آشپزي و شيريني پزي غذای رژیمی

طرز تهیه دیپ رژیمی و سبزیجات مرحله به مرحله

آموزش طرز تهیه دیپ رژیمی و سبزیجات مرحله به مرحله . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
دیپ به سس معمولا غلیظی گفته میشه که برای مزه دار کردن انواع مختلف خوراکی ها مثل سبزیجات، چیپس ها و … استفاده میشه. دیپ ها از ترکیب مواد مختلفی بدست میان و به همین خاطر خیلی متنوع هستن. در این مطلب طرز تهیه یه دیپ خوشمزه از ترکیب ماست و پنیر رو براتون میذارم که هم رژیمی و سالمه و هم خوشمزه. من این دیپ رو با انواع سبزیجات سرو کردم که به نظرم یه طعم دهنده عالی برای سبزیجات به حساب میان و این ترکیب به عنوان یه تنقلات سالم، کم کالری و خوشمزه و حرف نداره…

مواد لازم:

۱ پیمانه ماست کم چرب
۱/۴ پیمانه پنیر لیقوان
۱ مشت گشنیز
۱ قاشق غذاخوری آبلیمو
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق چایخوری سیر رنده شده
سبزیجات مختلف یه مقدار دلخواه

مراحل تهیه

برای تهیه این دیپ خوشمزه و سالم کافیه تا تمام مواد رو داخل غذاساز بریزین. من برای تهیه این دیپ از پنیر لیقوان استفاده کردم ولی شما میتونین نوع پنیر رو بر حسب سلیقه تون تغییر بدین.
طرز تهیه دیپ رژیمی و سبزیجات مرحله به مرحله
ماست رو میتونین با بقیه مواد داخل غذا ساز بریزین یا وقتی بقیه مواد خوب داخل غذاساز خرد و پوره شدن اضافه اش کنین و با قاشق با بقیه مواد مخلوطش کنین در صورتی که ماست جداگانه مخلوط بشه دیپ کمی غلیظ تر میشه ولی من همه ی مواد رو با هم داخل غذاساز ریختم.
طرز تهیه دیپ رژیمی و سبزیجات مرحله به مرحله
حالا غذاساز رو چند پالس بزنین تا سبزی و پنیر خوب خرد بشن. دیپ شما حاضره و میتونین برای مدت ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال بذارینش تا مزه ها به خورد هم برن.
طرز تهیه دیپ رژیمی و سبزیجات مرحله به مرحله
برای سبزیجات این دیپ دستتون خیلی بازه و میتونین هر چیزی که دوست دارین رو استفاده کنین من از بروکلی، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه ای زرد، کدو، کرفس و هویج استفاده کردم. بروکلی رو کمی خرد کردم و ولی گوجه گیلاسی احتیاجی به خرد کردن نداره.
طرز تهیه دیپ رژیمی و سبزیجات مرحله به مرحله
مابقی سبزیجات رو هم نواری خرد کردم.
حالا فقط کافیه تا دیپ و سبزیجات رو داخل ظرف مورد نظرتون سرو کنین … نوش جان
طرز تهیه دیپ رژیمی و سبزیجات مرحله به مرحله

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی