تغذيه سالم سلامت

اولین نوشیدنی سالم که صبح باید بنوشید چیست؟ نوشیدنی های مجاز در وعده صبحانه

وقتی از خواب بیدار می شوید و صورت تان را می شویید دیگر وقت آن است که یک نوشیدنی سالم بنوشید. اما بهترین راه برای شروع روز شما چیست؟ شاید شنیده باشید که یک لیوان بزرگ آب است یا شاید به شما گفته اند که یک فنجان چای سبز یا قهوه داغ بهتر است.

ما با متخصصان تغذیه صحبت کردیم تا بدانیم که آنها در هنگام شروع روز کدام نوشیدنی سالم را می نوشند و کدام را کنار می گذارند و چرا باید از آنها پیروی کنید.

نوشیدنی سالم

آب بنوشید، حتی اگر تشنه نیستید

اکثر کارشناسانی که با ما صحبت کردند برای نوشیدنی سالم صبحگاهی خود یک برنده مشخص داشتند: آب.

ویکی شانتا رتلی، متخصص تغذیه رژیم درمانی می گوید: “ممکن است شما اول صبح لزوماً احساس تشنگی نکنید اما نوشیدن آب می تواند یک عادت سلامتی باشد که اولویت آن را برای داشتن هیدراته کافی در طول روز می دانید.”

اما نگران نباشید که نوشیدنی سالم شما لزوماً باید آب معدنی باشد. کارشناسان پیشنهاد می کنند چیزی را که دوست دارید بنوشید انتخاب کنید.

این را برای خود آسان کنید

همه ما لیاقت این را داریم که از یک نوشیدنی سالم در صبح لذت ببریم که رفتارهای حداقل متمدنانه را برای بقیه روز تقویت می کند. کارن آنسل، متخصص تغذیه یک نکته را به اشتراک گذاشت: “اینکه بگویم من فرد سحرخیزی نیستم راحت است که برای خود به دنبال تهیه یک نوشیدنی صبحگاهی نباشم اما راه حل من این است که مواد اولیه یک فنجان قهوه را از شب قبل تهیه کنم و دستگاه تولید قهوه را روی یک زمان سنج می گذارم. هنگامی که از خواب بیدار می شوم، یک فنجان تازه قهوه دارم که منتظر من است. ”

از مد روز اجتناب کنید

در حالی که مد قهوه بولت پروف (که قهوه را با کره و روغن MCT ترکیب می کند) همچنان در میان پیروان واقعی کتو تأثیر گذار است، واکنش های متخصصان تغذیه در مورد نوشیدنی پرچرب متضاد است.

روس گفت: “اگر کاملاً دوست دارید کره یا روغن نارگیل را در قهوه خود بریزید، ادامه دهید.” “من شخصاً طرفدار آن نیستم و به عنوان یک متخصص تغذیه می توانم به شما بگویم که این”سالم” نیست. من می بینم که طرفداران کتو نمی خواهند یک تکه نان تست با کره داشته باشند اما آن را به قهوه اضافه می کنند.

متخصص تغذیه ثبت نام شده، آماندا فرانکنی می گوید: به اصطلاح علمی که پشت این مد است “مبتنی بر تحقیقات نیست”، وی افزود: “هیچ مطالعه بررسی شده توسط متخصصان این ایده را تأیید نکرده است که نوشیدن قهوه و کره داغ صبح شما را وادار به کاهش وزن می کند. ”

فرانکنی همچنین در مورد آن نوشیدنی های “سم زدایی” که ممکن است پس از یک شب کامل خیسانده شدن وسوسه انگیز به نظر برسد، فکر کرد.

وی گفت: “هیچ نوشیدنی را که ادعا می کند منجر به سم زدایی از شماست باور نکنید.” “اعضای اصلی ما در حال حاضر سیستم های سم زدایی بسیار قوی هستند. بدن شما دانش کافی دارد تا از شر “لجن” خلاص شود. اگر آن را تغذیه کنید، می تواند کار خود را به درستی انجام دهد.”

نوشیدنی های انرژی زا، یکی دیگر از گزینه های محبوب صبحگاهی، نگرانی هایی را نیز ایجاد کرده است.

امی گورین، متخصص تغذیه رژیم درمانی می گوید: “بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا مقدار زیادی کافئین در خود دارند، بنابراین اگر یک چیز را در اول صبح می نوشید، باید در مصرف کافئین خود بسیار مراقب باشید.”

و در حالی که آب میوه ها در طول سال ها شهرت بدی پیدا کرده اند، روس گفت که بعضی اوقات یک لیوان آب پرتقال در صبح خوب است و “آب 100٪ خالص آنقدرها که مردم تصور می کنند وحشتناک نیست.”

وی افزود: “درست است که آب میوه فیبر کل میوه را ندارد، اما هر چند وقت یک بار می تواند به عنوان منبع خوبی از ویتامین C موجود باشد.”

چای با هر درجه حرارتی یک انتخاب سالم است

برای یک نوشیدنی دارای فواید سلامتی، در نظر داشته باشید که چای داغ یا سرد را به برنامه صبحانه خود اضافه کنید.

توبی اسمیتسون، متخصص تغذیه که از 8 سالگی به دیابت مبتلا شد، گفت که او هر روز به اندازه یک پارچ کامل چای دم می کند تا کل روز را دوام بیاورد.

وی به هاف پست می گوید: “تحقیقات فواید سلامتی، از جمله در پیشگیری و مدیریت دیابت، ناشی از نوشیدن چای را نشان داده است.” “به نظر می رسد که پلی فنول های موجود در چای بر روی فعالیت انسولین تأثیر می گذارند و از دیگر مزایای آن می توان به بهبود حساسیت به انسولین، حفظ فشار خون سالم، کاهش خطر بیماری قلبی و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 اشاره کرد.”

هیچ یک از متخصصانی که با آنها صحبت کردیم احساس جادوی خاصی در مورد آب گرم با لیمو به عنوان یک نوشیدنی پس از بیدار شدن از رختخواب نداشتند اما از آن نیز دلسرد نشدند.

گورین می گوید: “من می توانم جذابیت این ایده را ببینم.” “آب داغ به طرز باورنکردنی تسکین دهنده است و لیموترش خواص مرکبات را به آب اضافه می کند. من شخصاً اگر یک نوشیدنی گرم بنوشم، ترجیح می دهم از آن آنتی اکسیدان بگیرم، بنابراین ترجیح می دهم به جای آن چای سبز با لیمو بخورم. ”

قهوه بنوشید تا سرحال شوید

اگر می خواهید – همانطور که روس گفت – “قبل از ترک خانه کار خود را انجام دهید”، او پیشنهاد کرد یک فنجان قهوه بنوشید. فرانکنی موافقت کرد و روتین شخصی خود را به اشتراک گذاشت. از نظر فرانکنی، صرف نظر از اینکه هوا چگونه باشد، قهوه یک انتخاب خوب در طول سال است. وقتی بیرون هوا گرم است، او قهوه سرد را ترجیح می دهد.

وی گفت: “در شب، دو سه قاشق غذاخوری قهوه با دو فنجان آب، کمی دارچین و یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای دم می دهم.” صبح روز بعد آن را صاف کرده و با شیر ترکیب می کنم. من آن را با دانه های رازیانه و شکر سفید تغییر می دهم که باعث می شود طعم آن مانند یک وافل سنتی ایتالیایی باشد، در حالی که هنوز از نظر تغذیه نسبتاً متعادل است.”

نوشیدن آب

بله، آنچه می نوشید مهم است

فرقی نمی کند کدام را بنوشید، متخصصان اتفاق نظر دارند که اولین جرعه روز شما مهم است.

انسل گفت: “این لحن کل روز شما را تعیین می کند.” “آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که روز تعطیل را با یک نوشیدنی شیرین، بسیار فرآوری شده مانند نوشابه یا یک نوشیدنی انرژی زا شروع کنید که سیستم شما را با قند غرق می کند. این ممکن است یک راه سریع برای تامین انرژی را ارائه دهد اما تضمین شده است که پایین ترین حد انرژی در اواسط روز را به دنبال خواهد داشت.”

اگر نمی توانید این عادت را تغییر دهید، سارا هاس، متخصص تغذیه پیشنهادی برای کمک به شما در تنظیم مجدد تفکر شما دارد.

هاس گفت: “اگر روز را با یک نوشیدنی پر از مواد قندی شروع کنید، قبلاً به بدن خود گفته اید که خیلی به آن اهمیت نمی دهید.” “اما اگر با آب، چای، قهوه یا چیزی با برخی از مزایای تغذیه ای شروع کنید، به بدن خود می گویید،” من هوایت را دارم! “و” من به شما اهمیت می دهم!” پس از همین فردا شروع کنید که هیچوقت دیر نیست.

منبع:

huffpost

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی