سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

غذاهای مناسب برای درمان ریزش مو

تقویم فارسی اندروید

اگر سن شما از پانزده سال بیشتر است، پرپشت ترین دوران موهای شما گذشته و رفته است. از این به بعد، بازی این است که تا می توانید بیشتر و بیشتر، تک تک موها را روی سر خود نگه دارید. (و کاری کنید که درخشش، قدرت و زیبایی آن حفظ شود.) اگرچه دلایل ریزش مو زیاد است از جمله ژنتیک، سن، هورمون ها، کمبود مواد مغذی، سمیت، داروها و خود ایمنی اما تغییر رژیم غذایی در بسیاری از موارد می تواند در درمان ریزش مو مفید باشد. جوزف دب، متخصص تغذیه می گوید: “رژیم غذایی مناسب و مکمل ها می توانند روند ریزش مو را کند یا معکوس کنند و باعث ضخیم شدن و سلامت مو شوند.”

درمان ریزش مو

غذاهای مناسب برای درمان ریزش مو

در زیر 17 غذای غنی از مواد مغذی آورده شده است که نشان داده شده است موها را سالم و پر نگه می دارند.

آهن

1. اسفناج

در بعضی موارد (به ویژه در خانم ها)، کمبود مواد معدنی علت ریزش مو است. کارولین جیکوب متخصص پوست می گوید: “مهم است اطمینان حاصل کنید که چیزی در رژیم غذایی شما وجود ندارد که منجر به ریزش مو شود.” “باید سطح پروتئین، آهن، ذخیره آهن، ویتامین D و تعدادی آزمایش دیگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کمبودی ندارید.”

اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو عمل می کند. رنگ سبز برگ آن همچنین اسیدهای امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن را تأمین می کند. همه اینها کمک می کند تا موها براق شوند و از همه مهمتر در درمان ریزش مو موثر است.

2. دانه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان غنی از ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) است که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند. کمبود اسید پانتوتنیک به عنوان ماده مغذی مرتبط با ریزش مو شناسایی شده است. فقط 28 گرم دانه آفتابگردان 20 درصد از ویتامین شما را تأمین می کند.

3. ماهی سالمون

بدن انسان می تواند کارهای دیوانه وار زیادی انجام دهد، مانند تبدیل نور خورشید به ویتامین D که تقویت کننده استخوان است. چیزی که نمی تواند انجام دهد، تولید اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 علاوه بر اینکه به شما در حفظ تناسب اندام و بدنی عاری از بیماری کمک می کند، می تواند موها را رشد داده و آنها را براق و پر نگه دارید.

دکتر جیکوب می گوید: “امگا 3 ضد التهاب است. در صورت داشتن التهابی که باعث ریزش مو شود، می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.” بهتر است امگا 3 را از منابع طبیعی مانند ماهی سالمون و ماهیان آب سرد مانند ساردین و ماهی خال مخالی تهیه کنید.

4. چغندر

این ریشه قرمز یاقوتی سرشار از مواد شیمیایی طبیعی است که به عنوان نیترات شناخته می شود. بر اساس یک مطالعه ژورنالی بریتانیا از فارماکولوژی که ممکن است اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های مو برساند، این مواد شیمیایی ممکن است پس از تجزیه در بدن شما، در بهبود گردش خون نقش داشته باشند.

کاهش ریزش مو

5. بلغور جو دوسر

جو دو سر غنی از بتا گلوکان نوعی فیبر محلول است. به گفته دکتر دب، هم طاسی با الگوی مردانه و هم ریزش موی زنانه اغلب با مقاومت به انسولین در ارتباط است. به دلیل غلظت بالای فیبر، بلغور جو دوسر یکی از مواد غذایی است که به بهبود حساسیت به انسولین بدن کمک می کند.

6. مرغ

یک مطالعه در Annals of Dermatology کشف کرد که یک نوع اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه – یک اسید چرب امگا 6 معروف به اسید آراشیدونیک (AA) می تواند رشد مو را تحریک کرده، آن را ضخیم و سالم کند. بر اساس نظرسنجی ملی بهداشت و تغذیه 2005 تا 2006، مرغ بهترین منبع دریافت AA در آمریکا است. یک وعده 1 فنجانی مرغ سوخاری حاوی 154 میلی گرم اسید آراشیدونیک است.

7. فلفل دلمه ای قرمز

ویتامین C از شکنندگی و خرد شدن موها جلوگیری می کند. در یک مطالعه دو سویه کنترل شده با دارونما در سال 2012 که در مجله Clinical and Aesthetic Dermatology منتشر شده است، محققان یک مکمل خوراکی حاوی ویتامین C را در زنان با موهای کم پشت آزمایش کردند. آنها دریافتند که این مکمل “رشد قابل توجه مو در زنان با موهای کم پشت موقت” را تقویت می کند. اگرچه ما اغلب پرتقال را به عنوان بهترین منبع ویتامین C در نظر می گیریم اما فقط نیمی از فلفل دلمه ای قرمز به طور میانگین ​​158 درصد از این ماده مغذی مورد نیاز شما را فراهم می کند. ما چند ماده غذایی دیگر را که بهترین منابع ویتامین c هستند جمع آوری کرده ایم.

8. تخم مرغ

تخم مرغ ها دارای ویتامین B به نام بیوتین هستند که به رشد مو کمک کرده و ناخن های شکننده را تقویت می کند. از یک گروه از زنان با ریزش مو، 36 درصد از آنها با کمبود بیوتین در یک مطالعه بین المللی مجله سه گانه شناسایی شدند. کمبود این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. منابع خوب دیگر بیوتین در بادام، آووکادو و ماهی سالمون یافت می شود.

9. عدس

عدس پر از پروتئین، آهن، روی و بیوتین است و همچنین اسید فولیک زیادی دارد. طبق نظر دکتر جانز هاپکینز، بدن برای بازیابی سلامت گلبول های قرمز خون که اکسیژن سالم برای پوست و پوست سر را تأمین می کنند، به اسید فولیک نیاز دارد.

رژیم غذایی سالم

10. صدف خوراکی

روی یک ماده معدنی مهم برای سلامت کلی است. وقتی به اندازه کافی روی ندارید، می توانید ریزش مو – حتی در مژه ها – را تجربه کنید! دکتر دب اشاره می کند که طبق مطالعه انجام شده در مورد عنصر ردیابی بیولوژیکی، مکمل روی باعث کاهش ریزش مو در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شده است. این چطور ممکن است؟ روی به سلول های مسئول ساخت مو کمک می کند تا کارهای خود را انجام دهند. همچنین می توانید روی را در گوشت گاو، خرچنگ و لابستر پیدا کنید.

11. گوشت گاو بدون چربی

همانطور که گفته شد، کمبود آهن می تواند منجر به ریزش مو به ویژه در زنان شود. آهن در منابع گیاهی مانند اسفناج (و سایر سبزیجات با برگ تیره)، سویا، عدس، دانه های غنی شده و ماکارونی به وفور یافت می شود. با این حال، بدن تا سه برابر آهن بیشتری از منابع حیوانی جذب می کند، بنابراین بهترین انتخاب شما این است که هفته ای دو بار گوشت گاو بدون چربی را انتخاب کنید. بر اساس بانک اطلاعات ملی مواد غذایی USDA، یک وعده 110 گرمی از گوشت گاو پخته شده، 93 درصد بدون چربی، بیش از 20 درصد از ارزش روزانه آهن شما را تامین می کند.

12. گوشت بدون چربی پرندگان

توجه داشته باشید که وقتی پروتئین کافی دریافت نمی کنید، عضلات چگونه رشد نمی کنند (و حتی کوچک می شوند)؟ همین اتفاق ممکن است برای موهای شما نیز بیفتد. بدون پروتئین غذایی کافی، موها اساساً اعتصاب می کنند. کمتر موی جدید جایگزین آنچه می افتد (حدود 50 تا 100 تار مو در روز) می شود و شما دچار ریزش خالص مو خواهید شد. برای دریافت پروتئین از گوشت، گزینه های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون یا ماهی را انتخاب کنید. آنها چربی اشباع کمتری نسبت به مواد غذایی دارند که در بسته بندی های سوپرمارکتی پیدا می کنید.

13. جو

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که در واقع می تواند نور مضر UV را جذب کند و از سلول های پوست محافظت کند. همچنین آسیب های ناشی از آفتاب در پوست سر را که می تواند باعث نازک شدن مو شود ترمیم می کند. دکتر دب می گوید: در یک مطالعه، “توکوترینول ها”، یا انواع مختلف مکمل های ویتامین E به مدت هشت ماه در بیماران مبتلا به ریزش مو مورد مطالعه قرار گرفت. سی و هشت نفر این مکمل را دریافت کردند و برخی نیز دارونما دریافت کردند. گروه مکمل 34 درصد رشد در رشد مو داشتند. “دکتر دب اشاره می کند که اگرچه مقدار توکوترینوس استفاده شده در این مطالعه به سختی می تواند از رژیم غذایی به دست آید اما جو منبع بسیار خوبی است.

14. آجیل و دانه ها

دکتر دب می گوید: “چند گزینه اثبات شده تحقیقاتی وجود دارد که باید برای طاسی مردانه در نظر گرفت.” “اینها شامل توكترینول ها، ساو پالمتو و بتا سیتوسترول است. منبع غذایی خوب برای بتا سیتوسترول پسته است.” گردو و سایر مغزها حاوی روغن هایی هستند که به میزان الاستین در موهای شما اضافه می کنند. الاستین مو را نرم نگه می دارد و از شکستن آن جلوگیری می کند.

رژیم غذایی سالم

15. بوک چوی یا کلم چینی

متخصصان پوست و مو در درمان ریزش مو سطح فریتین موجود در خون شما را بررسی می کنند زیرا آنها می توانند بر اساس آنچه که بدن شما انجام می دهد با تمام آهنی که به شما گفته اند در رژیم مشاوره اولیه خود اضافه کنید، نتیجه بگیرند. اگر زیاد بوک چوی می خورید – که یک ماده غذایی فوق العاده غنی از آهن است – احتمالاً جهش در سطح فریتین شما مشاهده می شود.

16 ماست یونانی

دو ماده معدنی کمیاب نیز به رشد مو مرتبط هستند: سلنیوم و ید. هر دو ماده معدنی برای عملکرد صحیح غده تیروئید لازم هستند و کمبودهای موجود در هر کدام می تواند منجر به ریزش مو شود. برای داشتن یک منبع غذایی ثابت از هر دو ماده معدنی، مصرف ماست یونانی را به عنوان صبحانه یا به عنوان میان وعده بعد از تمرین در نظر بگیرید. فرآورده های لبنی مملو از مواد معدنی هستند. در حقیقت، یک فنجان ماست ساده یونانی کم چرب حاوی نیمی از نیاز روزانه ید و 34 درصد سلنیوم لازم شماست.

17. ماهی هالیبوت

علاوه بر آهن، ماده معدنی مهم دیگر برای درخشش موهای شما منیزیم است. هنگامی که بدن شما دچار کمبود منیزیم است، می تواند منجر به غلظت بالاتر کلسیم شود که ممکن است منجر به افزایش سطح انسولین شود. طبق یافته های مجله آنلاین پوست و موی هند، سطح انسولین بالاتر ممکن است باعث ریزش مو شود. هالیبوت مانند بسیاری از انواع دیگر ماهی، منیزیم زیادی دارد.

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی