آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه خورش هویج با مرغ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خورش هویج با مرغ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت مرغ چند تیکه
پیاز یک عدد
هویج ۵ عدد متوسط
آلوی خشک ۸ الی ۱۰ عدد
زعفران رقیق شده دو قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
رب گوجه یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرغ یا را در پیاز خرد شده و روغن ونمک سرخ میکنیم بعد چند لیوان آب بهش اضافه میکنیم و میذاریم بپزه، هویج را خلال می کنیم و با روغن سرخ می کنیم و با آلویی که از قبل خیس خورده و شسته شده داخل قابلمه گوشت مرغ می ریزیم و اجازه میدیم بپزه،زعفران را هم اضافه میکنیم و یک قاشق رب رو هم با کمی روغن تفت میدیم و به خورش اضافه میکنیم تا خورش بپزه و کاملاً به روغن بیفتد و جابیوفته.اگر بخواهیم خورش ترشتر بشه در آخر پخت کمی آبلیمو به آن اضافه می کنیم.
در صورت تمایل در اوسط پخت میتونید یک قاشق شکر هم به خورش اضافه کنید که من اضافه نکردم.
ترشی آلبالو ماله پارساله که تو یخچال نگهداری کردم امسال هنوز درست نکردم دستورشو براتون میدارم تا شما هم درست کنید ترشی تازه ی آلبالو خیلی خوشرنگ میشه منم حتما به زودی درست میکنم.
ترشی آلبالو:
برای ترشی آلبالو یک کیلو آلبالو رو شستم و گذاشتم تا آبش گرفته شد و توی شیشه ریختم و روش سرکه سفید ریختم و درآخر یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری شکر بهش اضافه کردم و در شیشه رو محکم بستم و کمی شیشه رو تکون دادم تا نمک و شکر در سرکه حل بشن و گذاشتم ده روزی تو یخچال موند تا درست بشه ،واقعا خیلی خوشمزه بود پیشنهاد میکنم حتما درست کنید.
اون دسری که تو عکس میبینید همون دسر هانیسکو هست که تو پست قبلی کلیپ تهیش رو گذاشتم،آموزش برگهای شکلاتی روی دسر رو هم فردا براتون میذارم.
طرز تهیه خورش هویج با مرغ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی