آرايش و طراحی ناخن مد و زيبايي مد و مد گرايي

چند راه حل خانگی برای سفید کردن ناخن ها

تقویم فارسی اندروید

اگر شما عادت به مدام لاک زدن ناخن تان دارید، احتمالا به دنبال راهی برای سفید کردن ناخن هایتان هستید. از آنجا که فرصتی برای نفس کشیدن به ناخن هایتان نمی دهید، آنها رو به زردی می روند و نازیبا می شوند. راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید بدون رفتن به سالن های آرایشی و به کمک ساده ترین مواد، ناخن های زردتان را در خانه سفید کنید. پس بعد از خواندن این مطلب، دیگر نیازی نیست ناخن های تان را از دیگران پنهان کنید و پس از سفید کردن کامل ناخن ها برای مدتی از طبیعی بودن شان لذت ببرید و از لاک زدن مداوم بپرهیزید.

سفید کردن ناخن

علل زرد شدن ناخن ها

یکی از دلایلش می تواند چیزهایی باشد که مصرف می کنید. به طور مثال سیگار کشیدن موجب پدید آمدن این عفونت می شود. همچنین عفونت های قارچی موجب زرد شدن و قهوه ای شدن و ایجاد بویی ناخوشایند می شوند.

کمبود ویتامین و املاح معدنی در بدن یکی از علل شایع ایجاد ناخن های زرد هستند. همچنین فقدان اکسیژن نیز باعث ایجاد این مشکل می شود و اگر شما زیادی به کاشت ناخن اعتیاد دارید موجب عدم اکسیژن رسانی به ناخن های تان می شوید.

اولین قدم برای سفید کردن ناخن ها عدم استفاده مداوم از لاک های رنگیست. اگر علاقه زیادی به لاک زدن دارید سعی کنید همیشه پیش از لاک زدن ابتدا یک محافظ ناخن یا لاک تقویتی بی رنگ روی ناخنتان بزنید و سپس اقدام به لاک زدن نمایید.

سفید کردن ناخن

راه حل های طبیعی برای سفید کردن ناخن در خانه

به طور کلی شما مواد طبیعی زیادی در خانه دارید که می توانند به سفید کردن ناخن ها کمک کنند. خوبی استفاده از این مواد این است که طبیعی هستند و ضرری، سلامت شما را تهدید نمی کند.

سفید کردن ناخن های نازک با آبلیمو

لیمو یک سفید کننده طبیعی است و بهترین راه برای خلاص شدن از ناخن های زرد به شمار می رود. پس از خیساندن ناخن در یک کاسه آبلیمو در حدود ده تا پانزده دقیقه، با یک مسواک نرم قسمت های زرد ناخن را بخراشید. سپس ناخن ها را بشویید و مرطوب کنید. اگر روزی یک بار این کار را انجام دهید به نتایج خوبی خواهید رسید.

اسکراب نمک و لیمو

نمک عالی است و مانند یک لایه بردار عمل می کند. میزان مساوی از نمک و آبلیمو را در یک لیوان کوچک مخلوط کنید. بسپس این اسکراب را به مدت 5 دقیقه روی ناخن ماساژ داده و در آخر با آب ولرم بشویید. در نهایت هم کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید.

سفید کردن ناخن با نمک و لیمو

آب لیمو با آب صابون

این مخلوط راهی شگفت انگیز برای سفید کردن ناخن های زرد شماست. فقط 1 تا 2 قاشق غذاخوری صابون مایع را در یک فنجان آب گرم ریخته و ¼ فنجان آب لیمو را به آن اضافه کنید. ناخن های خود را به مدت 5 دقیقه در آن خیس کنید سپس ناخن ها را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

جوش شیرین

جوش شیرین نه تنها برای سفید کردن دندان ها بلکه برای سفید کردن ناخن ها نیز فوق العاده است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری ضخیم به دست آید. سپس به کمک یک مسواک زردی را از بین ببرید. انجام این کار هر دو هفته یک بار باعث سفید شدن ناخن ها می شود.

سفید کردن ناخن

روغن درخت چای

روغن خالص درخت چای یک راه قطعی برای سفید کردن ناخن هاست. یک قطره از روغن را روی ناخن بگذارید و پس از چند دقیقه بشویید. شما می توانید این کار را دو بار در روز به مدت یک ماه انجام دهید و نتایج چشمگیرش را مشاهده نمایید. همچنین می توانید روغن درخت چای را با روغن زیتون ترکیب کنید تا مفید تر باشد.

سرکه سیب

اگر تغییر رنگ ناخن به علت عفونت باشد، خواص ضد قارچی سرکه سیب می تواند اثر بخش باشد. کافیست نصف فنجان آب و سرکه سیب را مخلوط کرده و ناخن ها را 20 دقیقه در آن بخیسانید. در نهایت هم با یک حوله آن را خشک نمایید. این کار را سه بار در روز به مدت یک ماه انجام دهید تا زردی ناخن ها را کاهش دهد.

سرکه سفید

مانند سرکه سیب دارای اثرات سفید کننده است و ذرات رنگ شده ناخن را از بین می برد. حتی ممکن است در این فرآیند بهتر هم باشد. 15 میلی لیتر سرکه سفید را با آب مخلوط کنید و چند دقیقه ناخن ها را در آن بخیسانید سپس بشویید و برای جلوگیری از خشکی مرطوب کننده بزنید.

سفید کردن ناخن

میوه های اسیدی

درست مانند لیمو ، پرتقال و توت ها هم می توانند برای سفید کردن ناخن مفید باشند. پوست پرتقال را دور نریزید. آن را روی ناخن ماساژ دهید و روزی چند بار این کار را تکرار کنید. (البته باید حتما تازه باشد.)

همچنین می توانید پوست خشک شده پرتقال را خشک کرده و با آب مخلوط کنید. سپس این خمیر را به کمک مسواک روی ناخن ها بزنید. دو بار در روز به مدت دو هفته این کار را انجام دهید.

مقدار بالای ویتامین C در این میوه ها موجب از بین رفتن لک می شود. یک قاشق چای خوری از انواع توت (مثل توت فرنگی) له شده را با آب مخلوط کنید و خواهید دید که اثر مشابهی دارد. فقط 15 دقیقه دستتان را در آن خیس کنید سپس بشویید و مرطوب کننده بزنید. یک بار در روز به مدت چند ماه کفایت می کند.

منبع : glowsly

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی