بیماری ها سلامت

درمان های خانگی برای 14 درد رایج شامل میگرن ، دندان درد ، سردرد ، آرتروز ، درد معده و …

تقویم فارسی اندروید

این روزها که هزینه های پزشکی سرسام آور شده و البته برخی از داروهای شیمیایی هم می توانند عوارض جدی به دنبال داشته باشند به یاد داشته باشید که می توانید در بسیاری از موارد از درمان های خانگی استفاده کنید. درمان های خانگی در مواردی می توانند دردتان را درمان کنند و در برخی دیگر می توانند علائم را کاهش دهند. گاهی اوقات هم اگر تا چند روز دسترسی به پزشک ندارید، درمان خانگی می تواند دردتان را تسکین دهد تا وقتی که به پزشک مراجعه می کنید.

درمان های خانگی

گرفتگی مچ پای ورزشکار

افرادی که ورزش می کنند یا از نظر جسمی و فیزیکی فعال هستند با اسپرین (کشیده شدن یا پاره شدن رباط) و استرین (عضله کشیده یا پاره شده یا تاندون) آشنا هستند. هر دو باعث تورم و التهاب می شوند. اسپرین ها می توانند کبودی به شما بدهند. استرین ها ممکن است باعث ایجاد اسپاسم عضلات شوند. برای درمان زودرس از روش مرحله ای استراحت، یخ، کمپرس و ارتفاع استفاده کنید. یک مسکن بدون نسخه (OTC) استفاده کنید. اگر بی حسی یا سوزن شدن دارید، نمی توانید مفصل را جابجا کنید یا در طی یک هفته بهبود نمی یابد، به پزشک مراجعه کنید.

درمان های خانگی

سردرد تنشی

این نوع معمول از سردرد به شما این احساس را می دهد که چیزی در حال فشردن سر شماست. مسکن های بدون نسخه، استراحت و نوشیدن آب اغلب مفید هستند. سردرد شما باید طی چند ساعت از بین برود اما ممکن است چند روز هم طول بکشد. استراحت فراوان، ماساژ مناسب، استرس کم و مایعات زیاد (بدون کافئین) ممکن است به شما کمک کند تا از این درد رها شوید.

درمان خانگی میگرن

احساس درد در قسمت جلو یا کنار سر شما می تواند فعالیت های روزانه شما را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است در معده خود احساس مشکل کنید، نسبت به نور حساس باشید یا علائم دیگری داشته باشید. جایی آرام و تاریک پیدا کنید. بسته یخی ممکن است درد شما را بی حس کند. یک پد گرمکن هم می تواند تنش عضلات را آرام کند. در صورت ابتلا به میگرن زودرس، ممکن است یک مسکن بدون نسخه کمک کند. برخی از افراد برای معالجه یا پیشگیری نیاز به نسخه دارند.

درمان خانگی دندان درد

پوسیدگی دندان، دندان های ترک خورده، پر شدن شکستگی ها و بیماری لثه از جمله علل احتمالی هستند. ممکن است طرفدار دندانپزشک نباشید اما اگر درد دندان شما بیش از دو روز طول بکشد، باید بروید. اگر از آن مراقبت نکنید، یک منطقه ملتهب می تواند آلوده شده و منجر به مشکلات بزرگتری شود. درد دندان همچنین می تواند یک عفونت سینوسی باشد یا مشکلی در مفصل که فک و جمجمه شما (TMJ) را درگیر می کند، یا اینکه دندان هایتان را در شب دندان قروچه می کنید.

درمان خانگی

درمان خانگی گردن درد

گردن شما از بقیه ستون فقرات شما کمتر محافظت می شود، بنابراین در برابر اسپرین ها و استرین ها آسیب پذیر است. این دردها معمولاً موقتی هستند و اغلب به پزشک احتیاج نخواهید داشت. ساییدگی منظم مانند شکستن دیسک ها نیز می تواند باعث صدمه شود. وضعیت خوب به جلوگیری از درد کمک می کند.

درمان خانگی کمر درد

کمر درد با افزایش سن شایع تر می شود. اضافه وزن و بلند کردن چیزی به روش اشتباه می تواند باعث بروز آن شود. بیماری هایی از جمله آرتروز و سرطان می تواند بر پشت و ستون فقرات شما تأثیر بگذارد و ژن های شما نیز می توانند نقش داشته باشند. درمان های خانگی بیشتر انواع کمر درد شامل داروهای بدون نسخه، کمپرس گرم و سرد، ورزش، یوگا و ماساژ است.

درمان خانگی گرفتگی شانه

معمولاً در هنگام خواب که اینطرف و آنطرف می شوید، درد آن بدتر است. انجام کارهای ساده و روزمره بسیار دشوار می شود. شانه شما تا حدی سفت می شود که نمی توانید آن را حرکت دهید. ورزش و فیزیوتراپی می توانند دامنه حرکت شما را بهبود بخشند. بیشتر در افراد 40 تا 60 ساله اتفاق می افتد. زنان و مبتلایان به دیابت به احتمال زیاد این مشکل را دارند.

تاندینیت و بورسیت

این عوارض در اطراف عضله یا استخوان متورم هستند که معمولاً در اثر استفاده بیش از حد یا آسیب دیدگی مفصل مانند مچ پا، آرنج، زانو، لگن، شانه یا مچ دست شما ایجاد می شود. این موارد را با درمان های خانگی نظیر استراحت، یخ، کمپرس و ارتفاع دادن پا می توانید درمان کنید. اگر درد و تورم بد است، اگر اوضاع تان وخیم تر شد یا در صورت وجود قرمزی یا داغی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

طب سنتی

درمان خانگی آرتروز

علت اصلی بیش از 100 بیماری و ناتوانی در آمریکا آرتروز است که باعث درد مفاصل می شود. علائم آن که ممکن است بیاید و برود اغلب شامل تورم، درد، سفتی و محدود شدن حرکت است. آرتروز می تواند نتیجه فرسودگی یا التهاب ناشی از سیستم ایمنی بدن باشد. معمولاً آرتروز یا آرتریت قابل درمان نیست اما شما اغلب می توانید درد آن را تسکین داده و با کمک پزشک شرایط  تان را مدیریت کنید.

درد معده

به دلایل مختلفی از جمله سوء هاضمه، گاز و یبوست می تواند ایجاد شود. داروهای بدون نسخه ممکن است به درد شکم یا معده ناراحت کمک کنند تا زمان بهبودی احساس بهتری داشته باشید. اگر دردتان ناگهانی و شدید است، اگر روزها به طول انجامیده است یا اگر استفراغ خونی و مدفوع خونین دارید یا به علائم غیرمعمول دیگری برخورد کرده اید، حتما از درمان های خانگی اجتناب کرده و به پزشک مراجعه کنید.

سیاتیک

این درد عذاب آور می تواند نشستن یا ایستادن را ناراحت کننده کند. ممکن است احساس ضعف، بی حسی و سوزش یا مور مور شدن در پای خود کنید اما این یک گرفتگی نیست. این فشار عصبی در پایین کمر شما است. عطسه و سرفه باعث افزایش درد می شود. سیاتیک معمولاً در طی چند هفته با استراحت و ورزش ملایم از بین می رود اما باید به پزشک مراجعه کنید. بیشتر افرادی که آن را دریافت می کنند بین 30 تا 50 سال هستند و با درمان های خانگی به تنهایی جواب نمی گیرند.

درد عصبی

مور مور شدن، سوزش، بی حسی و ضعف همگی می توانند مشکلی در اعصاب شما باشند. افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده تمایل دارند به آسیب عصبی که در پاها، دست ها، بازوها و ساق پا خود را نشان می دهد. زونا، بثورات دردناک ناشی از ویروس آبله مرغان است که می تواند به درد مداوم عصب منجر شود. هنگامی که اعضای بدن شما تحت تأثیر قرار می گیرند، ممکن است در هضم غذا یا دفع مشکلی داشته باشید. داروها، فیزیوتراپی و سالم خوردن می توانند کمک کنند.

سندرم تونل کارپ

شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده بیش از حد از صفحه کلید در یکی از اختلالات عصبی پیشرو مقصر است. اگر در حال حاضر عصبی هستید، می توانید لرزش و بی حسی را در انگشتان خود حس کنید. اول استراحت کنید؛ برای چند هفته از خم کردن یا پیچاندن مچ دست خودداری کنید. سپس یوگا یا فیزیوتراپی را امتحان کنید. بعضی اوقات داروهای کاهش تورم می توانند علائم را کاهش دهند.

درمان سنتی

التهاب و تورم پا

استراحت کنید و پاهای خود را بالا نگه دارید! آنها را برای مدت زمان 15 تا 20 دقیقه با یخ خنک کنید. اگر باید تمام روز روی یک سطح سخت بایستید، جوراب های ورزشی کمپرس را امتحان کنید، کفش های مناسب بپوشید و هر وقت می توانید به پاهای خود استراحت دهید. زنان و افرادی که دارای پاهای صاف یا قوس های بلند هستند بیشتر مستعد ابتلا به فاشیا پلانتار هستند و همین امر باعث می شود کف پاشنه شما صدمه دیده باشد. کشش برای آن خوب است. اگر دردتان بد است یا اگر نمی دانید چرا پاهای شما درد می کند، با پزشک خود تماس بگیرید.

منبع:

webmd

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی