روانشناسی سبك زندگي

در چه مواردی مراجعه به درمانگر برایمان مفید است؟

تقویم فارسی اندروید

وقتی نوبت به زندگی سالم می رسد، برخی از انتخاب ها آسان است. وقتی بدن ما می تواند از فعالیتی سود ببرد، برای کلاس ورزشی ثبت نام می کنیم. هنگامی که شلوار جین ما تنگ تر از حد معمول می شود، برای خوردن آن پیراشکی صبحگاهی مقاومت می کنیم. با این حال، انتخاب های دیگر به این سادگی ها نیستند، به ویژه هنگامی که صحبت از مراقبت از سلامت روحی و روانی ما می شود. همه ما احساس ناراحتی کرده ایم اما چگونه می توانیم بفهمیم که اشک ریختن طبیعی است یا شاید نشانه ای از چیزی عمیق تر باشد که نیاز به مراجعه به درمانگر دارد؟

در اینجا 10 نشانه وجود دارد که نشان می دهد قرار ملاقات با درمانگر همان چیزی است که پزشک دستور می دهد.

درمانگر

شما احساسات خود را نمی شناسید

شاید بیش از حد معمول گریه می کنید. یا شاید همه کارهایی که هم اتاقی شما انجام می دهد شما را مجبور به فریاد زدن کند. دکتر هلن اودسکی، روانشناس بالینی مستقر در شیکاگو می گوید هر احساسی که وجود دارد، می تواند علامتی هشدار دهنده باشد. او گفت: “این ممکن است به این معنی باشد که شما با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید یا در مدیریت عوامل استرس زا در زندگی خود دچار مشکل هستید.” “یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا صحبت کنید و بفهمید که برای مدیریت استرس و افسردگی چه کارهایی باید انجام دهید.”

اما همه چیز به احساسات مربوط نمی شود. میکی گوئرا، مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز و مشاور معتبر الکل و مواد مخدر در شیکاگو، گفت که احساس بی حوصلگی جسمانی گاهی می تواند نشانه نگرانی های مربوط به سلامت روان باشد. او یادآوری می کند که مراقب پیام های بدن خود باشید که به راحتی از نظر پزشکی توضیح داده نمی شوند. او می گوید: “شما اغلب احساس می کنید فرسوده و خسته شده اید، فقط نمی توانید آن سردردهای مزمن یا بدن سرد را توجیه کنید.”

اضطراب

اضطراب شدید

اکثر ما قبل از مصاحبه شغلی، ارائه ای بزرگ یا حتی اولین قرار ملاقات عصبی هستیم اما اگر اضطراب شدیدی دارید که نمی توانید آن را از بین ببرید، حتی پس از امتحان روش های مختلف خودیاری را امتحان کنید، دکتر اودسکی می گوید ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که از متخصصان کمک بخواهید.

او توضیح داد: “مسائل اضطرابی معمولاً خود به خود برطرف نمی شوند.” “یک درمانگر می تواند با آموزش ابزارهای لازم برای مدیریت اضطراب به شما کمک کند.”

زندگی خوب است اما چیزی کم است

کار بسیار خوبی دارید و با کسی که دوستش دارید رابطه دارید. شما دقیقا همان جایی هستید که فکر می کردید در این برهه از زندگی خود هستید و با این حال، یک احساس نارضایتی طولانی مدت وجود دارد که کاملاً منطقی نیست. دکتر اودسکی توضیح داد: “این می تواند به این معنا باشد که یک مساله طولانی در زندگی شما وجود دارد که شما به آن نمی پردازید.”

همچنین معمولاً چیزی نیست که بتوانیم خودمان درباره اش صحبت کنیم. او می افزاید: “وقتی سعی می کنیم با خود بحث کنیم که چرا باید از نظر منطقی احساس خوبی داشته باشیم، معمولاً نتیجه معکوس دارد و ما احساس بدتری داریم.” “یک درمانگر می تواند به شما کمک کند که مشکل را مشخص کنید و برای حل آن تلاش کنید.”

شما اعتماد به نفس ندارید

دکتر لیا بنسون، مشاور بهداشت روان و نویسنده می گوید: جستجوی خوشبختی را متوقف کنید و زندگی را شروع کنید، توضیح داد که اگر دائماً به خود شک دارید، درمان احتمالاً می تواند کمک کننده باشد.

او می گوید: “این بدان معناست که شما باورهای منفی در مورد خود را از منابع خارجی درونی کرده اید و نمی توانید آنها را رها کنید زیرا شما به اقتدار منابع خارجی بر منابع خود اعتقاد دارید.” “یک درمانگر می تواند با گذراندن فرایندی که در آن با آنچه در حال رخ دادن است کنار بیایید، به شما کمک کند و ابزارهایی را برای خلاص شدن از شر این باورهای منفی درونی به شما ارائه دهد.”

روانشناس

احساس گناه

آیا برای زود رفتن از دفتر کار استرس دارید؟ آیا متقاعد شده اید که عزیز شما از شما متنفر است زیرا فراموش کرده اید به او پیام دهید؟ دکتر بنسون در این باره می گوید: “این بدان معناست که شما چیزی دارید که وجدان بیش فعال نامیده می شود.

او می گوید: “وجدان شما کنترل شما را در دست گرفته و باعث می شود فکر کنید لذت ها قابل قبول نیستند.” “این دوباره از باورهای درونی ناشی از منابع خارجی ناشی می شود و یک درمانگر با آموزش ابزارها و راهنمایی شما در تجربیاتی که این باورهای اساسی را تغییر می دهد، به شما کمک می کند.”

احساس پوچی

اگر احساس خالی بودن یا پوچی می کنید، دکتر بنسون می گوید ممکن است به معنای واقعی کلمه انقباضات مزمن عضلانی برای مقابله با احساسات خود ایجاد کرده باشید. او توضیح داد: “تنفس شما منقبض شده است.” وقتی درست تنفس نمی کنید، احساسی ندارید.”

بنسون گفت که یک درمانگر می تواند با آموزش ابزارهایی برای باز کردن تنفس و آموزش نحوه مدیریت احساسات به وسیله روش های مختلف از جمله ذهن آگاهی و تکنیک های تخلیه انرژی به شما کمک کند.

مشکلات خواب

هنگامی که شما بیش از حد می خوابید یا اصلاً نمی خوابید، دکتر صنم حافظ روانشناس بالینی دارای مجوز و عضو هیئت علمی در کالج معلم دانشگاه کلمبیا می گوید ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که از متخصصان کمک بخواهید.

او می گوید: “افرادی که در اندوه هستند یا در افسردگی فرو می روند یا احساس بدی دارندو نمی توانند از تخت بیرون بیایند یا سعی می کنند روزهای خود را با حواس پرتی و کار بگذرانند. اینها افرادی هستند که کمد های خود را مدام نظافت می کنند و حمام را در ساعت 3 صبح نظافت می کنند. یک درمانگر می تواند به شما در درک افکاری که شما را بیدار نگه می دارد و درک آنها کمک کند، یاری دهد.”

شما به الکل یا سایر رفتارهای اعتیادآور روی می آورید

مددکار اجتماعی گوئرا می گوید اگر متوجه شدید که از مواد یا رفتارهایی برای مقابله با مشکلات استفاده می کنید، می تواند نشانه چیزی عمیق تر باشد. او توضیح داد: “متوجه می شوید که شما به تازگی مشروب خود را افزایش داده اید یا حتی به خرید کردن معتاد شده اید.”

دکتر حافظ می افزاید: “یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه خود را آرام کرده و راه های مقابله سالم تری را ارائه می دهید.”

وقتی نظر عینی و کارشناسانه می خواهید

خانواده و دوستان عالی هستند. اما به همان اندازه که مادر یا دوست ما با توصیه های خوب خود با ما صحبت می کنند، این به همراه دانسته ها، احساسات و ارزش های شخصی او است که می تواند بر مشکلات ما ارجح شود.

راشل اوپنهایمر، روانشناس دارای مجوز در دالاس گفت: “بسیاری از اوقات مردم تصور می کنند که یک درمانگر نمی تواند مفید باشد، زیرا آنها منابع زیادی در زندگی خود دارند.” “با این حال، هیچ یک از این منابع نمی تواند به اندازه یک روانشناس یا درمانگر آموزش دیده عینی باشد.” وی افزود: “یک درمانگر را به عنوان یک تابلوی نقاشی برای بوم خالی در نظر بگیرید و آنها به شکل آشکار و عینی به نیازهای شما کمک می کنند و آنها را پشتیبانی می کنند.”

تراپیست

احساس می کنید به کسی نیاز دارید

این ممکن است واضح به نظر برسد اما دکتر اودسکی گفت: حتی اگر نمی توانید آن را با کلمات بیان کنید، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا موضوعات مورد نظر را به صفر برساند.” او همچنین خاطرنشان کرد که در نظر گرفتن درمان چیزی نیست که از آن خجالت بکشید.

او می گوید: “گاهی اوقات افراد احساس می کنند صحبت با یک درمانگر نشانه این است که مشکلی در آنها وجود دارد.” “این نمی تواند دور از حقیقت باشد. هیچ کس در سلامت روانی کامل نیست. وقتی از نظر جسمی احساس خوبی ندارید، کمک می گیرید و این در مورد مراقبت از روان خود فرقی نمی کند. اگر احساس خوبی ندارید زمان معاینه فرا رسیده است.”

نگران نباشید، درمان عجیب نیست

بسیار خوب، بنابراین اکنون علائم را می شناسید و شاید تعدادی از آنها برای شما اتفاق افتاده  باشد. با این حال، فکر رفتن به درمانگر هنوز کمی عجیب به نظر می رسد. نترسید.

دکتر اودسکی تاکید می کند که درمان بسیار رایج تر از آن چیزی است که اکثر ما تصور می کنیم. او گفت: “اکثر افرادی که برای اولین بار به دنبال درمان هستند تصور می کنند که در صورت اطلاع، خانواده و دوستان خود را شوکه می کنند.” “من مراجعینی را دیده ام که از ترس قضاوت از گفتن به همسرشان در مورد درمان خود خجالت می کشند. من مراجعان خود را تشویق می کنم که با اطرافیان خود صحبت کنند که تحت درمان هستند و آنچه بیشتر آنها متوجه می شوند این است که افراد زیادی بیش از آنچه تصور می کردند تحت درمان بوده اند.”

منبع:

thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی