیرد. هر چه میوه ریزتر باشد، عمل حرارت دادن باید سریع‌تر انجام شود. در مورد میوه‌های درشت عمل پخت به آهستگی صورت می‌گیرد تا آب میوه به‌راحتی وارد شربت شده و قند شربت نیز به داخل میوه نفوذ پیدا کند. 
– طبخ مربا بایستی در ظرف در باز صورت گیرد. 
– مرباها را در ظروف شیشه‌ای کوچک بریزید تا بدین ترتیب پس از هر بار بازکردن در آن، طی مدت کوتاهی تمام شود. 
– نگهداری مربا باید در مکانی سرد و خشک صورت گیرد.
منبع: ويستا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی