آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه مانتي با خمير يوفکا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مانتي با خمير يوفکا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده …………… 400 گرم
پياز …………………………… 1 عدد
نمک، فلفل ……………‌‌………. به مقدار لازم
جعفري خرد شده ……………. 1 فنجان
روغن مايع …………………… 3 قاشق غذاخوري + 4 قاشق غذاخوري
خمير يوفکا ………………….. 3 ورق
آب ……………………………. 1 فنجان
ماست موسير ………………. به مقدار دلخواه
کره …………………………… 2 قاشق غذاخوري
نعناع خشک …………………. 1 قاشق چاي خوري
پول بيبر ……………………… 1 قاشق چاي خوري

طرز تهیه

پياز را خرد کرده و با 3 قاشق غذاخوري روغن مايع تفت مي دهيم تا نرم شود. گوشت چرخ کرزه را اضافه کرده و خوب تفت مي دهيم. نمک و فلفل را اضافه کرده، مخلوط مي کنيم و ظرف را از روي شعله ي اجاق برمي داريم. آب و 4 قاشق غذاخوري روغن مايع را در ظرفي با هم مخلوط مي کنيم. خميرهاي دايره شکل يوفکا را 4 قسمت کرده و هر قسمت را به مخلوط آب و روغن آغشته کرده و روي هم مي گذاريم و از مواد گوشتي روي قسمت پهن خمير گذاشته و از همان سمت پهن، يوفکاها را رول مي کنيم و در آخر رول را به شکل گل، گرد مي کنيم و روي يوفکا را دوباره به مخلوط آب و روغن، خوب آغشته مي کنيم. با هر سه ورق يوفکا و مواد گوشتي اين کار را انجام داده و مانتي ها را در سيني فر که از قبل چرب کرده ايم، مي چينيم و سيني فر را در فري که از قبل با دماي 200 درجه ي سانتي گراد روشن کرده ايم، قرار مي دهيم تا مانتي ها پخته و طلايي شود. نعناع خشک و پول بيبر را در کره تفت مي دهيم. مانتي هاي آماده را در ظرف مورد نظر چيده و ماست موسير را روي آن مي ريزيم و مخلوط نعناع داغ را نيز روي ماست موسير مي ريزيم.
.
شيرينانه ي 1: يوفکا، ورق هاي نازک خمير است که در شکل و اندازه هاي مختلف براي انواع پيراشکي و يا باقلوا، در فروشگاه ها عرضه مي شود، در اين خوراک از يوفکاي دايره اي شکل استفاده شده است که البته شکل آن مهم نيست، فقط بهتر است يوفکاي مخصوص باقلوا نباشد، بلکه مخصوص بورک و پيراشکي باشد.
شيرينانه ي 2: براي خوراک هاي ترکيه اي، از فلفل مخصوصي با نام پول بيبر، استفاده مي شود که همان فلفل هاي قرمز خشک شده ي پودر شده است که دانه هاي آن از فلفل قرمز رايج درشت تر است و بيش تر در کره و يا روغن تفت داده مي شود و براي تزيين انواع سس و سوپ استفاده مي شود و به خاطر عدم دسترسي به آن، مي توانيم بسته به نوع خوراک، از کمي رب گوجه فرنگي و يا کمي زردچوبه به جاي پول بيبر استفاده کنيم و يا کلا از آن صرف نظر کنيم.
طرز تهیه مانتي با خمير يوفکا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی