سلامت سلامت جسمي

آیا کامپیوتر به چشم شما آسیب می زند؟ سندروم بینایی کامپیوتر را بشناسید

تقویم فارسی اندروید

سلامت چشم

زنان بیشترین درصد شکایات مربوط به مشکلات چشمی ناشی از کار با کامپیوتر را به خود اختصاص می دهند. سندروم بینایی کامپیوتر یک نوع بیماری است که به طور فزاینده بین زنان در حال افزایش است. سندروم بینایی کامپیوتر مربوط به کار با وسایل دیجیتال مثل کامپیوتر، موبایل و یا حتی تماشای تلویزیون است. در پنج سال گذشته آمار شکایات مربوط به خستگی چشم و مشکلات چشمی ناشی از کار با کامپیوتر به شکل فزاینده ای رو به رشد است. زل زدن به صفحه نمایش های دیجیتال بینایی چشم را تهدید می کند. به علاوه تحقیقات جدید نشان می دهد که زنان زمان بیشتری را با وسایل دیجیتال صرف می کنند.

برای مثال باربارا که 13 ساعت از روز را با وسایل دیجیتال مثل کامپیوتر و موبایل کار می کرد می گوید: من متوجه تاری دید و سردرد های ناشی از فشار روی چشمانم شدم. چشم انداز من تغییر کرد و دیگر نمی توانستم مثل قبل ببینم. این ها علائم سندروم بینایی کامپیوتر یا همان [C.V.S.] است. محققان می گویند که بسیاری از مردم حتی متوجه نمی شوند که مشکلات چشمی دارند و آن را همینطور بدون درمان رها می کنند. مشکل آن ها ممکن است حتی بدتر هم بشود. به علاوه این بیماری معمولا با خستگی همراه است به همین علت مردم آن را ناشی از خستگی و گذرا می پندارند.

گاهی اوقات شما احتیاج دارید که نمره ی عینک خود را تغییر دهید و یا اینکه با تجویز اشک مصنوعی مشکل چشمان تان حل شود. همچنین شاید مجبور شوید وضعیت کار خود با کامپیوتر را تغبیر دهید. باربارا بعد از اینکه از بیماری خود آگاه شد سعی می کند بعد از استفاده از کامپیوتر کمی به چشمانش استراحت بدهد و یا حتی در بیرون از محل کار کمی قدم بزند تا فضای نزدیک پیش رویش کمی تغییر کرده و چشمانش استراحت کنند.

محققان معتقدند هنگام استفاده از کامپیوتر هر 20 دقیقه می توانید 20 ثانیه به چیزی با فاصله ی حداقل 2 کیلومتر دور تر از خود خیره شوید تا فشار روی چشمان تان کم شود. به علاوه م یتوانید باری جلوگیری از سندروم بینایی کامپیوتر در حین کار با کامپیوتر نکات زیر را رعایت کنید:

تنظیم صفحه نمایش

همچنین صفحه ی مانیتور باید 50 سانتی متر دور تر از چشم شما باشد و و زاویه ی چشمان شما نسبت به صفحه کامپیوتر باید 20 درجه باشد.

تنظیم نور

شما می توانید با تنظیم نور صفحه کامپیوتر و کاهش آن وضعیت بهتری را برای چشمان تان ایجاد کنید. همچنین بهتر است نور محل کارتان هم کم باشد.

چکاپ چشم

با پزشک خود ملاقات کرده و مطمئن شوید که علائم چشمی تان ناشی از مشکلاتی مانند ضعیف شدن چشم نباشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی