سبك زندگي موفقيت در زندگي

راهنمای تهیه یک روزمه حرفه ای برای یافتن شغل مناسب

تقویم فارسی اندروید

تاریخچه تمام مهارت ها و مشاغلی که داشته اید را رزومه می گویند که شامل تهیه یک لیست می شود. همچنین به عنوان تجربه حرفه ای شما به دیگران شناخته شده است و با نشان دادن آنچه شما تا کنون در سراسر زندگی کار ی خود کسب کرده اید به مسئول مورد نظر می توانید شغل جدیدی که می خواهید را به دست آورید. همچنین بخشی از رزومه کاری شما است که مدیران و استخدام کنندگان بیشتر به دنبال آن هستند، بنابراین بسیار مهم است که محتوای درست را ارائه دهید. ما در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه می توانید تاریخ شغلی خود را بر روی کاغذ بیاورید و روزمه ای برجسته و تاثیر گذار داشته باشید.

رزومه

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع نوشتن بخش حرفه ای خود تمام شغل های خود را لیست کنید.  حتی برای کارهای نیمه وقت که در دانشکده یا دبیرستان داشتید، به عقب بازگردید، حتی اگر دیگر به دنبال آن کارها نیستید. Peutherer می گوید: “جزئیات دقیق را برای 10 سال گذشته ارائه کنید. او می گوید که در حال حاضر شغل اخیر شما اول باید ظاهر شود و پس از آن تجربه های حرفه ای قبلی خود را ذکر کنید.

هر موقعیت باید شامل عنوان، خلاصه و دو لیست باشد: یکی برای مسئولیت های کلیدی و دیگری برای دستاوردهایی که داشتید. در اینجا چگونگی آوردن هر بخش آمده است:

عنوان موقعیت

همیشه با نام موقعیت، به دنبال آن نام سازمان و زمان کار در آنجا، از جمله ماه و سال، شروع می شود.

به طور مثال:

سمت: مدیر ارشد، فناوری/ مکان: Bayside Finance /تاریخ: اوت 2006 – ژانویه 2008

فرض بر این است که هر موقعیتی تمام وقت است در غیر اینصورت آن را مشخص کنید، بنابراین مطمئن شوید که درج کرده اید این سمت به طور تمام وقت، پاره وقت یا دورکاری بوده است.

خلاصه موقعیت

در زیر عنوان، خلاصه ای مختصر از آنچه در مورد موقعیت خود و سازمانی که برای آن کار کرده اید، بنویسید. هدف این است که فقط یک یا دو جمله را ذکر کنید که شامل مسؤولیت اصلی خودتان باشد، اینکه چه کسی شما را معرفی کرده است و یک توصیف کوتاه از سازمان ارائه دهید. شما نیازی به جزئیات هر سازمان ندارید، اما ممکن است بخواهید کسب و کار اصلی، مشتریان، اندازه و تعداد کارکنان را توصیف کنید، به ویژه اگر این شرکت به خوبی شناخته نشده باشد.

مثلا:

Bayside Finance یکی از بزرگترین شرکت های خدمات مالی در منطقه Bayside با بیش از 8000 کارمند و بیش از 1 میلیون مشتری است. من در آنجا مسئول توسعه و پشتیبانی از راه حل های جدید فناوری برای شرکت بودم.

مسئولیت های کلیدی

این باید یک لیست کامل باشد که شامل مناطقی می شود که در آن مسئولیت داشتید، مانند مشتریان یا عملیات مختلف و همچنین فهرستی از مهارت های خود که باید به خوبی درج شود. اگر شما یک تیم را مدیریت کردید یا مسئول بودجه بودید، این نیز باید دقیق باشد:

  • مدیریت یک تیم شامل 20 کارمند
  • نظارت بر برنامه تحول دیجیتال سازمان
  • شریک اصلی و مدیریت فروش

با توجه به گفته های Peutherer شما باید اولویت بندی آنچه که مربوط به نقش شما و درخواست حال حاضر شما است را بیاورید و مطمئن شوید که مسئولیت های شما در لیست واقعا منعکس کننده آنچه که شما انجام دادید است. او می گوید هیچ تعداد ایده ای از مسئولیت ها در این زمینه وجود ندارد. او اضافه می کند: “اگر بیش از 5 مورد تاثیر گذار داشته باشید می توانید روی به دست آوردن شغل به طور حتم حساب کنید.

دستاوردهای کلیدی

مهم این است که در مورد دستاوردهای خود به جز فهرست فعالیت های روزانه تان هم چیزی بنویسید، زیرا مدیران و استخدام کنندگان به دنبال کشف نقاط قوت و ضعف شما می باشند. از حقایق و ارقام استفاده کنید که در آن شما می توانید آمار رشد یا دستاوردها در برابر شاخص های عملکرد کلیدی (KPIs) و شواهدی که نشان می دهند در کجا این مهارت ها را استفاده کرده اید.

به یاد داشته باشید، مهم تر است که آنچه را که به دست آورده اید را توصیف کنید نه آنچه را که انجام داده اید. شفاف بودن موفقیت های گذشته شما موفقیت در مصاحبه را افزایش می دهد.

شکاف و فاصله در تاریخچه شغلی شما

اگر شکاف زیادی در رزومه شما وجود داشته باشد، همیشه یک دلیل خوب در رزومه برای آن پیدا کنید. به طور مثال:

  • ترک پدر و مادر | ژوئن 2018 – ژوئن 2019
  • 1 سال برای مراقبت از اولین فرزندم گذشت.
  • سفر و تعطیلات | مه 2009 – مه 2010
  • سفر به سراسر آسیا، اروپا و خاورمیانه.

چه چیزی را در رزومه خود وارد نکنید؟

شما لازم نیست لیست دلایل خود را برای ترک هر سمت شغلی در رزومه تان وارد کنید. شما مجبور نیستید هر کاری را که تا به حال داشته اید ذکر کنید، به ویژه سمت هایی که بیش از 20 سال پیش انجام شده است و چندان تاثیر گذار نیستند.

فقط در صورت فعال بودن مهارت های مرتبط با نقش کنونی مورد نظر شما، در فعالیت حرفه ای داوطلبانه در رزومه خود قید کنید. در صورتی که مرتبط نباشد، کار داوطلبانه را در بخش جداگانه رزومه خود قرار دهید.

سفارشی کردن رزومه شغلی برای درخواست کار

در نهایت، مهم است که رزومه خود را به نقش های مختلفی که برای آن درخواست کار داده اید، اختصاص دهید. توصیف شغل را مرور کنید و مطمئن شوید که رزومه شما با مهارت های مورد نیاز آن شرکت سازگار است. شما می توانید این کار را با معکوس کردن کلمات کلیدی مورد استفاده در آگهی شغل، یا با برجسته کردن مسئولیت های خاص و دستاوردهای خاص خودتان نسبت به دیگران انجام دهید. اگر بخواهید کاری را به دست آورید مطمئن باشید که رزومه شما بسیار موثر است.

منبع:

seek

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی