آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ سبك زندگي

طرز تهیه بال مرغ با سس متفاوت و خوشمزه

تقویم فارسی اندروید

بیایید صادقانه بگوییم که یک دستور مرغ مناسب برای هر مهمانی یا پخت و پز ضروری است. اما هیچ کس عاشق یک بال مرغ با پوشش ضخیم نیست به خصوص اگر سس آن شروع به چکه کردن در همه جا کند و لباس های مهمانان را لکه کند!

خوشبختانه، کلودیا سیدوتی، سرآشپز HelloFresh راه حل خوبی دارد. در این مقاله می آموزید که چگونه بال مرغ را با سس مخصوص سرآشپز آماده کنید.

بال مرغ

آنچه شما نیاز دارید :

  • بال مرغ: اگر خود را برای تعدادی زیاد یا میهمانی آماده می کنید، به خاطر داشته باشید که احتمالاً هر فرد چند عدد بال مرغ می خورد!
  • روغن گیاهی: هر روغن گیاهی که خودتان دوست دارد را انتخاب کنید.
  • آرد: همچنین می توانید از آرد جایگزین مانند آرد برنج استفاده کنید.
  • نمک کوشر و فلفل سیاه: همچنین می توانید چاشنی های دیگری را که دوست دارید هم استفاده نمایید.

مواد لازم برای سس بال مرغ :

  • برای بو دادن بال ها در فر: برای طعم دار کردن بال های مرغ می توانید از چاشنی جرک (ترکیب فلفل تند، آویشن، دارچین، سیر و جوز هندی) یا سس باربیکیو یا چاشنی جنوب غربی (شامل پودر چیلی، پاپریکا، زیره، نمک کوشر، پودر سیر، گشنیز و فلفل قرمز) استفاده کنید.
  • برای تهیه یک سس سنتی: کره را با فلفل قرمز تند، فلفل سیاه، نمک کوشر و سس فلفل تند ترکیب کنید.

چگونه بال مرغ پخته شده درست کنیم؟

  • فر خود را از قبل گرم کنید: فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید و برای شروع کار بال های خود را گرم کنید.
  • مواد را مخلوط کنید: روغن، آرد و چاشنی ها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و آنها را مخلوط کنید. سپس بالها را داخل مواد بزنید و سعی کنید تمام سطح بال ها را پوشش دهد.
  • پخت بال ها: بال ها را به طور منظم روی ظروف مخصوص پخت بچینید به طوری که روی هم قرار نگیرند. پخت را تا زمانی که از داخل مرغ پخته شود و پوست ترد باشد ادامه دهید. این کار باید حدود 45 دقیقه طول بکشد.
  • سس را آماده کنید: ظرف پخت دیگری را با فویل بپوشانید و چاشنی یا سس دلخواه خود را اضافه کنید. بال ها را به سس اضافه کرده و آنها را مخلوط کنید تا یکدست شود. بال ها را در فر قرار دهید و بپزید تا لعاب بگیرد و به آرامی کاراملی شود. این کار حدود هشت تا ده دقیقه طول می کشد.

نحوه آماده سازی بال ها به روش سرخ شده

  • بالها را سرخ کنید: روغن مورد نظر خود را در یک ماهی تابه بزرگ یا سرخ کن عمیق بریزید و آن را تا حدود 375 درجه فارنهایت گرم کنید. بالها را حدود 10 دقیقه در روغن سرخ کنید.
  • چاشنی و سس اضافه کنید: بال ها را از داخل ماهیتابه برداشته و آنها را روی حوله های کاغذی قرار دهید تا روغن شان تخلیه شود. در یک ماهیتابه جداگانه کره را ذوب کرده و مواد سس را در آن بریزید و هم بزنید. سس را با نمک و فلفل به اندازه دلخواه طعم دار کنید.
  • بالها را به سس آغشته کنید: پس از آماده شدن کامل سس، بال های سرخ شده را به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید سس به خورد مرغ ها برود.

نحوه تهیه سس برای روی بال مرغ

سیدوتی توضیح می دهد، مهمترین نکته برای چسبیدن سس به بال های شما آرد است. قبل از اینکه بال مرغ خود را در سس بچینید، حتما آنها را با مقدار کافی آرد یا مخلوط ادویه خشک بپوشانید. قبل از ریختن آن در سس انتخابی خود، حتماً کل بال را مزه دار کنید. این به توزیع یکنواخت سس هم کمک می کند.

هنگامی که بال های شما در سس پوشانده شود و آماده سرو شود، فراموش نکنید که آنها را در کنار غذاهای دیگر سرو کنید. سیدوتی توصیه می کند که بال مرغ غرق در سس خود را با سالاد، ماکارونی و پنیر، کرفس، لوبیا، یا حتی سالاد ماکارونی یا سیب زمینی همراه کنید. همچنین سس بلوچیز یا حتی سس خردل و عسل را فراموش نکنید! سیدوتی همچنین عاشق سرو کردن بال های خود در کنار تکه های سیب زمینی سرخ شده یا حلقه های پیاز برای یک مهمانی حقیقی است.

منبع:

livestrong

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی