سبك زندگي موفقيت در زندگي

بهترین راه کارهای افزایش اعتماد به نفس

تقویم فارسی اندروید

افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در هر کدام از ما تعریف های مختلفی دارد. ممکن است بعضی آن را به ظاهر و استایل خود ربط دهند، برخی به موقعیت اجتماعی خود افتخار کنند و بعضی دیگر به خاطر سابقه ی موفقیت های شان به خودشان اعتماد داشته باشند. به این ترتیب هر کس به دلیلی می تواند این حس را در خودش ایجاد کند. اما موضوع این جاست که اعتماد به نفس یک حس درونی بوده و به عوامل بیرونی هیچ ربطی ندارد. برای مثال فرد موفق و خوش تیپ و پولداری را تصور کنید که اصلا اعتماد به نفس ندارد و فرد دیگری را در نظر بگیرید که هیچ چیز جز اعتماد به نفس ندارد. اعتماد به نفس درواقع چیزی به جز ذهنیت مثبت شما نیست و می توانید خودتان آن را به وجود آورید. در این مقاله ما کلیدی ترین راه های افزایش اعتماد به نفس را به شما یاد می دهیم

دانش خود را افزایش دهید

“وارن بافت” می گوید: دانش خود را بیشتر کنید تا درامدتان افزایش یابد.  این حرف کاملا درست است چرا که در قرن 21 تنها کافی است راه و روش درست انجام کار ها را بدانید تا بتوانید از پس انجام هر کاری بربیایید. شما با افزایش دانش خود می توانید به بیشتر رویاهای تان برسید و هر چیزی که می خواهید داشته باشید. به جای گفتن من نمی توانم این کار را انجام دهم به دنبال این باشید که چگونه می توان آن را انجام داد و راهش را یاد بگیرید.

به پوشش و لباس خود اهمیت بدهید

خوب لباس پوشیدن یکی از آسان ترین راه های افزایش اعتماد به نفس است. اگر لباس های کهنه ی چند سال پیش تان را می پوشید و یا اگر لباس های تان به تن مادرتان بیشتر از شما می آیند حق دارید که اعتماد به نفس کمی داشته باشید. به دنبال پوشیدن لباس های شیک و متناسب خود باشید تا ناخواسته اعتماد به نفس تان بالا رود.

وضعیت بدنی خود را تغییر دهید

یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس کار کردن روی وضعیت بدن تان است. سعی کنید صاف راه بروید. شانه های خود را بالا بگیرید، وضعیت بدن خود را قائم نگه داشته و همیشه سرتان را بالا بگیرید. این کارها به مرور شما را به فردی با اعتماد به نفس و جسور تبدیل می کند.

چشم انداز خود را تغییر دهید

هر گاه اعتماد به نفس کمی داشتید کمی وضعیت زندگی خود را مقصر بدانید. ممکن است برای شروع کاری تلاش می کنید که علاقه ای به آن ندارید یا شاید با دوستانی معاشرت می کنید که شما را سرکوب می کنند یا شاید اعتقاداتی دارید که در جامعه تان حق بیان آن ها را ندارید و یا شاید علایقی دارید که کسی آن ها را درک نمی کند. شاید بهتر باشد کمی اوضاع تان را تغییر دهید. با افراد تازه ای معاشرت کنید، شغل تان را تغییر دهید یا به جاهای تازه سفر کنید.

از روی افراد با اعتماد به نفس تقلید کنید

آدم های زیادی را می شناسم که در خصوص این راه افزایش اعتماد به نفس با من هم عقیده اند. شما می توانید تنها با تقلید از روی کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند همان بازخورد را دریافت کرده و با اعتماد به نفس باشید. فیلم افراد موفق و جسور را نگاه کرده و کارهای آن ها را تقلید کنید. مثل آن ها بنشینید، راه بروید، حرف بزنید و یا حتی مثل آن ها فکر کنید. به این ترتیب به مرور شما هم یک فرد با اعتماد به نفس خواهید بود.

اهداف تان را به اندازه ی توانایی های تان تعیین کنید

چند ماه پیش یکی از دوستانم را دیدم که برایم تعریف می کرد مدتی به شدت غمگین و افسرده و سرخورده شده بود تا اینکه با یک تغییر کوچک توانست همه ی مشکلات را رفع کند. من این را به عنوان یکی از کاربردی ترین راه های افزایش اعتماد به نفس برای شما هم تعریف می کنم. او گفت که مدت زیادی خود را سرخورده و ناراحت حس می کرده چرا که مدام به خواسته هایش نمی رسید و از اهدافش دور می ماند. وی کمی پیش خود فکر کرد و به این نتیجه رسید که شاید از خودش زیادی توقع داشته است. همیشه اهدافی را برای خود در نظر گرفته که تمام پتانسیل او را به کار بگیرد این در حالی است که زندگی مملو از اتفاقات غیر قابل پیش بینی است. از آن پس او شروع کرد به پایین آوردن توقعش و اهدافی تعیین کرد که دیگر به زیاد سخت نبودند. به این ترتیب به جای ناراحتی از شکست هایش هر بار یک موفقیت تازه را جشن می گرفت

کمال گرایی را کنار بگذارید

یکی از دلایل کمبود اعتماد به نفس کمال گرایی افراطی است در نتیجه یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس نیز کنار گذاشتن این وسواس فکری است. درست است که شما باید پیشترفت کنید و به کمال برسید اما فراموش نکنید که نقص ها و شکست ها نیز جزئی از ما هستند. نباید آن ها را نادیده بگیرید و یا به خودتان حق اشتباه ندهید. کمال گرایی افراطی تنها باعث می شود که شما فشار بیشتری روی خود احساس کرده و مدام خسته و عصبی باشید

از دیگران تعریف کنید

افرادی که اعتماد به نفس ندارند همیشه به دنبال تحقیر و تخریب دیگرانند. آن ها چون خودشان را کم می دانند از اینکه ببینند کس دیگری نیز به یک وضعیت خوب می رسد ناراحت می شوند و خود را سرزنش می کنند. به همین علت است که تعریف کردن از دیگران و یا حتی دیدن موفقیت دیگران چندان برای شان خوشایند نیست. اگر به دنبال افزایش اعتماد به نفس خود هستید با تعریف از دیگران شروع کنید. دیگران را به خاطر موفقیت ها و حسن های شان ستایش کنید و نقاط مثبت شان را به آن ها بگویید. این کار شما را وادار می کند که به جای تخلیه ی منفی احساسات تان به دنبال راهی برای بهبود آن ها باشید و به عبارتی اعتماد به نفس تان را بالا ببرید.

ابراز وجود کنید

وقتی کسی را صدا می زنید و او شما را نادیده می گیرد به حرفش اهمیتی ندهید. شاید خسته باشد و یا حوصله ندارد. مهم نیست. مهم این است که شما می خواهید با او حرف بزنید و او هم باید گوش دهد. سعی کنید با انکار و نادیده گرفتن دیگران سرخورده نشوید و به جای آن بیشتر روی خواسته تان پافشاری کنید. این همان کاری است که افراد با اعتماد به نفس انجام می دهند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی