تغذيه سالم سلامت

تاثیرات شگفت انگیز خوردن قبل از خواب به گفته متخصصان

تقویم فارسی اندروید

بسته به میان وعده ای که انتخاب می کنید، خوردن قبل از خواب ممکن است تأثیرات مثبتی هم بر سلامتی شما بگذارد. هیچ چیز وسوسه انگیزتر از بازدید دیر وقت از یخچال نیست. شما ساعت ها قبل شام را تمام کردید، در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید و تکه کیک باقی مانده در یخچال شما را صدا می زند.

خوردن قبل از خواب

بنابراین واقعاً چه اتفاقی می افتد که قبل از خواب از یک میان وعده لذت ببرید؟ آیا این مسئله مهمی است و آیا می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد؟

تریستا بست می گوید: “مواد مغذی ای که می خورید یا نمی خورید تقریباً بر همه زمینه های سلامتی، از جمله خواب شما تأثیر می گذارد و کیفیت کلی خواب شما می تواند تحت تأثیر زمان و موردی که می خورید قرار گیرد.”

در ادامه بخوانید تا بدانید متخصصان تغذیه ما در مورد عوارض جانبی و فواید غذا خوردن قبل از خواب چه می گویند و برای راهنمایی بیشتر در مورد تغذیه سالم، حتماً 7 غذای سالم را بخورید.

خوردن قبل از خواب

1. ممکن است به تنظیم قند خون شما کمک کند

به گفته امی گودسون نویسنده و عضو هیئت پزشکی، خوردن قبل از خواب ممکن است در واقع به تنظیم قند خون شما کمک کند.

گودسون می گوید: “برای افرادی که دیابت نوع 2 دارند، خوردن شبانه فیبر و پروتئین ممکن است به تنظیم قند خون شما کمک کند،” و این به این دلیل است که پروتئین به شما کمک می کند قند خون را پایدار نگه دارید که می تواند به تنظیم قند خون شما در صبح کمک کند.”

تغذیه سالم

2. ممکن است رفلاکس اسید یا سوء هاضمه را تجربه کنید

گودسون هشدار می دهد که اگر فردی هستید که از قبل از ریفلاکس اسید یا GERD (بیماری رفلاکس معده) رنج می برید، غذا خوردن درست قبل از خواب ممکن است ناراحتی زیادی برای شما ایجاد کند.

گودسون می گوید: “غذا خوردن در اواخر شب و دراز کشیدن بلافاصله پس از آن می تواند علائم رفلاکس اسید یا GERD را تشدید کرده و باعث رفلاکس و سوء هاضمه شود.”

به همین دلیل، گودسون پیشنهاد می کند حداقل چند ساعت قبل از خواب غذا بخورید تا از هرگونه ناراحتی جلوگیری کرده و استراحت شب خوبی را تضمین کنید.

سلامت بدن

3. گرسنه نخوابید

بله، این یکی ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد. اگر قبل از خواب غذا بخورید، گرسنه نخواهید بود، درست است؟ اما آنچه برخی از مردم ممکن است به آن فکر نکنند این است که خوابیدن با گرسنگی یا با شکم خالی می تواند خوابیدن را بسیار دشوارتر کند.

گودسون می گوید: “اگر در خوابیدن مشکل دارید، یک میان وعده غنی از پروتئین می تواند به شما در سیری بیشتر کمک کند،” بنابراین می توانید پروتئینی را قبل از خواب مانند پنیر، یک قاشق کره بادام زمینی یا یک لیوان شیر امتحان کنید تا ببینید چگونه کمک می کند.

4. ممکن است سریعتر بخوابید

خبر خوب این است که غذاهای خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید و خواب بهتری داشته باشید.

به گفته Best، غذاهایی مانند بادام، گردو و موز سرشار از ملاتونین هستند که یک هورمون طبیعی است و می تواند به خواب کمک کند.

سیلویا ملندز کلینگر، همچنین پیشنهاد می کند که بادام، گردو یا پسته را به طور میان وعده بخورید زیرا “نه تنها این غذاها ملاتونین دارند، بلکه حاوی منیزیم و روی نیز هستند که در کنار هم می تواند به افراد در خواب بهتر کمک کند.”

هنگام خوردن میان وعده قبل از خواب، ممکن است بخواهید در صورت امکان از کربوهیدرات های تصفیه شده دوری کنید.

Best می گوید: “کربوهیدرات های ساده سروتونین را در مغز کاهش می دهند، ماده شیمیایی که باعث ایجاد خواب می شود،” بنابراین از غذاهایی مانند شیرینی، کراکر، چیپس و ماکارونی باید نزدیک ساعت خواب اجتناب شود.

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی