آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه › خورش شش انداز گیلانی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه › خورش شش انداز گیلانی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۲۰ دقیقه
زمان پخت ۱۸۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

گردو آسیاب شده 150 گرم
بادمجان 7 عدد
آب مرغ 1 پیمانه
پیاز1 عدد
رب انار 2 قاشق سوپ خوری
گلپر و نمک 1 قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم
شکر (درصورت تمایل) کمی

طرز تهیه

1-پياز را پوست بگيريد و به صورت خلالي خرد كنيد. در قابلمه‌اي مناسب مقداري كمي روغن بريزيد و روي حرارت بگذاريد. پياز را در روغن خوب سرخ كنيد تا طلايي‌رنگ شود.

2-گردوي آسياب‌شده را به قابلمه اضافه كنيد و تفت دهيد. وقتي گردوها رنگشان تغيير كرد، نوبت افزودن آب مرغ است. يك پيمانه هم آب اضافه كنيد. حرارت را كم کنید و در قابلمه را بگذاريد.

3-بادمجان‌ها را پوست بگيريد و كمي نمك بزنيد. به مدت يك ربع صبر كنيد، بعد آنها را به شكل مكعب‌هاي كوچك برش بزنيد. در تابه‌اي روغن بريزيد و روي حرارت بگذاريد.

4-بادمجان‌هاي مكعبي را در روغن داغ سرخ كنيد. دقت كنيد بادمجان‌ها نبايد خيلي سرخ و تيره‌رنگ شوند. بعد از اين‌كه بادمجان‌ها را تفت داديد آنها را از روغن بيرون بياوريد و كناري بگذاريد.

5-وقتي گردو به روغن افتاد، رب انار را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا حل شود. حالا مي‌توانيد بادمجان‌ها را اضافه كنيد و حدود ۱۰ دقيقه تا يك ربع صبر كنيد تا بادمجان‌ها بپزند. در آخر كار نمك و گلپر و در صورت تمايل شكر را هم اضافه كنيد و بعد از جا افتادن خورش آن را در ظرف مورد نظر بكشيد و با كته سرو كنيد.

سایر نکات

اگر دوست داريد خورش‌تان شيرين باشد مقدار شكری را كه در مرحله آخر می ريزيد بيشتر كنيد، اما اصل اين خورش گيلانی ترش‌مزه است.
طرز تهیه › خورش شش انداز گیلانی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی