روانشناسی سبك زندگي

شخصیت شناسی از طریق خوراکی های مورد علاقه شما

تقویم فارسی اندروید

آیا شما یک فرد برون گرا هستید؟ ریسک پذیر هستید؟ سنت گرایید؟ هر کدام از این 17 غذا که می توانند اشتیاق شما را برانگیزند در حقیقت بخشی از شخصیت شما را نشان می دهند. بله درست شنیدید. شخصیت شناسی از طریق خوراکی های مورد علاقه شما کاملاً ممکن است.

خوراکی های مورد علاقه شما

اگر عاشق سس تند هستید

اگر شعار شما این است: “اگر لب های شما نمی سوزند، این یک وعده غذایی نیست”، بر اساس مطالعه ای که در جلسه سالانه موسسه تکنسین های مواد غذایی (IFT) و نمایشگاه غذا ارائه شده، این احتمال وجود دارد که دوست داشته باشید در خطر زندگی کنید و به شدت ریسک پذیر هستید. غذاهای تند گیرنده های درد را تحریک می کنند که فکر می کنید بازدارنده خوردن آنها است اما برای برخی از افراد این جذابیت است. محققان دریافتند افرادی که غذای تند دوست دارند تمایل به تحریک شدید و بدیع دارند.

پاستیل ترش با روکش شکری

اگر آنقدر عاشق پاستیل ترش هستید، شما می توانید بر هر چیزی غلبه کنید. چه کسی یک ترکیب شیرین و ترش خوب را دوست ندارد؟ آلانا کسلر متخصص تغذیه رژیم درمانی در شهر نیویورک و بنیانگذار Be Well، می گوید: اما چیز خاصی در مورد آن پاستیل های میوه ای ترش بسیار ارزشمند است، به خصوص اگر اغلب در زندگی خود احساس تضاد یا ناامیدی می کنید. وی توضیح می دهد: “شیرینی ها به طور كلی اغلب به عنوان غذاهای راحت مورد استفاده قرار می گیرند در حالی كه افراد وقتی در مخاطره، بی قرار یا مضطرب هستند به دنبال غذاهای ترش می گردند.” اگر به طور مداوم دو عطر و طعم را با هم میل می کنید، ممکن است نشانگر این باشد که به راحتی در مسائل غرق می شوید اما در برقراری تعادل در زندگی نیز مهارت دارید.

همیشه غذاهای جدید منوی رستوران ها را انتحاب می کنید

آیا هنگام تصمیم گیری برای خوردن غذا در خارج از خانه همیشه یک رستوران جدید را پیشنهاد می کنید؟ آیا غذاهای تصادفی را در فروشگاه خریداری می کنید حتی اگر نمی دانید چه غذاهایی هستند زیرا سرگرم کننده به نظر می رسند؟ آیا در منوی رستوران ها به دنبال گزینه ای هستید که نمی شناسید؟ به گفته کسلر، اگر به یکی از این پرسش ها پاسخ مثبت داده باشید، احتمالاً یک فرد ریسک پذیر هستید که همچنین چیزهایی مانند بانجی جامپینگ یا بازار سهام را دوست دارد. او می افزاید: یک غذای جدید یک ماجراجویی جدید است که منتظر هستید اتفاق بیفتد.

خوراکی های محبوب

اگر ذرت کاراملی را از مخلوط ذرت بو داده پنیر و کارامل انتخاب کنید

بر اساس مطالعه ای که در ژورنال شخصیت شناسی و روانشناسی اجتماعی منتشر شده است، علاقه داشتن به ذرت شیرین ممکن است به این معنی باشد که شما شخصیتی شیرین دارید. محققان دریافتند افرادی که تمایل به کیک، آب نبات یا سایر غذاهای شیرین دارند، به احتمال زیاد مورد پسند، صمیمی، دلپذیر و اجتماعی هستند.

اگر پیتزا از خوراکی های مورد علاقه شما است

پیتزا در لیست خوراکی های مورد علاقه بسیاری از افراد قرار دارد. بر اساس مطالعه ای که در PLOS One منتشر شده است، یکی از دلایلی که نمی توانید در برابر یک برش از آن مقاومت کنید این است که پیتزا اعتیاد آورترین غذا است. ترکیب چربی ها و کربوهیدرات های ساده باعث می شود مغز مانند یک درخت کریسمس روشن شود. کسلر می گوید اما اگر از خوراکی های مورد علاقه شما نیز هست این نشان می دهد که شما ممکن است یک فرد برون گرا نیز باشید. وی می افزاید: پیتزا غذای مهمانی های جوانانه دورهمی است – راحت، ارزان و باعث سیر شدن جمعیت زیادی می شود و این باعث می شود آن غذای اصلی برای افرادی باشد که دوست دارند توسط دیگران احاطه شوند.

غذاهای سنتی را ترجیح می دهید

سنت ها روش هایی هستند که ما با مکانی که از آن آمده ایم ارتباط برقرار می کنیم و در هر منطقه ای متفاوت است. اما سنتی بودن به معنای کسل کننده بودن نیست! کسلر می گوید: “مردمی که عاشق گوشت و سیب زمینی یا آبگوشت هشتند یک زندگی ساده و بدون حاشیه را ترجیح می دهند و اهمیت زیادی به خانواده و آداب و رسوم می دهند.” این می تواند هر غذایی باشد که به صورت روتین می خورید و باعث می شود با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید.

خوراکی های محبوب

اگر فقط فکر پودینگ موز هم شما را تحریک کند

آن را دوست دارید یا از آن متنفرید؟ به لطف بافت لزج پودینگ موز، افراد زیادی نیستند که پودینگ موز یا دسرهای کاستارد را دوست داشته باشند. این پودینگ معروف با موز رسیده و تخم مرغ و چیزهای دیگر تهیه می شود.

کسلر می گوید، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زیادی فکر می کنید، به این معنی نیست که یک ذهن پیچیده دارید، بلکه به جزئیات کوچک حساس هستید. وی اضافه می کند فردی که به تمام این جزئیات دقیق است می تواند بازده بزرگی در زندگی حرفه ای و زندگی شخصی داشته باشد.

غذاهای عجیب و غریب

کسلر می گوید، جستجو و امتحان کردن غذاهای عجیب و غریب یا نادر به این معنی است که شما فردی هستید که عاشق یک چالش هستید و عاشق یادگیری چیزهای جدید است و این درست است صرف نظر از اینکه واقعاً از خوردن آن لذت برده اید یا نه! وی توضیح می دهد: “صرفاً تمایل به امتحان کردن یک غذای “ترسناک” کنجکاوی ذاتی و تمایل به یادگیری فرهنگ ها و غذاهای دیگر است.” شما اشتیاق به دانش بیشتری دارید.

اگر دسر مورد علاقه شما بستنی است

کسلر توضیح می دهد: “افرادی که عاشق بستنی هستند اغلب معصومیت کودکانه دارند یا حس شگفتی دارند.” وی می افزاید: از آنجا که گزینه های زیادی برای پر کردن، اضافه کردن، مخلوط کردن و تنوع وجود دارد، به شما این احساس را می دهد که هر اتفاقی می افتد خوب است و این واقعاً برای کسانی که رمز و راز زندگی را دوست دارند جذاب است. شما دوست دارید به دنبال لحظات شاد و غافلگیرکننده باشید.

اگر بیشتر از اجاق گاز اصلی خود از فر استفاده می کنید

فقط ایستادن در فضای باز با تکه ای گوشت که روی شعله باز برشته می شود، چیزی بسیار ابتدایی است و گوشتخواران سخت این احساس را دوست دارند. کسلر می گوید: “افرادی که غذای مورد علاقه آنها گوشت است اغلب بسیار جدی هستند.” او می افزاید که با دقت در زمانی که بشر شکارچی بود، می توان گفت که پرخاشگر هم باشد که در دنیای مدرن امروز ممکن است به عنوان یک فرد فعال ترجمه شود.

اگر نام همه سبزیجات در سوپرمارکت را می دانید

دنیای گسترده ای از میوه جات و سبزیجات وجود دارد که فراتر از سیب، پرتقال و کاهو است، با این حال بسیاری از مردم هر بار میوه ها و سبزیجات دقیق یکسانی را خریداری می کنند. اگر شما عاشق انواع محصولات هستید – از جمله مواردی مانند تره فرنگی، چغندر و کنگر فرنگی – این نشان می دهد که شما برای یادگیری در مورد غذای خود ارزش قائل هستید. کسلر می گوید، این همچنین نشان می دهد که داشتن یک سبک زندگی سالم بخشی مهم در هویت شماست و شما به تمیز نگه داشتن همه چیز به اندازه غذای خود بسیار افتخار می کنید.

خوراکی های محبوب

اگر هرگز بدون اسموتی یا شیک در دست به جایی نمی روید

کسلر می گوید: “شیک ها و اسموتی ها نهایت راحتی را دارند، مناسب برای کسی که دوست دارد چند وظیفه را انجام دهد.” چه کسی وقت دارد که همه آن غذاهای مختلف را بجوید وقتی می توانید همه آنها را با هم مخلوط کرده و روز پرمشغله خود را ادامه دهید؟ اطمینان حاصل کنید که از مواد سالم و با کیفیت بالا برای یک وعده غذایی استفاده می کنید که باعث سوخت و انرژی شما در طول روز می شود.

اگر ماکارونی و پنیر و ناگت مرغ دوست دارید

کسلر می گوید، ماکارونی های فانتزی با پنیر یا ناگت مرغ با روکش سوخاری را فراموش نمی کنید؟ اگر آنها را به شدت دوست دارید به این معنی است که کودکی خود را عاشقانه می پرستید. وی توضیح می دهد: “وقتی غذاهای راحتی را كه از بچگی دوست داشتید ترجیح می دهید، این نشان می دهد كه عاشق یادآوری گذشته هستید.” شما کسی هستید که با خواهرتان درباره کارتون یا داستان های کودکی تان به بحث بنشینید و حسابی لذت ببرید.

شخصیت شناسی از طریق غذا

اگر ایده شما از فست فود سوشی است

سوشی قابل حمل، راحت، به اندازه لقمه شده و خوشمزه است – اگر به آن فکر کنید، نوعی “فست فود” است اما یک رول تند ماهی با واسابی شبیه به هیچ برگر و سیب زمینی سرخ شده ای نیست. خوردن سوشی به عنوان غذای مورد علاقه خود نشان می دهد شما پیشرفته و در معرض طیف گسترده ای از تجربیات هستید.

اگر عاشق قهوه هستید

کسلر می گوید، اگر لباس شما بدون داشتن یک فنجان قهوه بیرون بر کامل نباشد و شما نمی توانید تصور کنید که چگونه بدون نوشیدن قهوه روزانه خود زنده می مانید، پس احتمالاً شما یک شخصیت کلاسیک نوع A هستید. او اضافه می کند که شما احتمالاً رقابتی، بی تاب و تحت استرس مداوم فعالیت می کنید اما در سازماندهی یک برنامه شلوغ نیز بسیار منظم، بلند پرواز و عالی هستید.

کوکی شکلاتی

کوکی ها یک اشتیاق رایج و کاملاً منطقی هستند زیرا طعم شیرین باعث ترشح اکسی توسین می شود، همچنین به عنوان هورمون “نوازش” یا “عشق” شناخته می شود. علاوه بر این، شکلات حاوی تئوبرومین است که ترکیبی با اثر آرام بخش می باشد. بنابراین اگر این ها خوراکی های مورد علاقه شما هستند، احتمالاً استرس شدید و ضعف دارید. جای نگرانی نیست؛ این چیزی نیست که یک چیز آرامش بخش مانند کوکی نتواند برطرفش کند.

روانشناسی غذاها

اگر نه تنها می دانید که چای ماچا چیست بلکه هر روز آن را می نوشید

ماچا پودری است که از برگ های چای سبز درست می شود و گفته می شود خاصیت سلامتی خاصی دارد. کسلر می گوید، اگر از قبل این را می دانید و عاشق نوشیدن آن یا افزودن آن به اسموتی هستید، شما منحصر به فرد هستید و به آن افتخار می کنید.

منبع:

rd

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی