سلامت سلامت جسمي

مواد غذایی که قبل از خواب باید از آنها اجتناب کنید

آیا اغلب اوقات در رختخواب غلت می زنید و به راحتی به خواب نمی روید؟ ممکن است مصرف یک سری مواد غذایی قبل از خواب مقصر باشند. وقتی صحبت از غذا خوردن در اوایل شب، تماشای تلویزیون روی کاناپه کل شب و حتی خوابیدن در یک اتاق خواب ایده آل با درجه 68 درجه است، این می تواند تصویری کامل باشد. حتی ممکن است شما ابزار مزاحمت های مغزی را هم از خود دور کرده باشید پس چرا نمی توانیی بخوابید؟!

قبل از خواب

مواد غذایی نامناسب قبل از خواب

این فقط تابش نور آبی از صفحه نمایش دستگاه های شما نیست که می تواند چرخه خواب شما را خراب کند. همانطور که به نظر می رسد، آنچه شما انجام می دهید می تواند نقش مهمی در کیفیت خواب داشته باشد. اگر نمی توانید بخوابید و نمی توانید دلیل آن را بفهمید، به چیزی غیر از رژیم خود فکر نکنید. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید کدام غذاها می توانند استراحت شبانه شما را خراب کنند.

قبل از خواب

1. شکلات

متأسفیم که حامل اخبار ناخوشایندی هستیم اما خوردن شکلات بعد از شام هیچ لطفی برای خواب شما ندارد. لیزا هاییم، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار The WellNunities، می گوید: “من به عنوان یک متخصص تغذیه که با مسائل استراحت و خوابیدن هم دست و پنجه نرم می کنم، می دانم چه عواملی می تواند چرخه خواب ما را ویران کند.” “شکلات یک منبع پنهان از کافئین است. این بدان معناست که مصرف یک قاشق از سوفله شکلاتی یا بستنی شکلاتی مورد علاقه تان می تواند چیزی باشد که شما را دچار مشکل کند. کافئین موجود در شکلات باعث افزایش برانگیختگی می شود و توانایی رشد و ادامه مراحل عمیق خواب را کاهش می دهد.”

2. الکل

احتمالاً می دانید که شراب سفید گاهی ممکن است باعث دل درد شود اما تنها نوشیدنی نیست که شما را بد خواب می کند. هاییم توضیح می دهد: “الکل به طور کلی اسفنکتر مری را شل می کند که به طور معمول برای پایین نگه داشتن اسید در معده کار می کند.” “همانطور که آرام می شود، اسید الکل می تواند به گلو وارد شود و این احساس سوزشی در عمق سینه شما ایجاد می کند.”

میتزی دولان نویسنده رژیم غذایی می گوید: “تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن الکل قبل از خواب می تواند احتمال بیدار شدن شما در طول شب را افزایش دهد و کیفیت خواب را کاهش دهد. همچنین می دانیم که الکل می تواند منجر به خروپف شود زیرا یک شل کننده عضلانی قوی است.”

3. غذای چرب

غذاهای پرچرب دیرتر هضم می شوند و اغلب باعث نفخ شکم و سو هاضمه می شوند که در استراحت شبانه تداخل ایجاد می کنند. پس یا برای شام از خوردن غذاهای چرب صرف نظر کنید و یا شامتان را زودتر میل کنید تا زمان لازم برای هضم آن را داشته باشید.

4. میوه خشک

به گفته لیزا دفازیو متخصص تغذیه، مصرف بیش از حد میوه خشک می تواند معده شما را آزار دهد و باعث نفخ و گرفتگی در طول شب شود. “این به خاطر محتوای فیبر بالا و کمبود آب است.”

5. فلفل تند و غذاهای تند

ارین پالینسکی وید نویسنده رژیم غذایی چربی شکم برای Dummies می گوید: “من دوست دارم فلفل تند را به عنوان یک روش آسان برای تقویت متابولیسم توصیه کنم اما مصرف آنها در اواخر شب می تواند باعث سوزش معده در افراد حساس شود.” “همچنین، ویژگی های گرمازایی آنها می تواند درجه حرارت بدن را افزایش دهد.” از آنجا که با آماده شدن برای خواب دمای بدن شما به طور طبیعی کاهش می یابد، افزایش آن باعث می شود که بیدارتر شوید و با بی خوابی دست و پنجه نرم کنید. بنابراین گزینه های گرم و تند را برای ایده های صبحانه سالم خود حفظ کنید.

بی خوابی

6. سس تند

سس تند مانند فلفل تند یکی دیگر از غذاهایی است که می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد. توضیح این مورد کمی متفاوت است. هاییم می گوید: “سس تند حرارت خود را از ترکیب کپسایسین موجود در فلفل های چیلی می گیرد.” وی هشدار می دهد: “کپسایسین می تواند باعث شود که اسفنکتر تحتانی مری بیش از حد معمول باز بماند و باعث احساس شدید دل درد شود.” اگر از ما بپرسید برای یک ظرف غذا تند به نظر می رسد معادله بزرگی است.

7. نعناع فلفلی

نعناع فلفلی فوایدی برای سلامتی دارد اما خوب خوابیدن یکی از این موارد نیست. هاییم می گوید: “بسیاری از افراد بعد از شام نعناع فلفلی را در دهان خود می اندازند.” “بعضی از افراد در چای خود از آن استفاده می كنند كه باعث تسكین آنها می شود اما همانطور كه ​​مشخص شده است نعناع فلفلی موجب سوزش سر دل می شود بنابراین، قطعاً قبل از خواب از آن دوری كنید!”

8. کورن فلکس با قند بالا

دفازیو می گوید: “خوردن غلات با قند بالا باعث بر هم خوردن قند خون شما می شود که بر خواب شما تأثیر می گذارد.” “غلات را با کمتر از پنج گرم شکر در هر وعده انتخاب کنید.” فراموش نکنید که حتماً برچسب محصولاتی که خریداری می کنید را بخوانید.

9. پیتزا

با اینکه که یک راه حل سریع برای سیر کردن شکم و لذت بردن است اما یک قطعه پیتزا هیچ رویای شیرینی را برای شما ایجاد نمی کند. پالینسکی وید می گوید: “ترکیب چربی در پنیر و اسید موجود در سس گوجه فرنگی می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی بگذارد.” “غذاهای پر اسید می توانند رفلاکس اسید معده را تحریک کنند به خصوص هنگامی که نزدیک به خواب آنها را بخورید. حتی اگر احساس” سوزش معده “نکنید، این رفلاکس می تواند باعث شود تا حدی از خواب بیدار شوید و فردای بسیار خسته باشید.”

بی خوابی

10. پیاز خام

بوسیدن همسرتان قبل از خواب تنها دلیل کنار گذاشتن پیاز خام درست قبل از خواب نیست. هاییم می گوید: “پیاز می تواند گازی ایجاد کند که بر فشار معده شما تأثیر بگذارد.” “در نتیجه، اسفنکتر مجبور به باز شدن می شود که به شما اجازه می دهد وعده غذایی و اسیدیته شما به مری برگردد. مطالعات نشان داده است که پیاز خام می تواند باعث احساس رفلاکس قوی و طولانی مدت در افرادی شود که قبلاً دچار دل درد شده اند.”

11. کافئین

حتماً این یک مورد به گوش تان خورده است! اما در صورت نیاز به کمی اطلاعات زمینه باید بگوییم “کافئین می تواند سیستم عصبی مرکزی را چندین ساعت پس از مصرف تحریک کند”. “اگر به آن کاملاً حساس باشید، احتمالاً بیدار خواهید ماند.” بنابراین از کاکائوی داغ (شکلات می تواند حاوی کافئین باشد)، چای کافئین دار، قهوه و نوشابه صرف نظر کنید. دفازیو می گوید: “کافئین یک ماده محرک است که ممکن است باعث بی خوابی شود.” علاوه بر این، کنار گذاشتن نوشابه از بهبود انرژی گرفته تا کاهش وزن، فواید بی شماری در سلامتی دارد.

12. سس گوجه فرنگی

ما می دانیم که همه شما آن را دوست دارید اما لااقل شب ها از خوردن آن خودداری کنید. هاییم می گوید: “سس گوجه فرنگی به لطف گوجه فرنگی هایی که با آن درست می شود بسیار اسیدی است.” “علاوه بر اسیدی که به طور طبیعی در آن وجود دارد، سس گوجه فرنگی معمولاً با سایر مواد شیمیایی که باعث اسیدی شدن آنها می شود و باعث سوزش معده می شود نیز حفظ می شود.” سس ماکارونی و مارینارا هم می توانند به سوء هاضمه و سوزش معده کمک کنند.” “این امر به ویژه اگر مستعد سوء هاضمه باشید بسیار مهم است. وقتی دراز می کشید تا بخوابید، هضم غذا کند شده و موقعیت افقی می تواند دل درد و سوء هاضمه را حتی بدتر کند.”

13. چیزبرگر

دولان اظهار می کند: “خوردن غذاهای چرب ناسالم قبل از خواب می تواند قاتل خواب باشد.” “غذاهای چرب منجر به خواب پراکنده تر می شوند بنابراین صبح روز بعد از خواب بیدار می شوید و احساس سرحالی نمی کنید.” برای دور کمر شما، برای خواب شما و برای سلامت کلی شما بد است … چرا آن را کنار نمی گذارید؟!

14. سیب زمینی سرخ کرده

هاییم هشدار می دهد: “غذاهای چرب و پرچرب بدترین عامل ایجاد سوزش سر دل هستند.” “قبل از خواب، از خوردن غذاهایی که با روغن پوشانده شده تا ” ترد ” شوند، خودداری کنید.” اگر از عشاق سیب زمینی سرخ کرده هستید می توانید با مقدار کمتری روغن آنها را در فر طبخ کنید تا بدون عذاب وجدان و بی خوابی از آنها لذت ببرید.

15. یک شام پر پروتئین یا پرچرب

“شما ممکن است فکر کنید یک شام پر پروتئین یا پرچرب شما را سیر نگه می دارد و از بیدار شدن شما جلوگیری می کند اما تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک وعده غذایی پر پروتئین قبل از خواب می تواند منجر به اختلال در خواب شود” و مانند بسیاری از غذاهای دیگر در این لیست، ممکن است دچار سوء هاضمه یا رفلاکس اسید شوید زیرا با شکم پر دراز خواهید کشید.

اختلال در خواب

16. چای ماچا یا چای سبز

ما طرفداران پر و پا قرص ماچا و چای سبز هستیم زیرا کاهش وزن را به دنبال دارند بنابراین در طول روز از این جرعه های معجزه آسا و مقوی لذت ببرید اما حداقل چند ساعت قبل از خواب از آن خودداری کنید. هاییم توضیح می دهد: “چای سبز علاوه بر اینکه حاوی کافئین است حاوی دو محرک دیگر نیز می باشد. این دو ماده دیگر تئوبرومین و تئوفیلین هستند که ممکن است باعث افزایش ضربان قلب، احساس عصبی شدن و اضطراب کلی شوند.” “ماچا”، نوعی چای سبز است که حاوی کافئین است اما گزارش می شود که در مقایسه با چای سبز دارای تأثیر کمتری است. ” فواید چای سبز برای سلامتی باورنکردنی است، بنابراین هنوز هم باید از آن لذت ببرید اما نه بعد از ساعت 3 یا 4 بعد از ظهر.

17. آب

آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که باید همیشه یک لیوان بلند آب روی میز کنار تخت خود داشته باشید؟ شاید بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید. پالینسکی وید می گوید: “بله، شما باید در طول روز آب زیادی بنوشید تا بدن خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. در حقیقت، حتی کمبود آب بدن نیز می تواند به میزان قابل توجهی سطح انرژی شما را تخلیه کند.” “اما اگر قبل از خواب زیاد بنوشید، ممکن است چندین بار بیدار شوید تا ادرار کنید. در عوض، شروع به کاهش میزان مایعات خود کنید، حدود سه ساعت قبل از خواب.” برای اینکه آب بیشتری را در طول روز بنوشید و به تلاش برای کاهش وزن کمک کنید، یکی از این آب های سم زدایی را امتحان کنید!

منبع:

eatthis

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی