تناسب اندام سلامت

رژیم غذایی گولو چیست؟

تقویم فارسی اندروید

رژیم غذایی گولو یک رژیم لاغری است. افرادی که از رژیم گولو استفاده می کنند تشویق می شوند کالری را به 1300 تا 1500 در روز محدود کنند و از غذاهای کامل مغذی استفاده کنند و در عین حال از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند و 15 دقیقه ورزش روزانه را به سبک زندگی خود اضافه کنند.

در این مقاله، در مورد مزایای رژیم گولو و نحوه عملکرد رژیم، از جمله آنچه باید انتظار داشته باشید، چه چیزی بخورید و از چه چیزهایی اجتناب کنید، خواهید آموخت.

رژیم غذایی گولو

فواید

طبق داده های وب سایت Golo، مزایای کاهش وزن مورد انتظار در افراد چاق می تواند شامل کاهش وزن متوسط 9 کیلوگرمی در 90 روز اول و میانگین کاهش وزن 22 کیلوگرمی در طول یک سال باشد.

با این حال، مطالعات بالینی بررسی شده در مورد رژیم غذایی گولو وجود ندارد. دو مطالعه تحقیقاتی که بیشتر مورد استناد قرار گرفته اند شامل یک مطالعه آزمایشی توسط سازنده است که دارونما یا گروه کنترل نداشت. یک گروه دارونما برای نتیجه‌ گیری دقیق درباره مؤثر بودن یا نبودن مداخلات خاص ضروری است. آزمایش شخص ثالث نیز یک روش استاندارد برای جلوگیری از تضاد منافع در طراحی و نتایج مطالعه است.

یک مطالعه منتشر شده در سال 2019 نشان می دهد که میانگین کاهش وزن حدود 1 پوند در هفته در افراد چاق است. شرکت‌ کنندگانی که از دستورالعمل‌ های رژیم گولو پیروی می‌ کردند، میانگین کاهش وزن، به عنوان مثال، 6 کیلوگرم در 13 هفته (در مقایسه با گروه دارونما که به طور متوسط 3 کیلوگرم از دست دادند) مشاهده کردند.

با این حال، به دلیل حجم نمونه کوچک (68 شرکت‌ کننده) و عدم پیگیری شرکت‌ کنندگان پس از 13 هفته، نتیجه‌ گیری از اثربخشی رژیم غذایی گولو دشوار است.

چگونه کار می کند

وب سایت شرکت ادعا می کند که این رژیم با توجه به مقاومت به انسولین کار می کند. آنها ادعا می کنند که مقاومت به انسولین ریشه اصلی چالش کاهش وزن است. برنامه متابولیک رژیم گولو برای کاهش وزن در افراد چاق کار می کند زیرا به محدودیت کالری، تغییر رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی (15 دقیقه در روز) نیاز دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) می گوید، همراه با مدیریت استرس و خواب کافی، چنین تغییراتی در شیوه زندگی برای معکوس کردن مقاومت به انسولین مفید است. توصیه های غذایی شامل خوردن غذاهای کامل که سطح انسولین سالم را پشتیبانی می کنند، اجتناب از غذاهای بسیار فرآوری شده و مصرف مکمل های Release است. علاوه بر این، 15 دقیقه فعالیت بدنی در روز توصیه می شود.

مدت زمان

این شرکت می گوید این یک رژیم غذایی نیست، بلکه یک سبک زندگی است. به این ترتیب، می توانید انتظار داشته باشید که این تغییرات طولانی مدت باشد. با این حال، سایت آنها همچنین ادعا می کند که برنامه آنها “30 روز برای سلامتی بهتر” را ارائه می دهد که آنها می گویند شامل خواب بهتر و به طور کلی چشم انداز بهتر از زندگی است.

مدت زمان معمول توصیفات برای رژیم گولو از سه ماه تا دو سال متغیر است اما زمان شروع و توقف مشخصی برای رژیم گولو وجود ندارد.

وب‌ سایت شرکت می‌ گوید که مردم معمولاً Release را برای سه تا شش ماه مصرف می‌ کنند، اگرچه آنها همچنین بیان می‌ کنند که «برای استفاده طولانی‌ مدت بی‌خطر است» و شما می‌ توانید آن را تا زمانی که بخواهید یا تا زمانی که به وزن یا اهداف سلامتی خود برسید مصرف کنید. سپس، می توانید مصرف را به طور کامل قطع کنید یا در صورت تمایل به مصرف Release با دوز کاهش یافته ادامه دهید.

چه بخوریم

رژیم گولو اجازه می دهد تا غذاهای کامل حاوی مواد مغذی مصرف شود اما غذاهای بسیار فرآوری شده را منع می کند.

به گفته این وب سایت، غذاهای سازگار در تنظیم سطح انسولین، ارتقای سلامت قلب و «نقش مهمی در کنترل وزن» نقش مشترک دارند.
از سوی دیگر، غذاهای ناسازگار، تنظیم سطح قند خون را برای بدن شما چالش برانگیزتر می کند. وب سایت Golo نشان می دهد که میان وعده ممکن است با استرس خوردن یا خوردن احساسی مرتبط باشد که می تواند باعث اختلال در تنظیم انسولین نیز شود.

غذاهای سازگار و غیر ناسازگار در رژیم گولو

غذاهای سازگار 

  • محصولات لبنی پرچرب (کره، شیر کامل، پنیر و ماست یونانی) و چربی های غیراشباع
  • غلات، از جمله نان و ماکارونی
  • تخم مرغ، ماهی، گوشت گاو و مرغ
  • میوه ها، آجیل و سبزیجات

غذاهای ناسازگار

  • محصولات جایگزین وعده های غذایی (بارها، شیک ها و غیره)
  • غذاهای بسیار فرآوری شده از هر نوع
  • چربی های اشباع شده از غذاهای فرآوری شده
  • به زور کلی میان وعده ها

ترکیبات مکمل Release

مکمل های رهاسازی یا Release حاوی 10 ماده اصلی شامل هفت عصاره گیاهی و سه ماده معدنی ضروری هستند.

به گفته سازندگان، رهاسازی به تعادل هورمون‌ ها و بهبود کارایی متابولیک کمک می‌ کند.

به گزارش Golo وب سایت شرکت، در اینجا بیش از 200 مطالعه تجربی مستقل منتشر شده وجود دارد که از ایمنی و کارایی مواد در Release حمایت می کند.

  • زینک
  • منیزیم
  • کروم
  • عصاره برگ موز
  • رودیولا رزا
  • عصاره بربرین
  • عصاره سالاسیا
  • عصاره گاردنیا
  • اینوزیتول
  • عصاره سیب

با این حال، شواهد کافی از مطالعات دقیق انجام شده بر روی انسان وجود ندارد تا ادعاهای سلامتی برای برخی از این مکمل‌ ها، از جمله رودیولا و بربرین یا گلدن‌ سیل داشته باشد.

زمان بندی توصیه شده

افرادی که رژیم گولو دارند، وعده های غذایی منظمی را از برنامه غذایی گولو می خورند و با هر وعده غذایی یک کپسول برای مجموع سه کپسول در روز مصرف می کنند.

اصلاحات

می توانید با پیروی از توصیه های غذایی و فعالیت بدنی اما از خرید مکمل خودداری کنید، رژیم گولو را مقرون به صرفه تر کنید. خوردن غذاهای کامل، پرهیز از غذاهای فرآوری شده و افزایش فعالیت بدنی تا حدودی در اهداف کلی سلامتی شما تفاوت ایجاد می کند. اگر هنوز هم می‌ خواهید ببینید که آیا این مکمل می‌ تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند، می‌ توانید دوز کمتری مصرف کنید اما به طور منطقی انتظار کاهش نتایج را نیز داشته باشید.

ملاحظات

موارد زیر نکاتی است که باید هنگام در نظر گرفتن رژیم گولو در نظر داشته باشید.

توصیه های USDA MyPlate

توصیه‌ های غذایی سازگار و غیرسازگار مشابه توصیه‌ های MyPlate USDA است که پیشنهاد می‌ کند مصرف میوه‌ ها و سبزیجات بیشتر، انواع کربوهیدرات‌ ها اما بیشتر غلات کامل، گوشت بدون چربی و روغن‌ های سالم را در کنار پرهیز از مواد غذایی فرآوری‌ شده و چربی‌ های ترانس مصرف کنید.

تفاوت در اینجا این است که MyPlate توصیه می کند بسته به توصیه های کالری فردی، شیر و لبنیات را به حداقل سه وعده در روز محدود کنید.

رژیم گولو در مقابل رژیم DASH

رژیم غذایی Golo و DASH یا رویکردهای غذایی برای رژیم فشار خون بالا، رژیم های مشابهی هستند که برای کاهش خطر بیماری های متابولیک مانند مقاومت به انسولین یا پیش دیابت و فشار خون بالا ترویج می شوند.

رژیم غذایی گولو

رژیم گولو در مورد کاهش خطر یا معکوس کردن مقاومت به انسولین با رژیم غذایی، ورزش و مکمل است.

رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی DASH برای کاهش فشار خون بالا یا پرفشاری خون و خطر چاقی و بیماری قلبی ترویج می شود. هر دو رژیم توصیه می کنند از چربی های اشباع شده و غذاهای بسیار فرآوری شده اجتناب کنید. آنها همچنین حفظ سطح هورمونی سالم و انرژی متابولیک را با غذاهای کامل توصیه می کنند.

به عنوان مثال، رژیم DASH همچنین خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی غلیظ مانند میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی و چربی های سالم را در حد متعادل توصیه می کند.

رژیم DASH با رژیم Golo متفاوت است زیرا توصیه می کند گوشت قرمز را محدود کنید و لبنیات کم چرب مصرف کنید. در مقابل، رژیم گولو مصرف گوشت گاو و لبنیات پرچرب (در حد اعتدال) را توصیه می کند. رژیم غذایی DASH همچنین در ارائه دستورالعمل های خاص در مورد مصرف سدیم (1500 تا 2300 میلی گرم در روز) متفاوت است.

به گفته بنیاد ملی کلیه، رژیم DASH برای افرادی که دیالیز می شوند مناسب نیست.

خلاصه

رژیم گولو یک رژیم غذایی کاهش وزن و برنامه مکمل است. گفته می شود که با تشویق افراد به خوردن غذاهای کامل یا گزینه های غنی از مواد مغذی، افزایش فعالیت بدنی و مصرف مکمل های غذایی ساخته شده از عصاره های گیاهی و مواد معدنی ضروری کار می کند. افراد ممکن است نیم کیلوگرم تا یک کیلوگرم در هفته وزن کم کنند اما مطالعات بالینی در مورد اثربخشی واقعی یا کاهش وزن طولانی مدت وجود ندارد. این مکمل دقیقاً دارای پشتوانه علمی نیست. رژیم گولو شبیه رژیم غذایی DASH است اما به جای رژیم کم چرب، لبنیات پرچرب را تشویق می کند.

منبع:

verywellhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی