آشپزي و شيريني پزي دلمه ها

طرز تهیه دلمه مرغ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه دلمه مرغ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

ران مرغ ۴ عدد
کنسرو ذرت نخود فرنگی و هویج باهم ۱ پیمانه
روغن زیتون ۴ قاشق سوپ خوری
آبلیمو و(آب یک عدد لیموی تازه) ۲ قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای خردشده ۱/۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد
جعفری خردشده ۳-۴ قاشق سوپ خوری
پیازچه خردشده ۲ ساقه
پنیر پیتزا (در صورت تمایل) ۲ قاشق سوپ خوری
ادویه نمک،فلفل،پودرسیر وآویشن به مقدار لازم
لیمو تازه ۱ عدد

طرز تهیه

1- ابتدا بايد مراحل آماده‌سازي را انجام دهيد؛ به اين ترتيب كه هر ران مرغ را بدون آنكه پوستش را بكنيد بشوييد و بعد از آنكه به طور كامل آب آن خارج شد با دقت تمام دو استخوان آن را بيرون آوريد. يك عدد پياز را هم پوست كنده و خرد كنيد.

2-سپس در ظرف درداري دو قاشق سوپخوری روغن زيتون، آبليمو، نمك و فلفل و پياز خرد شده را بريزيد و با دست يا قلم موي مخصوص آشپزي داخل ران‌ها را به اين مخلوط آغشته كنيد حالا در ظرف را بگذاريد و سه تا چهار ساعت آن را در يخچال قرار دهيد تا مرغ مزه‌دار شود. پياز ديگر را هم ريز خرد كرده و كنار بگذاريد.

3-تابه‌اي آماده كنيد و دو قاشق سو‌پخوري روغن در آن بريزيد و اول پياز خرد شده و سپس بقيه مواد خرد شده را همراه با نمك ، ادویه ،پودر سیر، آویشن و فلفل در آن كمي تفت دهيد. اين مواد داخل دلمه مرغ است.

4-حالا با قاشق مواد را داخل هر كدام از ران‌ها بريزيد و ران‌ها را عين بقچه پيچيده و به حالت برگردان داخل تابه بچينيد. در آخر مايه‌اي را كه مرغ‌ها را در آن خوابانده بوديد، روي مرغ‌هاي داخل تابه بريزيد. در تابه را بگذاريد و مدت يك ساعت تا يك ساعت و نيم حرارت دهيد. بعد از پایان زمان پخت، دلمه مرغ را با مخلوط کنسروی تزیین کنید.
طرز تهیه دلمه مرغ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی