آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه کامل شپردز پای خوشمزه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کامل شپردز پای خوشمزه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
تعداد : ۵ نفر – زمان آماده سازی : ۱ ساعت – زمان پخت : ۱۵ دقیقه – سطح دشواری : آسان

شپردز پای (shepherd’s pie) یک غذای محلی و اصیل کشور انگلستان است که با گوشت چرخ کرده وسبزیجات و پوره سیب زمینی پخته می شود، این غذا به علت داشتن پروتئین، نشاسته و سبزیجات یک غذای بسیار مقوی محسوب می شود. برای درست کردن شپردز پای نیاز به ظرف مناسب پخت در فر هست.
مواد لازم

گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم
سیب زمینی : ۳ عدد متوسط
آرد : ۱ قاشق غذا خوری
گل کلم خرد شده : ۴ قاشق غدا خوری
هویج : ۳ عدد
پیاز : ۱ عدد متوسط
سیر : ۱ حبه کوچک
پودر آویشن : ۴/۱ قاشق چایخوری
سس گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذا خوری
نمک : به میزان لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز : هر کدام ۳/۱ قاشق چای خوری
طرز تهیه :

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه روشن کنید تا گرم شود.
۱ ) سیب زمینی ها را تمیز شسته و با ۲ قاشق غذا خوری نمک و مقداری آب که روی سیب زمینی ها را بپوشاند روی حرارت گاز قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت بپزد، بعد از پخت کامل و کمی سرد شدن، سیب زمینی ها را پوست بکنیدد و با چنگال کامل له کرده و باهم قاطی کنید.
طرز تهیه کامل  شپردز پای خوشمزه
۲ ) هویج ها را تمیز شسته، پوست بکنید و با مقداری آب به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا بپزد. بعد از سرد شدن نگینی خرد کرده یا رنده کنید.
۳ ) در یک ماهیتابه بزرگ پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با نمک و مقداری روغن سرخ کنید سپس گوشت چرخ کرده را به پیازداغ اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.
۴ ) پودر آویشن، سس گوجه فرنگی، آرد، فلفل سیاه و فلفل قرمز و سیر رنده شده را به گوشت اضافه کرده و کامل مخلوط کنید. به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. سپس نصف لیوان آب را همراه با گل کلم و هویج خرد شده یا رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد کامل قاطی شوند و به مدت ۳ دقیقه حرارت دهید تا غلیظ شود.
۵ ) پس از اینکه مایه گوشتی آماده شد آن را در ظرف مناسب فر، بریزید تا نصف ظرف را پر کند سپس پوره سیب زمینی ( سیب زمینی پخته شده ) که آماده شده را روی مواد بریزید و برای زیبایی و تمیزی کار روی آن را با پشت قاشق صاف کنید.
طرز تهیه کامل  شپردز پای خوشمزه
۶ ) ظرف را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا روی سیب زمینی ها قهوه ای روشن شود. سپس آن را از فر بیرون آورده و سرو کنید.
طرز تهیه کامل  شپردز پای خوشمزه
برای تزئین می توانید از پیازچه خورد شده و کمی پنیر پیتزای رنده شده استفاده کنید.
طرز تهیه کامل  شپردز پای خوشمزه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی