سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

غذاهایی که باعث ایجاد پوست بد می شوند

تقویم فارسی اندروید

وقتی صحبت از آکنه می شود، می دانیم که ناشی از چیزهایی است که در زندگی روزمره با آن روبرو هستیم. عرق، روبالشی کثیف و محصولات پوست و مو تنها تعدادی از مقصران ایجاد جوش های تصادفی هستند. البته چین و چروک ها از عوارض اجتناب ناپذیر پیری هستند. اما تنها چیزی هستند که از بیرون به پوست ما آسیب می زند. در حقیقت، غذایی که درون بدن وارد می کنید به همان اندازه مهم است. اگر رژیم مراقبت از پوست تخصصی دارید اما می بینید که پوست شما هنوز درجه یک نیست، ممکن است دلیلش این باشد که چیزهای اشتباه را مصرف می کنید. غذاهایی را بیابید که می توانند پوست شما را خراب کنند و تا آنجا که می توانید از آنها اجتناب کنید!

پوست بد

لبنیات می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند

اگر نمی توانید بدون یک لیوان شیر شکلاتی هر روز صبح زندگی کنید یا پنیر اساساً گروه غذایی مورد علاقه شما است، یک خبر بد داریم: و آن این است که لبنیات برای بدن شما خوب نیستند. در واقع، این می تواند علت شکستن شما باشد. دکتر دیوید لورتچر می گوید: “محصولات لبنی حاوی اجزای هورمونی خاصی هستند که می توانند تولید روغن را تحریک کنند.” “هرچه روغن بدن شما بیشتر تولید شود، احتمال مسدود شدن منافذ بیشتر است که منجر به جوش می شود.” به گفته لورتچر، شگفت آور این است که شیر بدون چربی در مقایسه با سایر انواع لبنیات مانند شیر کامل، پنیر یا ماست باعث آکنه می شود. اگر علاقه ای به قطع کامل لبنیات ندارید او پیشنهاد می کند “شیر معمولی را با شیر سویا یا بادام جایگزین کنید.”

نمک ممکن است پوست شما را پف دار کند

در حالی که نمک ممکن است به طور مستقیم باعث آکنه نشود اما منجر به پیامدهای نامطلوب دیگری برای پوست شما می شود. یعنی، پوست متورم و ملتهب. مارگارت راویتس متخصص پوست می گوید: “نمک می تواند باعث حفظ آب و پفی شدن در برخی از افراد شود.” هایدی والدورف، مدیر لیزر و زیبایی پوست در مرکز پزشکی مونت سینا در شهر نیویورک، می گوید: این پف به ویژه در نقاطی با پوست نازک، مانند چشم ها قابل مشاهده است. اگر نمی توانید نمک را به طور کامل کنار بگذارید، نگران نباشید! ویتنی بو، متخصص پوست و مو پیشنهاد داد که مقداری اسیدهای چرب امگا 3 (اشاره به ماهی سالمون) به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا “به آبرسانی به پوست و کاهش التهاب کمک کند”.

درمان جوش

شکر شما را پیرتر نشان می دهد

ما می دانیم که غذاهای شیرین برای دور کمر ما مفید نیستند. به گفته دبرا جلیمان، متخصص پوست، شکر همچنین باعث آسیب به پوست ما می شود. او گفت غذاهای سرشار از قند باعث گلیکاسیون شدن کلاژن در پوست شما می شوند، “که باعث سفت شدن و پیری آن می شود”. بنابراین وقتی در حال بحث در مورد استفاده یا عدم استفاده از آن کیک اضافی هستید، به چین و چروک و افتادگی ناشی از آن فکر کنید. ویتنی بوو، متخصص پوست می گوید: اگر به دنبال شکر هستید، به دنبال میوه هایی باشید که حاوی قندهای طبیعی و آنتی اکسیدان های اضافی هستند که به مبارزه با علائم پیری کمک می کند.

کربوهیدرات های تصفیه شده خطرناک هستند

چرا همیشه خوشمزه ترین غذاها برای شما بدترین هستند؟ به عنوان مثال مانند کربوهیدرات ها. بله ما در مورد ماکارونی، نان سفید، سیب زمینی و چیزهای خوشمزه صحبت می کنیم. به گفته دکتر دیوید لورتچر، کربوهیدرات های خوب و کربوهیدرات های بد وجود دارد. این کربوهیدرات های بد، غذاهایی که دارای شاخص قند خون بالا هستند، می باشند که بهتر است تا حد ممکن از آنها اجتناب کنید. لورتچر توضیح داد: “غذاهایی با GI بالا سطح گلوکز خون را افزایش می دهند و بدن ما را مجبور به تولید انسولین برای جذب گلوکز اضافی می کنند.” انسولین بالاتر به معنای التهاب است که “ممکن است باعث آکنه شود.” لورتچر خاطرنشان می کند که اجتناب از کربوهیدرات های بد نیز ممکن است با کاهش کالری دریافتی به کاهش وزن کمک کند که به نوبه خود می تواند آکنه را کاهش دهد.

چیپس سیب زمینی می تواند شما را پیر کند

در حالی که چیپس قطعاً خوشمزه است اما وقتی به ضرر پوست می رسد، ضررش دو برابر می شود. اکثر چیپس ها با کلی نمک پوشانده شده اند که اکنون می دانیم عامل اصلی التهاب پوست است. آنها از سیب زمینی ساخته شده اند، به این معنی که آنها نیز در گروه کربوهیدرات تصفیه شده قرار می گیرند. این بدان معناست که یک بسته چیپس فقط یک فاجعه پوستی است. پاتریشیا هریس، متخصص پوست می گوید: “خطوط ریز، چین و چروک و ظاهر پیری را هم در نظر بگیرید.”

تغذیه سالم

کره چین و چروک ایجاد می کند

در حالی که مطالعات در مورد چگونگی تأثیر کره بر سلامت کلی شما متفاوت است، یک چیز مسلم است: کره یک محصول لبنی است و ما آموخته ایم که چگونه لبنیات با ایجاد چربی اضافی بر پوست شما تأثیر منفی می گذارد اما کره نه تنها دارای خواص ایجاد کننده آکنه است، بلکه شما را در معرض چین و چروک قرار می دهد. در تحقیقی در سال 2001 در مجله کالج تغذیه آمریکا، افرادی که کره و سایر محصولات لبنی بیشتری مصرف می کردند، چین و چروک پوست بیشتری نسبت به افرادی که از غذاهای سالم تر مانند سبزیجات و روغن زیتون استفاده می کردند، تجربه کردند. بنابراین دفعه بعد که در ماهیتابه ای غذا می پزید یا به دنبال چیزی برای رفع گرسنگی هستید، روغن زیتون را به جای یک تکه کره انتخاب کنید.

صدف می تواند باعث آکنه شود

در ابتدا تصور می شد که ماهی و صدف های بسته بندی شده با پروتئین گزینه ای سالم به نظر می رسند (البته به جز زمانی که در کره پخته شوند). با این حال، متخصص پوست نیل شولتز می گوید، “صدف به طور طبیعی سرشار از ید است” و رژیم غذایی با مقدار زیاد این عنصر می تواند منجر به آکنه شود. ” جودیت براون نویسنده کتاب راهنمای تغذیه هر زن توضیح داد: “سطوح بالای ید می تواند پوست شما را ملتهب کرده، منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث ایجاد لکه های قرمز رنگ در پوست شود.” در حالی که ممکن است فکر کنید که باید از صدف به طور کامل اجتناب کنید، شولتز تصریح کرد که این کار ضروری نیست و در عوض توصیه کرد “افرادی که به ویژه مستعد آکنه هستند این غذاها را چند بار در ماه و نه چند بار در هفته مصرف کنند.”

مراقبت از پوست

گوشت قرمز مزایا و معایبی دارد

گوشت قرمز نیز مانند صدف گوشتی به نظر می رسد که بیشتر از ضرر به بدن شما سود می رساند. در حالی که سرشار از پروتئین مورد نیاز بدن برای زنده ماندن است، می تواند باعث آکنه شود و منجر به پیری زودرس شود. بنیانگذار و مدیر پزشکی مرکز بازتاب پوست و بدن دکتر میچ چاسین توضیح داد که “گوشت قرمز حاوی سطح بالایی از کارنیتین است که می تواند دیواره رگ های خونی را سفت کرده و باعث پیری زودرس شود.” به گفته دکتر روس پری، متخصص پوست در لندن، گوشت قرمز همچنین با افزایش سطح تستوسترون در بدن مرتبط است که می تواند “منجر به رشد بیشتر سلول های پوست و تولید چربی بیشتر شود”. پری به دیلی میل گفت: “این به نوبه خود می تواند منافذ را مسدود کرده و باعث آکنه شود.”

الکل باعث کم آبی پوست شما می شود

مطمئنا از نظر فنی الکل یک غذا نیست. با این حال، تأثیر آن بر پوست شما آنقدر قابل توجه است که شایسته فضایی در این لیست باشد. دکتر اریک مینهارت، متخصص پوست و مدیر پزشکی و بنیانگذار متخصصین پوست کالیفرنیا، گفت: “الکل باعث کم آبی بدن می شود”. در حالی که به نظر می رسد دهان و گلوی شما تنها چیزهایی هستند که بعد از یک شب طولانی با الکل نیاز به آب دارند، پوست شما نیز از این مشکل رنج می برد. مینهارت می گوید با خشک شدن پوست شما بیشتر مستعد چین و چروک، خشکی و پوسته پوسته شدن هستید. او خاطرنشان می کند: “علاوه بر این، سموم و رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط الکل منجر به آسیب کلاژن می شوند” که منجر به چین و چروک و پوست کمتر شاداب می شود.

به جای آن چه باید بخورید

بنابراین اکنون که ما همه چیزهایی را که تأثیر منفی بر پوست شما می گذارد را پوشش داده ایم احتمالاً به این فکر می کنید که “خوب، من چه می توانم بخورم؟” وقتی به دنبال غذاهایی هستید که برای پوست شما مفید هستند، دبرا جلیمان، متخصص پوست خاطرنشان می کند که هر غذای تازه ای که دارای رنگ “غنی” باشد بهترین انتخاب برای شما است. او توضیح داد: “اینها بیشترین آنتی اکسیدان ها را دارند.” “بنابراین برای مثال، یک گریپ فروت قرمز را به جای یک گریپ فروت سفید، یک فلفل قرمز را به جای یک فلفل زرد انتخاب کنید” و غیره. خوشبختانه، رعایت رژیم مراقبت از پوست خوب می تواند بسیاری از عوارض جانبی این غذاها را از بین ببرد، بنابراین نیازی نیست که به خاطر داشتن پوستی صاف و شفاف، هیچ یک از لذت های مورد علاقه خود را کنار بگذارید.

منبع:

thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی