روانشناسی سبك زندگي

عادت های افراد مثبت اندیش

آیا تا به حال با کسی ملاقات کرده اید و فکر کرده اید که چگونه او همیشه مثبت است. آنها همیشه بسیار خوشحال هستند و هرگز شکایت نمی کنند. انواع خاصی از عادات وجود دارد که افراد مثبت اندیش از آنها کمک می گیرند تا رفتار شاد خود را حفظ کنند. در حالی که ممکن است مثبت به نظر رسیدن دائمی دشوار به نظر برسد، راهی برای سپاسگزار بودن بیشتر و جدی نگرفتن زندگی وجود دارد. به غیر از شما هیچ کس دیگری نمی تواند احساسات شما را کنترل کند، بنابراین اگر می خواهید مثبت اندیش باشید، باید اقدامات مناسب را برای رسیدن به آن انجام دهید.

افراد مثبت اندیش

1. آنها اهداف خود را یادداشت می کنند

زمانی که می خواهید زندگی مثبت تری داشته باشید، نوشتن اهداف خود یک عادت عالی است. این بدان معناست که شما دید واضحی از آنچه می خواهید و اینکه چگونه می خواهید به آنجا برسید دارید. این برنامه مغز شما را برای کمک به شما در یافتن مراحل مثبتی که می توانید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید برنامه ریزی می کند. به مغز شما هشدار می دهد که متوجه چیزها و رویدادهای مرتبط با هدف شما شود. شما به طور خودکار از وقایع، فرصت ها و افراد بیشتری آگاه خواهید شد. شما همچنین در مورد خواسته های خود واضح تر خواهید بود و این به مکالمه شما و نگرش کلی شما وارد می شود.

2. آنها همیشه با دیگران مهربان هستند

اگر تصمیم بگیرید که با دیگران مهربان باشید، به احتمال زیاد احساس خوشبختی بیشتری خواهید کرد که به طور کلی می تواند به شما احساس مثبت تری بدهد. زندگی مثبت تری داشته باشید و با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. “ساده ترین راه برای به دست آوردن خواسته شما این است که یک درخواست دلپذیر ارائه دهید و آن را با یک لبخند بزرگ و نگاه گرم تحویل دهید. گفتن “لطفا” بسیار مهم است و یک لبخند محبت آمیز، تماس چشمی و هنگامی که درخواست برآورده می شود از شما سپاسگزارم را فراموش نکنید. اگر با اطمینان خاطر درخواست می کنید، انگار انتظار دارید که “بله” دریافت کنید و احتمال دریافت آن افزایش می یابد. “لطفاً با من به ناهار بیایید.” این بهتر از “شما نمی خواهید برای ناهار بیایید، است.”

3. به خود احترام می گذارند

افراد مثبت اندیش معمولاً زندگی بسیار خوبی دارند زیرا نه تنها به دیگران احترام می گذارند، بلکه به خود نیز احترام می گذارند. آنها به خود افتخار می کنند که به دیگران اجازه می دهند به آنها نیز احترام بگذارند. طوری لباس بپوشید که گویی احساس می کنید خاص هستید و اینگونه هم رفتار کنید. هرچه بیشتر به خودتان احترام بگذارید، دیگران نیز به شما احترام خواهند گذاشت. مطمئن شوید که خودتان را خوب نشان می دهید، لباس خوب می پوشید و نقش اصلی را بازی می کنید.

4. آنها خصوصیات شخصی مثبت خود را مرور می کنند

به جای مقایسه خود با دیگران، مهم این است که به خودتان یادآوری کنید که چرا اینقدر عالی هستید. می توانید یاد بگیرید که خودتان را بیشتر دوست داشته باشید  که در عوض می تواند به شما احساس مثبت تری بدهد. دوستان شما در مورد شما چه چیزی را دوست دارند؟ در مورد خود چه چیزی را دوست دارید؟ هوش، حس شوخ طبعی، سبک، مهارت های مکالمه شما؟ آیا شما فردی مهربان و دلسوز هستید؟ یادآوری این ویژگی ها به این معنی است که شما با پرتو افکنی مثبت وارد هر رویدادی خواهید شد.

5. آنها با خود گفتگوی منفی ندارند

اگر می خواهید مثبت اندیش باشید، با خودتان منفی صحبت نکنید. اگر به چیزهای منفی که به خود می گویید اعتقاد داشته باشید به هیچ چیز نمی رسید. گفتگو با خود قوی ترین وسیله ای است که می توانید احساسات منفی خود را به مثبت و تعاملات منفی خود را با عشق تبدیل کنید. مغز شما تمایل دارد موارد آشنا را بارها و بارها تکرار کند، زیرا مسیرهای عصبی ایجاد شده را عمیق تر می پوید. مانترا، تأیید یا انتخاب مسیرهای جدیدی ایجاد می کند.

6. آنها بهترین کسانی را که هستند می سازند

گر سکوت را دوست دارید مانند سکوت، مانند مکالمات آرام و مهمانی های بزرگ، ساکت باشید، این ممکن است یک ویژگی ژنتیکی باشد: شنوایی و سیستم عصبی شما ممکن است حساس تر از دیگران باشد و این ویژگی از بین نمی رود. شما می توانید با این حال، بیشترین استفاده را ببرید، از آن استفاده کنید و یاد بگیرید که ایجاد سکوت فراوان در زندگی شما را به فردی شادتر تبدیل می کند. لحظات آرام با شریک زندگی شما برای شما معنادار خواهد بود و شما را خوشحال می کند. افراد مثبت معمولاً از ویژگی های شخصیتی خود آگاه هستند و از آنها بیشترین استفاده را می برند. آنها معمولاً سعی می کنند خود را مورد ضرب و شتم زهنی قرار ندهند یا خود را زیر سوال نبرند. اگر کسی آنها را دوست ندارد آنها از آنچه هستند خوشحال هستند و نمی خواهند تغییر کنند.

7. آنها افکار منفی خود را به عهده می گیرند

اجازه ندهید افکار منفی شما نحوه تصمیم گیری برای اداره زندگی تان را کنترل کنند. در حالی که داشتن آنها هر چند وقت یکبار طبیعی است، نحوه کنترل آنها می تواند تعیین کند که چقدر می خواهید زندگی شما مثبت باشد. کنترل افکار خود کاملاً در کنترل شماست. آنها را بچرخانید، با آنها بحث کنید یا با آنها مبارزه کنید. انرژی خود را صرف آن کنید. هر چیزی را که نمی توانید کنترل کنید مانند دیگر افراد، رویدادهای زندگی، از دست دادن یا ناامیدی رها کنید. تلاش برای تغییر آنچه تغییر نمی کند را متوقف کنید، آنچه هست را بپذیرید، بگذارید باشد و زندگی را آنطور که هست زندگی کنید. نگرانی در مورد آنچه نمی توانید کنترل کنید اتلاف بی پایان و بیهوده انرژی است که می توانید در جاهای دیگر استفاده کنید.

8. آنها با عزیزان خود جشن می گیرند

اگر لحظات شادی را با دیگران به اشتراک بگذارید، زندگی شما مثبت تر به نظر می رسد. یاد بگیرید که از دستاوردهای دیگران تجلیل کنید تا به زندگی مثبت خود و دوستان خود کمک کنید. به خودتان و دوستان خود پاداش دهید. برای بستنی خوردن بیرون بروید، چند نفر با هم غذا بخورید، هر بار فقط برای یک نفر از شما یک روز مرخصی بگیرید و در هر فرصتی که دارید مهمانی بگیرید.

9. آنها خیلی می خندند

راهی برای خندیدن با شریک زندگی و دیگران در اطراف خود پیدا کنید. جوک ها، خاطرات خنده دار، فیلم های کمدی و شوخی های اینترنتی را به اشتراک بگذارید. این فشار خون شما را پایین می آورد، نبض شما را آرام می کند و به طور کلی به شما کمک می کند تا استرس زیادی را رها کنید. معمولاً افراد مثبت اندیش تمایل دارند طنز را در موقعیت های روزمره بیابند. آنها با ایجاد شوخی و جدی نگرفتن همه چیز، حالات بد را سبک می کنند.

10. آنها سپاسگزارند

قدردانی چیزی است که همیشه به ما یادآوری می کند که زندگی همه چیزش بد نیست. روانشناسان تأثیرات مثبت تمرکز مراجعان بر روی قدردانی را مشاهده می کنند. چیزهایی که ما نسبت به آنها احساس خوبی داریم به راحتی بدیهی تلقی می شوند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مقداری وقت خود را هزینه می کنید برای توجه به آنچه سپاسگزار هستید که به شما این فرصت را می دهد تا چیزهای خوب زندگی خود را ثبت کنید، استرس و اضطراب خود را کاهش دهید و احساس بهتری نسبت به خود، رابطه و زندگی خود داشته باشید. در حالی که استرس و اضطراب باعث تمرکز بر آدرنالین و تستوسترون می شود، با تمرکز بر قدردانی، اکسی توسین، استیل کولین و سایر عوامل آرامش بخش به شما هچوم می آورد. افراد مثبت اندیش تمایل دارند نعمت های خود را بیشتر از دیگران بشمارند، مخصوصاً وقتی همه چیز خوب پیش نمی رود. سعی کنید این عادت را با نوشتن در یک دفتر یادداشت در مورد آنچه بابتش سپاسگزار هستید، وارد زندگی خود کنید. این می تواند باعث شود کمی بیشتر در زندگی قدردانی کنید.

11. آنها شادی خود را حفظ می کنند

در حالی که مجبور نیستید دائماً سرحال باشید تا یک فرد مثبت تلقی شوید اما راه هایی را برای یافتن شادی بیابید، خواه از طریق مدیتیشن، ورزش یا معاشرت با دوستان باشد یا هر چیز دیگر که حالتان را خوب می کند. هر چه می توانید انجام دهید تا شادی هر چه بیشتر را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورید. شاد بودن بدون شک برای شما خوب است؛ اندورفین هایی که آزاد می کند استرس و درد را کاهش می دهد و سلامت و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. خوشبختی شما را بیشتر می کند و حس زنده و خوشایند بودن را به شما می بخشد.

12. آنها خود را از مواجهه با مشکلات دور نمی کنند

مثبت بودن گاهی به این معنی است که می فهمید با مشکلاتی روبرو خواهید شد اما معمولاً می دانید چگونه با آنها کنار بیایید بدون اینکه فکر کنید جهان به پایان می رسد. شما اجازه نمی دهید دوران سخت شما را از رفتن به دنبال خواسته شما باز دارد. افراد مثبت اندیش تمام تلاش خود را برای انجام وظایف و تعهداتی که به آنها محول شده است انجام می دهند و اجازه نمی دهند خود را از مشکلات منحرف کنند. اگر با مشکلی روبرو شوند، تمام تلاش خود را برای حل آن انجام می دهند. آنها همچنین عقب نشینی کرده و منابع مورد نیاز را قبل از شروع پروژه ارزیابی می کنند. بخش بزرگی از مثبت بودن واقع بین فقط بودن و فعال بودن است.

13. آنها می دانند که از زندگی چه می خواهند

در حالی که همه افراد ممکن است اهدافی داشته باشند، افراد مثبت اندیش معمولاً برای تحقق آنها فراتر و فراتر می روند. آنها بهانه نمی آورند یا مانع از آن نمی شوند که به دنبال خواسته خود بروند زیرا از ایجاد تغییرات می ترسند. افراد مثبت می دانند که در زندگی چه می خواهند و مایلند برای رسیدن به آن خستگی ناپذیر تلاش کنند. آنها تمرکز خود را بر روی خواسته های خود نه آنچه که نمی خواهند، قرار می دهند.

14. آنها فرصت ها را به رسمیت می شناسند

اکثر افراد مثبت معمولا سعی می کنند وضعیت فعلی را به عنوان یک فرصت احتمالی مشاهده کنند حتی وقتی اوضاع خوب پیش نمی رود، آنها کنترل موقعیت را در دست می گیرند تا آن را به چیزی مثبت تبدیل کنند. افراد مثبت فرصت ها و نشانه های موفقیت آمیزی را که دیگران از دست می دهند تشخیص می دهند.

15. آنها روز خود را مرور می کنند

افراد مثبت قبل از خواب معمولاً روز خود را مرور می کنند و می فهمند چه چیزی درست بوده و چه چیزی اشتباه بوده است. آنها تمایل دارند دستاوردها و شکست ها را در یک دفترچه یادداشت بنویسند تا بتوانند اقدامات گذشته خود را مرور کنند. قبل از خواب، روز خود را مرور کنید تا چند نکته مثبت را پیدا کنید که نمی خواهید فراموش کنید، این کار شما را راضی و پر انرژی می کند.

16. آنها به طور ذهنی اعمال خود را تمرین می کنند

اگر می خواهید زندگی مثبت و موفقی داشته باشید، باید سعی کنید با تمرین ذهنی اعمال خود، جایی را که می خواهید خود را در آن ببینید، تجسم کنید. یک فرد مثبت به خود می گوید که چگونه در گذشته دوران سخت مشابه را گذرانده است و تا آنجا که ممکن است جزئیات ملموس را تصور می کند. تمرین ذهنی باعث موفقیت افراد می شود. مهم این است که تمرین ذهنی برای انجام آنچه برای عبور از خط پایان لازم است را انجام دهید. این روند را حتماً تمرین کنید!

17. آنها مراقبت از خود را تمرین می کنند

وقتی از خود مراقبت می کنید، احساس خوبی نسبت به خودتان دارید. اگر می خواهید احساس مثبت تری داشته باشید، باید به یاد داشته باشید که رفاه خود را در اولویت قرار دهید. افراد مثبت هر روز مدیتیشن می کنند و معمولاً روز خود را با این کار شروع می کنند. با مدیتیشن در برنامه روزانه صبح خود، هر روز را با شکرگزاری آغاز می کنید که یکی از اجزای اصلی احساس خوشبختی است. علاوه بر احساس سپاسگزاری، هنگام مدیتیشن، هورمون عشق، اکسی توسین و همچنین سروتونین، هورمون احساس خوب را آزاد می کنید.

مثبت اندیشی به این معنا نیست که باید همیشه شاد و سرحال باشید. این در مورد شناخت فرصت ها، تمرین مراقبت از خود و کنترل افکار منفی است. سعی کنید برخی از این عادات را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا در زندگی روزمره خود فرد مثبت تری باشید.

منبع:

bustle

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی