اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

تعداد کشورهای جهان در دنیا چقدر است ؟

تقویم فارسی اندروید

نقشه و تعداد کشور های جهان

چه تعداد کشور در جهان وجود دارد؟ در جواب این پرسش پاسخ های مختلفی داده میشود. زیرا هر کشوری براساس منافعی که دارد می گوید که تعداد کشورها چند تا است و چه کشور هایی را به رسمیت میشناسد. برای نمونه وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش 195 کشور را نام می برد. اما شاید بتوان گفت که بهترین پاسخ برای پرس چه تعداد کشور در جهان وجود دارد ؟ 196 کشور باشد.

تعداد اعضای سازمان ملل متحد

193 کشور در جهان عضو سازمان ملل متحد هستند. از اين رقم به عنوان تعداد كشور های جهان هم نام برده مي شود. میتوان گفت اين تعداد تقريبا بيانگر اكثر كشور های جهان است اما هنوز دو كشور مستقل به رسميت شناخته شده و جود دارد كه عضو سازمان ملل نيستند! مانند واتيكان  و كوزوو .

در نظر برخی کشور ها تایوان نیز ویژگی ها و خواص یک کشور مستقل را دارد امابه دلایل سیاسی در تلاش برای شناخته شدن به عنوان یک کشور مستقل از سوی جامعه بین المللی شکست خورده. این عده عقیده دارند باید تایوان را به عنوان کشوری مستقل در نظر گرفت. به گفته آنها تایوان تا سال 1971 عضو سازمان ملل متحد (و حتی شورای امنیت) بوده، تا این که سرزمین اصلی چین، جایگزین تایوان در این سازمان شد.

بنابراین 193 کشور بیانگر شمار کشورهای جهان نیست. در حالی که بسیاری از کشورها در سراسر جهان تایوان را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته اند اما چین می گوید تایوان استانی در چین است. تایوان هم همچنان هم به فشارهایش ادامه می دهد تا به طور کامل از سوی کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شود.

سرزمین هایی هم وجود دارند که گاهی اوقات به اشتباه کشور نامیده می شوند، اما درنهایت کشور به حساب نمی آیند چراکه به وسیله کشورهای دیگر اداره می شوند. جاهایی هایی که اغلب به اشتباه به عنوان کشور محاسبه می شوند عبارتند از ( پورتوریکو، گرینلند، برمودا، فلسطین، صحرای غربی و اعضای کشورهای مشترک المنافع ( ایرلند شمالی، اسکاتلند، ولز و انگلستان). این کشورها به طور کامل مستقل کشور، دولت یا دولت-ملت نمی باشند.
احتمالاً 196 کشور در حال حاضر بهترین پاسخ برای این سؤال است که چند کشور در جهان وجود دارد.

 

تعداد کشورها به تفکیک قاره ها:

قاره آسیا: 47

قاره آمریکای شمالی: 23

قاره آمریکای جنوبی: 12

قاره اروپا: 50

قاره استرالیا و اقیانوسیه: 8

قاره آفریقا: 54

 

نقشه کشور های جهان :

نقشه سیاسی کشور های جهان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی