سبك زندگي موفقيت در زندگي

9 راه برای کنار گذاشتن تخیلات ذهنی و زندگی در زمان حال

این درباره زمان حال است، مجموعه‌ای درباره ذهن آگاهی برای افراد پرمشغله (بخوانید: همه ما). فرقی نمی‌کند در محل کار یا پیاده‌ روی یا با عزیزانتان معاشرت داشته باشید، تمرکز حواس می‌ تواند به شما کمک کند در ارتباط و درگیر ماندن باشید بدون توجه به شرایط. آیا تا به حال احساس کرده اید که مدام در فکر هستید، در فکر فرو رفته اید و واقعاً زندگی در زمان حال را تجربه نمی کنید؟

زندگی در زمان حال

شاید شنیده باشید که مربی به یک ورزشکار می گوید به جای تمرکز بر نگرانی ها، ناامنی ها یا حواس پرتی های ذهنی، خود را حرکت بده.

اینها نمونه‌ های رایجی هستند از آنچه که از رویکرد اول ذهن ناشی می‌ شود. ممکن است ارتباط خود را با اطلاعات مهمی که از بدن و احساساتتان می آید از دست بدهید. در نهایت، حتی ممکن است کمتر احساس انسان بودن کنید.

فرهنگ ما برای عقل، کارآیی و هر چیز قابل سنجشی ارزش زیادی قائل است. با این حال، هوش و خروجی به تنهایی مساوی با رفاه یا رضایت نیستند.

در حالی که توانایی تفکر، استدلال و محاسبه ضروری است، انسان بودن چیزی بیشتر از ذهن است.

به گفته رقصنده، ماساژ درمانگر و مربی یوگا، لوئیزا گیرالدو، ما می‌توانیم ذهن و بدن خود را از طریق تمرین‌ های ساده و عمدی که بر یکپارچگی به جای جدایی تمرکز می‌ کنند، دوباره به هم متصل کنیم.

اینگونه است که ما واقعاً همان زندگی مجسم مان می شویم.

آیا می خواهید در مورد معنای تجسم آگاهانه بیشتر بدانید؟ در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید چگونه «به بدن خود» وارد شوید و از نزدیک با زندگی آشنا شوید.

تجسم آگاهانه چیست؟

تجسم آگاهانه از این ایده سرچشمه می گیرد که آگاهی با «در دنیا بودن» به بهترین شکل درک می شود.

بر اساس این نظریه، شناخت تحت تأثیر تجربیات زیسته ای است که مبتنی بر واقعیت فیزیکی است.

به عبارت دیگر، به جای اینکه مغز بر بدن مسلط شود، بدن و مغز هر دو عمیقاً به هم مرتبط هستند و دائماً درگیر ارتباطات دو طرفه هستند.

پس این چه معنایی برای زندگی روزمره دارد؟

این بدان معناست که اتصال به بخش حسی زندگی از طریق لمس، حرکت و احساس می تواند به تقویت پیوند ذهن و بدن کمک کند. به نوبه خود، می‌توانید درگیر مشارکت فعال‌ تر در زندگی خود شوید.

نقطه ضعف زندگی در ذهن شما

همانطور که در بالا ذکر شد، ذهن یک ابزار فوق العاده است. در عین حال، “در فکر خود بودن” می تواند منجر به از دست دادن بسیاری از زیبایی های زندگی شود.

فیلتر کردن همه چیز از طریق یک لنز ذهنی می تواند ارتباط با افراد دیگر و حفظ روابط سالم را دشوار کند.

همین لنز ذهنی نیز می تواند منجر به اضطراب شود.

بسیاری از مردم تجربه فلج تجزیه و تحلیل را داشته اند که در آن سنجیدن جوانب مثبت و منفی یک تصمیم دشوار به یک طناب کشی استرس زا تبدیل می شود.

تمرکز بر قلمرو ذهنی به استثنای هر چیز دیگری حتی می تواند راهی برای فرار از واقعیت باشد.

از طرف دیگر، می تواند منجر به علائم سلامت روان مانند موارد زیر شود:

  • تفکیک
  • غیرواقعی سازی
  • احساس بی حسی عاطفی
  • اضطراب مزمن
  • موارد وحشت زدگی

خوشبختانه، ابزارهایی برای یافتن تعادل بین ذهن و بدن وجود دارد، جایی که تجسم آگاهانه وارد می شود.

نکاتی برای تجسم آگاهانه یافتن

ژیرالدو از سنین پایین که در کلمبیا بزرگ شد، به سمت حوزه‌ های دوقلوی حرکت فیزیکی و سلامت روان و شفا جذب می‌شد.

ژیرالدو به مطالعه روانشناسی پرداخت و بر رقص درمانی و راه هایی که رقص می تواند منجر به بیان و رهایی شود تمرکز کرد. ژیرالدو همچنین به عنوان معلم یوگا و ماساژ درمانگر دوره آموزشی را به پایان رساند.

می توان گفت که لمس، حرکت و بدن در کار او نقش اساسی دارند. ژیرالدو می‌گوید برای رویارویی با چالش‌ های بیرونی به آنچه در درونش می‌گذرد توجه دارد.

وقتی بدنش صحبت می کند، به آن گوش می دهد.

برای بهره مندی از پرورش آگاهی بدن، لازم نیست تخصص حرفه ای در آموزش ذهن و بدن داشته باشید. در زیر، ژیرالدو چندین نکته را برای زندگی تجسم یافته، صرف نظر از مسیر زندگی شما ارائه می دهد.

وقتی بدن شما صحبت می کند، گوش کنید.

در مورد بدن خود کنجکاو شوید

ژیرالدو خاطرنشان می کند که برخی از افراد بدن خود را به خوبی می شناسند، در حالی که برخی دیگر برای اتصال مجدد نیاز به راهنمایی دارند. برای یافتن آرام راه بازگشت به بدنتان، اولین قدم کنجکاو شدن است.

سعی کنید این سوالات را از خود بپرسید و به جای فکر کردن به پاسخ‌ ها، احساسشان کنید:

  • در حال حاضر بودن در بدنم چه حسی دارد؟
  • چه احساسی در بدنم دارم؟
  • آیا می توانم تماس بدنم با اشیاء مانند صندلی، زمین یا پارچه لباسم را حس کنم؟ چگونه آن احساسات را توصیف کنم؟
  • آیا قسمتی از بدن من وجود دارد که نتوانم آن را احساس کنم؟
  • آیا احساساتی در بدن من وجود دارد که نمی خواهم آن را احساس کنم؟

این سؤالات را با نگرش کنجکاوانه از خود بپرسید، بدون قضاوت یا نیاز به “رفع” چیزی. شما همچنین می توانید تعدادی تمرین دیگر را امتحان کنید تا به شما کمک کند احساس حقیقی شدن داشته باشید.

ارتباط ذهن و بدن را کاوش کنید

ژیرالدو توضیح می‌دهد: «وقتی با کسی ملاقات می‌ کنم، دوست دارم بفهمم که آن شخص کیست و چه چیزی را تجربه می‌ کند. بسیاری از تنش های ما از ذهن و احساسات ما ناشی می شود: چیزهایی که می گوییم، انجام می دهیم و فکر می کنیم.

گاهی اوقات ارزیابی ملایم عوامل استرس زا بر بدن شما کمک می کند هم از بیرون و هم از درون ذهن خود.

ابتدا ژیرالدو از مشتریانش در مورد عادات مراقبت از خود می پرسد:

  • چه احساسی دارید؟
  • چطور خوابیدید؟
  • اشتهای شما چطور است؟
  • چه غذایی خوردید؟
  • چند بار ورزش کرده اید؟

این سوالات می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که کدام نیازهای اساسی نیاز به توجه بیشتری دارد.

سپس، ژیرالدو در مورد تصویری بزرگتر می پرسد:

  • وضعیت زندگی شما چگونه است؟
  • منابع استرس شما چیست؟
  • در مورد شرایطتان به خودتان چه می گویید؟
  • فکر می کنید چگونه آن را مدیریت می کنید؟
  • در این شرایط به دیگران درباره خود چه می گویید؟
  • چه قسمت هایی از بدن شما درد می کند یا احساس تنش می کنید؟

این سوالات و همچنین نحوه پاسخ دادن به آنها می تواند سرنخ هایی از منابع استرس شما بدهد. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا از نحوه ارتباط خود با عوامل استرس زا آگاه تر شوید.

راه هایی برای رهایی از تنش بیابید

راه های زیادی برای رهایی از تنش وجود دارد، از جمله:

  • ورزش
  • رقصیدن
  • یوگا
  • تایچی
  • چی گونگ
  • خنده
  • تمرینات بدنی، مانند تکان دادن بدن
  • گذراندن وقت با عزیزان

ژیرالدو متوجه می شود که وقتی تنش از بدن خارج می شود، افراد متفاوت به نظر می رسند و حرکت می کنند، برای این امر کارهای زیر را امتحان کنید:

  • عمیق تر نفس کشیدن
  • راه رفتن با گام های بلند
  • به جای قوز کردن شانه ها، سینه خود را جلو دهید
  • با آمادگی بیشتری لبخند بزنید

پس از رها شدن تنش، این رفتارها می تواند به جلوگیری از بازگشت آن کمک کند.

لمس کنید و لمس شوید

در حالی که ماساژ حرفه ای گاهی اوقات می تواند گران باشد، لازم نیست برای تجربه قدرت شفابخش لمس پول خرج کنید.

ژیرالدو می‌گوید که مدت‌ها قبل از دریافت گواهینامه، شانه‌ های دوستانش و پاهای پدرش را ماساژ می‌ داد.

مبادله تماس ساده با یک دوست یا یکی از عزیزان می تواند راهی قدرتمند برای ورود به بدن شما باشد و اگر بتوانید دوستی پیدا کنید که با او ماساژ کل بدن را تجربه کنید، حتی بهتر است!

همچنین می توانید برای بهره مندی از مزایای لمس، خود ماساژ را تمرین کنید. می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • ماساژ با روغن
  • ماساژ نقطه فشار
  • ماساژ دست
  • ماساژ قسمت بالایی پشت
  • ماساژ برای کاهش درد

هنگامی که با قصد و مشاهده آگاهانه احساسات شما همراه است، این یک راه قدرتمند برای تقویت ارتباط ذهن و بدن است.

حتی محصولات ماساژی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به آن نقاط صعب العبور استفاده کنید. خلاصه، یک جلسه در آغوش گرفتن یا نوازش خوب می تواند معجزه کند.

ذهن آگاهی را کاوش کنید

ذهن آگاهی ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می کند به بدن خود و لحظه حال متصل شوید.

خبر خوب این است که تقریباً در هر زمان یا مکانی می توانید یک فعالیت ذهن آگاهی پیدا کنید. مدیتیشن راه دیگری برای کشف دنیای ذهن آگاهی است و بسیاری از مراقبه ها رایگان و در دسترس هستند.

بسیاری از مراکز اجتماعی و گروه های اجتماعی مدیتیشن رایگان یا کم هزینه ارائه می دهند.

عمیق تر نفس بکشید

ژیرالدو از تکنیک های تنفسی که از یوگا آموخته است برای شروع و تمام کردن جلسات ماساژ درمانی خود استفاده می کند.

یک بررسی در سال 2019 نشان داد که تنفس یوگی یا دیافراگمی بر عملکردهای فیزیولوژیکی و عصبی شناختی در افراد سالم تأثیر مثبت دارد.

دوباره به زمین وصل شوید

ژیرالدو می گوید: «وقتی در شهرهای سیمانی زندگی می کنیم، فراموش می کنیم که زمین به ما زندگی، آب و غذا می دهد.

برای ارتباط مجدد با ریشه های خاکی خود، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • باغبانی
  • پیاده روی در طبیعت
  • حمام کردن در جنگل
  • گیاهان یا غذای خود را پرورش دهید
  • پابرهنه راه رفتن
  • هماهنگی با فصول

اگر زمین یا باغ ندارید، سعی کنید چند گیاه را پشت پنجره خود بکارید.

ژیرالدو می گوید: “غذا دارو است.” اگر خودمان کاهو، گوجه فرنگی حتی سبزیجات خودمان را بکاریم، نقش فعالی در تغذیه خود خواهیم داشت.

راه دیگر برای اتصال مجدد به زمین پابرهنه رفتن است. یک پارک یا یک حیاط آپارتمانی برای این کار مناسب است.

این عمل می تواند به سادگی احساس چمن شبنم دار یا وجود برگ ها در زیر پای شما را به دنبال داشته باشد.

در نهایت، تنظیم تغییرات فصلی می تواند به شما کمک کند به ثبات چرخه ای و قابل پیش بینی طبیعت متصل شوید.

شما می توانید به دنبال غروب خورشید، طلوع خورشید، افزایش و کاهش ماه و تغییر توپوگرافی از بهار به تابستان، زمستان تا پاییز باشید.

محدودیت ها را بپذیرید

ژیرالدو از سال 1994 آیین بودا را تمرین می کند. یک اصل اصلی بودیسم این است که با پذیرش رنج، رهایی پیدا می کنید.

ژیرالدو معتقد است که بدن ما این حکمت را نشان می دهد.

انسان بودن یعنی زندگی در بدنی با محدودیت ها و محدودیت های طبیعی، مانند:

  • ما مریض می شویم.
  • ما پیر می شویم.
  • ما می میریم.
  • ما کسانی را که دوستشان داریم از دست می دهیم.

حتی اگر مدیتیشن کنیم، یوگا انجام دهیم، سالم غذا بخوریم و “جوان” به نظر برسیم باز هم موارد بالا درست است.

این امر در بودیسم و ​​بسیاری از سنت های معنوی دیگر به عنوان ناپایداری شناخته می شود. پذیرش این حقیقت صریح اما اجتناب ناپذیر ما را از مبارزه با همه چیزهایی که نمی توانیم کنترل کنیم رها می کند.

ژیرالدو اذعان می کند: “حدود 90 درصد از زندگی من خارج از کنترل من است.”

هرچه نسبت به محدودیت‌ های اولیه انسانی‌ مان بیشتر آگاهی پیدا کنیم، می‌توانیم محدودیت‌ های دیگران را بیشتر بپذیریم و تسلیم هر آنچه شویم که زندگی به ارمغان می‌ آورد.

«همه چیزهای شرطی ناپایدار هستند. وقتی این را با حکمت ببینی، رنج تمام می شود.»
– کتاب مقدس بودایی

رابطه خود را با فناوری مدیریت کنید

ژیرالدو اذعان می کند که رویاپرداز ماندن در جامعه مبتنی بر فناوری دشوار است. برای کسانی که در شهرهایی مانند او زندگی می کنند، ارتباط با طبیعت می تواند چالش برانگیز باشد.

با وجود چالش‌ها، ژیرالدو می‌ گوید راه‌ های کوچکی برای یادآوری زمان حال حتی در جنگل‌ های بتنی وجود دارد.

به عنوان مثال، ممکن است تجربه حضور در دستگاه خود و غیبت کامل از محیط اطراف خود را داشته باشید. هنگامی که شخصی در نزدیکی شما با شما صحبت می کند، ممکن است متوجه شده باشید که نمی دانید چه چیزی می گوید.

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که ژیرالدو برای جلوگیری از این لحظات از دست رفته تجسمی استفاده می کند:

  • وقتی در یک جلسه حضوری هستید، تلفن خود را بیش از یک بار چک نکنید.
  • صادق بودن و صریح بودن هنگام چک کردن، کمتر از نگاه کردن مخفیانه، مخرب است.
  • ببینید یک ساعت قبل از خواب کنار گذاشتن تلفن همراهتان چه حسی دارد.
  • قبل از اینکه صبح گوشی خود را چک کنید، با یادداشت برداری یا ضبط رویاها، احساسات بیداری خود را کشف کنید.

ژیرالدو می‌ گوید رسانه‌ های اجتماعی افراد را به هم متصل می‌ کنند، اما زمانی که راه پیش‌ فرض شما برای تعامل باشد، می‌ تواند ارتباط شما را نیز قطع کند.

نتیجه نهایی: در لحظه حال زندگی کنید

هنگامی که ما از بدن خود جدا می شویم، ارتباط ما با یکدیگر نیز قطع می شود. ژیرالدو می گوید ممکن است از خود و عزیزانمان دور شویم و دائماً به گذشته و آینده فکر کنیم.

او می‌گوید: «به بدن، به ارتباط اجتماعی، به زمان حال و صلح برگردید».

این همان چیزی است که تجسم آگاهانه در مورد آن حرف می زند.

منبع:

healthline

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی