آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه فسنجون با جوجه شکم پر

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه فسنجون با جوجه شکم پر . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

خیلی خوشمزه شدشیک عدد پیاز رو رنده زدم و در روغن تفت دادم تا طلایی رنگ بشه سپس یک و نیم پیمانه گردو آسیاب شده را اضافه کرده و پس از تفت دادن بیشتر از نصف پیمانه رب انار ملس و کمی زعفران و نمک ریختم. سپس سه لیوان آب سرد اضافه کردم و حرارت رو ملایم کردم تا گردو به آرومی روغنشو پس بده و جا بیفته (حدود چهار ساعت زمان میبره).
یک عدد پیاز متوسط رو خورد کرده و روی حرارت ملایم قرار دادم تا طلایی رنگ بشه سپس به مقدار کافی گردو خورد شده و زرشک و آلو به همراه کمی نمک و زردچوبه و یک ق رب انار ریختم و بعد از تفت دادن از روی حرارت برداشته و مواد را داخل شکم مرغ ریختم و با نخ و سوزن شکم مرغ رو دوختم و مرغ رو با نوک ق چ پودر زعفران در روغن سرخ کردم و کنار گذاشتم یک عدد پیاز خرد کردم و با زردچوبه و نمک و فلفل و کمی پودر زنجبیل در کمی روغن تفت دادم و مرغ رو اضافه کردم و چهار لیوان آب ریختم تا با حرارت ملایم بپزه. نیم ساعت آخر پخت مرغ رو به آرومی به ظرف فسنجون منتقل کردم.

✔من چون از مدت زمان پخت جوجه محلی مطمئن نبودم اونو جداگانه پختم چون مرغ شکم پر اگه بیش از اندازه بپزه وا میره.
فسنجون رنگ تیره با ذائقه اهل خونه ما بیشتر جور در میاد شما می تونید مقدار رب انار رو کمتر بریزید.
✔همیشه برای درست کردن مرغ شکم پر سعی کنید مرغ های کوچیک با وزن یک کیلو و ششصد تا هفتصد گرم رو انتخاب کنید.
و اما ته دیگ نون لواش رو با قیچی برش زدم و مقدار کافی روغن و دو سه ق زعفران دم کرده غلیظ کف قابلمه چدن ریختم و نونها رو کف قابلمه چیدم و بعد از اضافه کردن برنج با حرارت کاملاً ملایم حدود یک ساعت و ربع بهش زمان دادم.
طرز تهیه فسنجون با جوجه شکم پر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی