آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد الویه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد الویه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سالاد الویه از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که پیر و جوان آن را دوست دارند. سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سرد می باشد که امروزه به عنوان یک پیش غذا یا غذای کامل در مهمانی ها سرو می شود. مواد اصلی سالاد الویه مرغ ، سیب زمینی ، خیارشور و سس مایونز می باشد.

مواد لازم

سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور 5 عدد
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
هویچ 2 عدد
آب مرغ به میزان لازم
آبلیمو ترش به میزان لازم
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را به همراه 2 لیوان آب ، آبپز می کنیم. من همیشه مرغ را به همراه پیاز نگینی خرده شده ، نمک ، فلفل ، زردچوبه و کمی سیر می پزم چون در اینصورت طعم مرغ و سالاد الویه خیلی عالی می شود. پس از پختن مرغ آن را به صورت ریش ریش خرد کنید.

سیب زمینی ها را به همراه تخم مرغ با پوست آبپز می کنیم چون اگر با پوست آبپز نکنید سالاد الویه شما شل می شود. تخم مرغ و سیب زمینی را پس از اینکه پوست آن ها را جدا کردید پوره کنید یا اینکه با رنده به صورت ریز رنده کنید. (من خودم همیشه پوره کردم)

در این مرحله اگر هویج تان شیرین است آن را با کمی آب و نمک در یک قابلمه روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا به صورت کامل آب هویج کشیده شود در غیر اینصورت هویج بی مزه خواهد شد و اگر هویج تان شیرین نیست موقع پخت نصف قاشق چای خوری شکر اضافه کنید تا هویج پس از پخت خوش طعم شود. هویچ را پس از پختن می توانید به صورت نگینی خرد کنید یا آن را رنده کنید من همیشه هویج را به صورت خیلی ریز و نگینی خرد می کنم چون اگر هویج را رنده کنید باعث شل شدن سالاد الویه خواهد شد.

خیارشور را هم به صورت نگینی و خیلی ریز خرد می کنیم و آن را کنار می گذاریم. توجه کنید خیارشو سالاد الویه نباید کم باشد و هر چقدر بیشتر باشد سالاد الویه شما خوشمزه تر خواهد شد.

نخود فرنگی هم می توانید از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید اما در صورتی که نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخود فرنگی را همانند تمامی مواد سالاد الویه از قبل آبپز کنید و آن را آماده کنید.
مراحل تهیه سالاد الویه

بعد از اینکه تمامی مواد سالاد الویه را آماده کردید نوبت مخلوط کردن مواد است برای این کار مرغ ریش ریش شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم سپس سیب زمینی ، تخم مرغ ، هویج ، نخود فرنگی و خیارشور سالاد را که از قبل آماده و خرد کرده ایم به ظرف سالاد اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

سپس نوبت اضافه کردن سس مخصوص سالاد الویه است. سس سالاد الویه ترکیبی از مایونز + چند قاشق آب مرغ + چند قاشق آبلیمو ترش یا سرکه + نمک و فلفل سیاه می باشد پس از اینکه سس سالاد را آماده کردیم آن را روی سالاد می ریزیم و هم می زنیم تا تمامی مواد سالاد باهم مخلوط و یکدست شوند. (آبلیمو یا سرکه را در حدی اضافه کنید که در مزه سالاد تعادل ایجاد کند و نباید سالاد را ترش مزه کنید)

بعد از اینکه تمامی مواد را باهم مخلوط کردیم سالاد الویه را در ظرف دربسته به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سالاد الویه خوب جا بیفتد و به اصطلاح خودش را بگیرید و آماده سرو شود.
طرز تهیه سالاد الویه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی