آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهيه شيريني رولت خامه اي + روش فرم دادن خامه

در ادامه اين پست از هفت گنج ، طرز تهيه شيريني رولت خامه ای به همراه روش فرم دادن خامه را به علاقمندان آموزش مي دهيم. با ما همراه شويد ...
تقویم فارسی اندروید

در ادامه اين پست از هفت گنج ، طرز تهيه شيريني رولت خامه ای به همراه روش فرم دادن خامه را به علاقمندان آموزش مي دهيم. با ما همراه شويد …

شيريني رولت خامه اي
شيريني رولت خامه اي

نکته خیلی مهم این دستور اینه که دیگه نگران برگردوندن رولت و ترک خوردنش و رول کردنش نیستید و پیشنهاد میکنم کسی که بار اولش هست و میخواد رولت درست کنه حتما این روش را امتحان کنه ؛ چون بدون استرس یه رولت خوشمزه درست میکنید.

مواد لازم :

  • آرد ۲/۳ پیمانه یا ۸۵ گرم
  • شکر ۲/۳ پیمانه یا ۱۳۳ گرم
  • شربت بار ۳ ق غ
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • وانیل ۱/۴ ق ج
  • خامه فرم گرفته ۵۰۰ گرم

طرز تهيه:

فر را با درجه حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد حتما حتما یک ربع قبل از شروع کار روشن کنید.
برای این مقدار مواد دو عدد سینی فر ۳۰ در ۴۰ نیاز دارید.
کف سینی را حتما با روغن جامد چرب کنید ولی از روغن مایع اصلا استفاده نکنید.
کاغذ مخصوص شیرینی پزی را کف سینی پهن کنید؛ دیگه نیاز به چرب کردن روی کاغذ ندارید چون رولت را خشک میکنه.
آرد را ۳ بار الک کنید و کنار بگذارید.
زرده و سفیده تخم مرغها را از هم جدا کنید؛ سفیده ها را در ظرفی که نه چرب باشه نه خیس با همزن برقی به مدت ۳-۴ دقیقه بزنید تا پف کنه در حدی که ظرف را وارونه میکنید سفیده ها از ظرف برنگردد.
یا به مرحله سافت پیک Soft Pick برسید. یعنی مرحله ای که وقتی پره همزن را داخل سفیده ها میزنید سفیده از سر همزن اویزون بشه ولی یه حالت انعطافی هم داشته باشه که خم بشه ولی به مرحله استیف پیک نیاز نیست برسه داخل پرانتز بگم که استیف پیک یعنی یک مرحله بعدش و تیکه های نوک تیز از سر همزن اویزون میشه که اصلا تکون نمیخوره.

روش تهيه شيريني رولت خامه اي
روش تهيه شيريني رولت خامه اي

پس در حدی بزنید که دیگه سفیده از ظرف نریزه بعد شکر را قاشق قاشق اضافه کنید و بعد از هر بار افزودن مجددا هم بزنید تا مخلوط براق درست بشه و بعد زرده ها را دونه دونه اضافه کنید به همراه وانیل و به مدت ۲ دقیقه هم بزنید و حالا شربت بار را اضافه کنید؛ این رنگ قهوه ای خوشرنگ روی رولت بدلیل همین شربت بار هست .
برای درست کردن شربت بار؛ ۱ لیوان شکر+ ۱/۳ پیمانه آب + ۱/۳ پیمانه گلاب داخل شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا غلیظ بشه.

بعد از اینکه آب و شکر وگلاب را گذاشتید روی حرارت ملایم و شکر حل شد؛ یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را اضافه کنید و بگذارید ۳-۴ دقیقه دیگه بجوشه تا شربت غلیظ بشه و اگر شربت را میخواهید برای مدت طولانی نگهدارید حتما با یک قلمو خیس دور قابلمه را تمیز کنید تا شکرهای اضافی دور قابلمه باعث شکرک زدنش نشه.
بعد از افزودن شربت بار؛ آرد الک شده را اضافه کنید و شروع کنید بهمزدن با کمک لیسک یا قاشق چوبی و نیازی نیست آروم یا دورانی هم بزنید ؛ برخلاف دستور کیکهای اسفنجی برای این رولت باید خوب و محکم آرد را هم بزنید تا پف کیک بخوابه
نیمی از مواد را روی سینی اول بریزید و با پالت پهن کنید و حدود ۱ سانتیمتر از کناره های سینی فاصله بگذارید تا نسوزه و به مدت ۸ دقیقه بپزید. بعد سینی دوم را بپزید.با این مقدار مواد دو سینی رولت درست میشه.
کمتر از این مقدار بپزه؛ رولت میچسبه به کاغذ و جدا نمیشه و بیشتر بپزه خشک میشه و نمیتونید رول کنید.تا زمانیکه سطحش طلایی مایل به قهوه ای بشه و وقتی انگشت روی سطح کیک میزنید فرو نره .
بعد از اینکه از فر دراوردید بگذارید داخل کاغذ خنک بشه؛ دیگه نیازی ندارید سریع رو خاکه قند برش گردونید یا دور پارچه بپیچید.
بعد از اینکه کامل سرد شد روی یک سینی که کاغذ روغنی پهن کردید برش گردونید و کاغذ پشت رولت را به ارامی بکنید؛ نون این رولت خیلی نازکه ولی بدلیل مقدار تخم مرغ زیادش نمیشکنه و خوب رول میشه بعد با چاقو اضافه های دور رولت را بگیرید و یک مستطیل تمیز برش بزنید.

روش تهيه شيريني رولت خامه اي
روش تهيه شيريني رولت خامه اي

طرز تهيه خامه فرم گرفته:

مواد لازم:

  • خامه پاستوریزه 2 لیوان
  • شکر 1/2 لیوان

طرز تهيه:

براي تهيه انواع كيك و شيريني میتوانید از خامه های آماده قنادی که بصورت کیلویی در فروشگاه های لوازم قنادی به فروش میرسند استفاده کنید اما اگر تنها خامه صبحانه در اختیار دارید در این بخش میاموزید که چگونه به ان فرم دهید.

ابتدا اب اضافی خامه را دور بریزید ، خامه را درون کاسه فلزی بریزید و نصف شکر را به ان اضافه کنید و کمی مخلوط نمائید ( هم نزنید فقط شکر لابلای خامه برود کافی است ) سپس درون فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند.

کاسه حاوی خامه را به مدت 30 دقیقه درون فریزر قرار دهید ( خامه باید یخی شود اما تا اندازه ای که بتوانید رگه های یخی در خامه مشاهده کنید ) ، اگر رگه های یخی ایجاد نشد مدت زمان بیشتری در فریزر قرار دهید.

خامه یخی را درون کاسه ای بریزید ( ظرف باید بزرگ باشد چون حجم خامه چند برابر میشود ) و با همزن برقی شروع به هم زدن خامه کنید.

در ابتدای هم زدن خامه کاملا شل میشود ، همچنان با همزن بزنید ( 5 – 10 دقیقه زمان میبرد ) تا خامه یکدست شود سپس باقی مانده شکر را اضافه کنید ، خامه را تا جایی بزنید که اثر پره های همزن روی خامه باقی بماند و با برگرداندن کاسه خامه نریزد.

پس از اماده شدن خامه میتوانید 2 قطره از اسانس مورد علاقه تان را به خامه اضافه کنید.

خامه اضافه را میتوانید درون فریزر در ظرف در بسته نگهداری کنید و برای استفاده مجدد فقط باید با همزن چند دقیقه خامه را بزنید تا مجدد فرم بگیرد.

نوش جان …

طرز تهيه انواع شيريني خانگي را در اينجا ببينيد

گردآوري و تنظيم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

یک دیدگاه

  • زرده ها را دانه دانه اضافه کنید به همراه وانیل یعنی اینکه هر زرده را که اضافه می کنم با همزن بزنم بعد زرده های دیگر را به همین صورت اضافه کنم بعد وانیل را بریزم و به مدت 2 دقیقه با همزن بزنم یا زرده ها را دانه دانه بدون همزدن درون سفیده ها بریزم و وانیل را اضافه کنم و 2 دقیقه بزنم

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی