آشپزي و شيريني پزي خورشت ها

طرز تهیه خورش سویا و کلم بروکلی؛ غذای رژیمی و ضد آلرژی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خورش سویا و کلم بروکلی؛ غذای رژیمی و ضد آلرژی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
اگر در لیست مواد غذایی که برای رفع علائم حساسیت فصلی مفید است، نگاهی بیندازید هر 3 ماده کلم بروکلی، سویا و هویج را در آن میبینید. کلم بروکلی حاوی ویتامین C و بیوفلاونوئید است سویا هم امگا3 دارد، از بتاکاروتن هویج هم نمی توان گذشت. همه این مواد کافیست برای اینکه این خورش را به یک غذای ضد حساسیت و البته کم کالری تبدیل کند.

مواد لازم

کلم بروکلی : 400 گرم
سویا : 2 پیمانه
پیاز بزرگ : 1 عدد
سیر : 4 حبه
هویج بزرگ : یک عدد
رب گوجه فرنگی : 2 قاشق سوپ خوری
روغن : به میزان لازم
نمک، فلفل و زرد چوبه : مقداری

طرز تهیه

1. پیاز را پوست کنده، شسته و خلالی یا نگینی خرد کنید. هویج را هم پوست کنده، بشویید و به شکل دلخواه برش بزنید. در تابه ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیازها را در روغن تفت دهید.

2.سیرها را هم له کرده و همراه پیاز سرخ کنید. مقداری زردچوبه و فلفل به تابه اضافه کرده و سویای آماده را داخل تابه ریخته و خوب با مواد دیگر مخلوط کنید. بعد از کمی تفت دادن سویا، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی و هویج خردشده است.

3. مدتی که از تفت دادن مواد گذشت مقداری آب به خورش اضافه کنید (تا حدی که روی مواد بیاید ) و اجازه دهید تا هویج بپزد. حدود 10 دقیقه به آخر طبخ مانده، کلم بروکلی خردشده را اضافه کرده و بعد از طبخ خورش را سرو کنید. این غذا را، هم می شود با نان سرو کرد و هم با برنج.
طرز تهیه خورش سویا و کلم بروکلی؛ غذای رژیمی و ضد آلرژی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی