سلامت سلامت جنسي و زناشويي

آنچه باید درباره فقر پریود و راه های مقابله با آن بدانید

تقویم فارسی اندروید

فقر پریود عدم دسترسی به محصولات قاعدگی، آموزش و منابع بهداشتی مورد نیاز هنگام پریود است. بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

برای افرادی که فقر پریود را تجربه می کنند، عدم دسترسی به این محصولات می تواند سلامت، آموزش و حتی توانایی کار آنها را مختل کند.

فقر پریود فقط مسئله ای نیست که کشورهای در حال توسعه با آن روبرو هستند. در سراسر جهان، تخمین زده می شود که حدود 500 میلیون نفری که عادت ماهانه دارند، به محصولات پریود و منابع بهداشتی مرتبط دسترسی ندارند.

بر اساس یک نظرسنجی کوچک در سال 2021 توسط Kotex، بیش از 40 درصد از بزرگسالان آمریکایی مورد بررسی که قاعدگی دارند، برای دسترسی به محصولات آن در دوره ای مشکل داشتند. این تعداد در مقایسه با نظرسنجی مشابه در سال 2018، احتمالاً به دلیل تأثیرات همه‌ گیری کرونا، افزایش یافته و سیاه‌ پوستان و اسپانیایی‌ تبارها بیشترین تأثیر را گرفته اند.

فقر پریود

فقر پریود چیست؟

دکتر جنیفر لینکلن، توضیح می‌ دهد که فقر پریود زمانی است که فرد «دسترسی به محصولات پریود و همچنین بهداشت و سایر منابع بهداشتی مرتبط با قاعدگی مانند توالت‌ های فعال، امکانات خشک‌ شویی و دسترسی به آب تمیز ندارد».

در ایالات متحده حدود 16.9 میلیون نفر با فقر پریود زندگی می کنند. و مانند فقر به طور کلی، فقر پریود از اختلاف درآمد و عدم دسترسی به منابع بسیار مورد نیاز ناشی می شود. ناگفته نماند ابزار پریود در اغلب کشورها به ویژه در ایران بسیار گران شده اند.

یک نظرسنجی با حمایت INTIMINA نشان داد که به طور متوسط، یک فرد دچار پریود هر ماه 13.25 دلار برای محصولات پریود خرج می کند که معادل 6360 دلار در طول عمر خود است. بسیاری از ایالت‌ ها همچنان بین 4.7 تا 9.9 درصد مالیات بر محصولات قاعدگی دارند.

نظرسنجی دیگری در سال 2021 نشان داد که 16 درصد از نوجوانان گزارش دادند که باید بین خرید محصولات قاعدگی و غذا یا لباس یکی را انتخاب کنند.

فقر پریود چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد؟

فقر قاعدگی فراتر از نگرانی های مالی است و می تواند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی داشته باشد.

خطر عفونت بالاتر

بدون دسترسی به محصولاتی مانند پد، کاپ قاعدگی یا تامپون، مردم اغلب مواد جایگزین را امتحان می کنند – پارچه های نخی، دستمال کاغذی تا شده یا حتی روزنامه.

لینکلن می گوید: «زمانی که از محصولاتی استفاده می شود که برای جذب خون قاعدگی مناسب نیستند، خون از پوست دور نمی شود. این می تواند باعث عفونت پوست فرج و تحریک پوست شود.

افرادی که توانایی خرید برخی از محصولات دوره قاعدگی را دارند ممکن است از محصولاتی بیشتر از مدت زمان توصیه شده استفاده کنند (چیزی که 51 درصد از نوجوانان مورد بررسی به انجام آن اذعان دارند). لینکلن اشاره می کند که این نیز می تواند منجر به عفونت شود.

یک مطالعه در سال 2018 بر روی زنان در هند همچنین بهداشت ناکافی قاعدگی را با شیوع بیشتر عفونت های قارچی، عفونت های دستگاه ادراری، واژینوز باکتریایی و تریکومونیازیس مرتبط دانست. در حالی که نادر است، ماندن تامپون برای مدت طولانی نیز می تواند منجر به سندرم شوک سمی شود.

کاهش سلامت روان

افرادی که با فقر پریود مواجه هستند اغلب احساس شرم، خجالت و حتی گناه را گزارش می کنند. همچنین برای افراد عادی است که وقتی نمی توانند دوره های خود را مدیریت کنند، احساس ناراحتی می کنند.

این احساسات همچنین با انگ های موجود در مورد دوره های “کثیف” مرتبط است، حتی برای افرادی که به مراقبت های قاعدگی دسترسی دارند.

مطالعه‌ ای در سال 2021 روی زنان دانشجو نشان داد که 68.1 درصد از افرادی که با فقر پریود سر و کار داشتند، علائم افسردگی متوسط تا شدید را نشان دادند. همچنین شایان ذکر است افرادی که به طور کلی با فقر روبرو هستند، میزان افسردگی بالاتری نیز دارند.

زندگی اجتماعی، کار و تحصیل را محدود می کند

لینکلن خاطرنشان می‌ کند: «تصور کنید که نمی‌ توانید در زمان پریود به مدرسه بروید، زیرا پول لازم برای خرید پد بهداشتی را ندارید.

یک نظرسنجی نشان داد که از هر 5 نفر 1 نفر گزارش داده اند که کلاس را زودتر از موعد ترک کرده اند یا به طور کامل نادیده گرفته اند و این به خاطر کمبود محصولات پریود بود.

در خارج از کلاس، 45 درصد از افراد در نظرسنجی INTIMINA گفتند که یک قرار را لغو کرده‌ اند یا زودتر از موعد کار را ترک کرده‌ اند، زیرا مواد لازم را نداشتند.

اقداماتی برای پایان دادن به فقر پریود

نمی توان انکار کرد که این مشکل بسیار واقعی است. بنابراین، چه کاری انجام می شود؟

اهدای محصول

برندها به شدت از موضوع فقر پریود آگاه هستند و اقداماتی را برای تامین نیاز افراد نیازمند انجام داده اند. در اینجا فقط یک عکس فوری از کاری است که برخی از برندهای اصلی محصولات دوره انجام داده اند:

  • از زمانی که کمپین #EndPeriodPoverty در مارس 2018 راه اندازی شد، همیشه بیش از 50 میلیون پد در سراسر جهان اهدا کرده است.
  • Tampax بیش از 6 میلیون تامپون را از طریق سازمان هایی مانند Feeding America توزیع کرده است.
  • Kotex بیش از 50 میلیون محصول را برای ندارکات پریود اهدا کرده است.

پشتیبانی از سازمان های غیر انتفاعی

در حالی که کمک های مالی برندهای محصول پریود عالی است اما قرار نیست به هر فرد نیازمندی برسد یا نیازهای یک عمر را تامین کند. کمک‌ های مالی کافی نیست و سازمان‌ های غیرانتفاعی مانند PERIOD، The Pad Project و Period Equity وارد عمل شده‌ اند تا با برندها همکاری کنند و کارهایی را برای رسیدگی به فقر پریود انجام دهند.

میکائلا بدارد، مدیر اجرایی سازمان غیرانتفاعی برابری قاعدگی PERIOD، می‌ گوید: «اگر شرکت‌ ها با نیازهای ضروری نیمی از جمعیت جهان ثروتمند شده‌ اند، نقش بزرگی ایفا خواهند کرد. «محصولات باید مقرون به صرفه تر و در دسترس تر باشند. اگر به دنبال حل این مشکل به صورت سیستمی هستیم، باید خیلی بیشتر از این تلاش کنیم.»

بدارد معتقد است که برندهای محصولات پریود در ایجاد تغییرات در سطوح بالاتر برای دسترسی بیشتر به محصولات قاعدگی حیاتی هستند. ما می دانیم که شرکت های بزرگ تأثیر زیادی بر سیاست گذاری دارند، بنابراین من همیشه آنها را به میز مذاکره دعوت می کنم.

پایان دادن به “مالیات تامپون”

کمپین‌ های تبلیغاتی مدت‌ هاست که برای لغو «مالیات تامپون» – مالیات بر فروش اضافی که به محصولات پریود اضافه می‌ شود – فشار آورده‌ اند. در حالی که حذف این مالیات باعث رایگان شدن محصولات قاعدگی نمی شود، این صرفه جویی در هزینه می تواند تفاوت ایجاد کند.

خبر خوب این است که نشانه هایی از اقدامات در حال انجام وجود دارد. طبق گزارش موسسه غیرانتفاعی Period Equity در 24 ایالت آمریکا مالیات بر محصولات قاعدگی را کنار گذاشته اند. اما 26 ایالت از جمله برخی از فقیرترین مناطق کشور هنوز دارای مالیات هستند.

برخی از ایالت‌ های باقی‌ مانده استدلال می‌ کنند که حذف مالیات باعث از دست دادن درآمد مورد نیاز آن‌ ها می‌ شود اما بدارد می‌ گوید که این واقعاً درست نیست.

مقداری درآمد وجود دارد اما آنقدر نیست که ایالت‌ ها بتوانند آن را جذب کنند و ما دیدیم که وقتی مالیات تامپون را حذف کردند، کاملاً خوب و سرپا بودند.

سیاست فقر پریود

بدارد می‌ گوید: «ما برای اولین بار شاهد تغییری عظیم در میزان قوانین مربوط به فقر قاعدگی هستیم و این واقعاً هیجان‌انگیز است.»

در سال 2021 بیش از 30 ایالت در سراسر کشور شاهد ارائه سیاست‌ های «برابری قاعدگی» از سوی قانون‌ گذاران بودند. در حالی که تعداد زیادی از این موارد تصویب نشدند، بدارد به این واقعیت اشاره می کند که آنها در وهله اول واقعاً موج عظیمی از تغییر هستند.

از آنجایی که سیاست های ملی عقب مانده است، برخی از ایالت ها نیز برای کمک به ارائه محصولات دوره رایگان، امور را در دست گرفته اند.

ملیسا برتون، مدیر اجرایی سازمان غیرانتفاعی The Pad Project می‌ گوید: کانتی یک برنامه آزمایشی یک ساله را برای ارائه محصولات قاعدگی رایگان در سرویس‌ های بهداشتی کتابخانه‌ ها، پارک‌ ها، بخش‌ های خدمات اجتماعی، موزه‌ های شهرستان و مکان‌ های فرهنگی راه‌ اندازی کرده است.

در جایی دیگر در سواحل غربی، برتون به اشتراک گذاشت که مقامات در کالیفرنیا اخیرا قانونی را تصویب کردند که «غیر از موارد دیگر، مدارس دولتی کلاس های 6 تا 12 را ملزم می کند تا محصولات قاعدگی رایگان را در تمام دستشویی های زنان، همه دستشویی های بی طرف از جنسیت و حداقل یک دستشویی مردانه ارائه کنند.

برتون می افزاید: «برخی ایالت ها قوانین مشابهی دارند و برخی دیگر در حال ایجاد آنها هستند که به کاهش فقر قاعدگی در بین دانش آموزان در ایالات متحده کمک می کند.

عادت ماهانه

چگونه می توانید به پایان فقر پریود کمک کنید

حتی اگر فقر پریود چیزی نیست که خودتان با آن روبرو هستید، می توانید کارهای زیادی برای حمایت از کسانی که آن را تجربه می کنند انجام دهید.

به ننگ پایان دهید

برتون می‌ گوید: «اولین گام برای پایان دادن به فقر پریود، به چالش کشیدن این مفهوم است که دوره‌ های قاعدگی به نوعی کثیف یا شرم‌آور هستند.

بحث در مورد فقر پریود با دوستان، خانواده و جامعه نیز می تواند به این اطمینان کمک کند که موضوع «تابو» نیست. انگ چالش برانگیز می تواند به تشویق کسانی که فقر پریود را تجربه می کنند کمک کند تا محصولات مورد نیاز خود را درخواست کنند.

با رهبران دولت خود تماس بگیرید

در حالی که ممکن است نتوانید نظر خود را در مجلس سنا بیان کنید، هرچه بیشتر صحبت کنیم و مقابله با فقر پریود را در اولویت قرار دهیم، احتمال بیشتری وجود دارد که دولت اقدامات لازم را تشخیص دهد. شما همچنین می توانید با قانونگذاران محلی و ایالتی در مورد رسیدگی به فقر قاعدگی در جامعه خود تماس بگیرید.

در همین حال، سازمان هایی مانند PERIOD و The Pad Project با همکاری با مقامات و قانونگذاران برای آموزش آنها در مورد موضوع فقر پریود به ارتقای بحث ها به سطح بعدی کمک می کنند. همانطور که بدارد اشاره می کند، «این یک موضوع دو حزبی است. این موضوع مربوط به دریافت کالاهای ضروری برای افراد نیازمند است.»

به یک سازمان بپیوندید

وقت بگذارید و با سازمانی کار کنید که فعالانه به افرادی که با فقر پریود مواجه هستند کمک می کند. PERIOD تنها یکی از بسیاری از سازمان هایی است که لوازم قاعدگی را برای افراد نیازمند فراهم می کند.

این سازمان که در سال 2014 توسط دو دانش آموز دبیرستانی در پورتلند، اورگان ایجاد شد، اکنون دارای 400 شعبه PERIOD در سراسر جهان است. و اینها “عمدتاً گروههای تحت رهبری جوانان هستند که در جوامع خود کار می کنند.

به طور خاص با PERIOD، می توانید به یک شعبه محلی موجود بپیوندید یا خودتان با ابزارها و منابع سازمان، یکی را ایجاد کنید.

محصولات زمان و دوره خود را اهدا کنید

بانک های مواد غذایی و پناهگاه های محلی نیز محصولات قاعدگی را ارائه می دهند و به احتمال زیاد آنها به منابع نیاز دارند.

لیست انتظار ما از سازمان هایی که برای محصولات دوره به ما مراجعه می کنند طولانی است، زیرا مردم فکر نمی کنند آنها را اهدا کنند.

همچنین می‌ توانید کمک‌ های مالی به سازمان‌ هایی که برای پایان دادن به فقر پریود کار می‌ کنند داشته باشید، یا رویدادهای جمع‌ آوری کمک‌ های مالی برگزار کنید.

برتون توضیح می‌ دهد: «پروژه پد کمک‌ های مالی را به سازمان‌ های غیرانتفاعی، سازمان‌ های مردمی و مدارس ارائه می‌ کند تا به آنها کمک کند تا محصولات قاعدگی را برای افرادی که به آنها خدمت می‌ کنند، خریداری و توزیع کنند.

شما هم می توانید در منطقه خود به دنبال سازمان هایی باشید که از طریق آنها کمک هایتان را به نیازمندان برسانید.

اگر فقر پریود را تجربه می کنید چه باید بکنید

اگر با فقر قاعدگی مواجه هستید، بدارد می گوید که یک گام کلیدی حمایت از خودتان است.

بسیاری از چیزهایی که با جوانان صحبت می کنیم، دفاع از خود است: چگونه می توانید نیازهای خود را بدون خجالتی بودن توضیح دهید؟ بدارد می‌ گوید: اگر به دکه‌ ای می‌ رفتیم و دستمال توالت نداشت، به سراغ نگهبان یا شخص حاضر در محل می‌ رفتیم و می‌ گفتیم: «دستمال توالت در آنجا نیست». وقتی در مورد نیاز خود به محصولات پریود صحبت می کنیم، بیایید همان مقدار شجاعت داشته باشیم. این یکی دیگر از دلایلی است که فقر پریود خود را تشدید می کند. خجالت زیادی در مورد آن وجود دارد.

اما هنگامی که برای درخواست کمک آماده شدید، برای درخواست محصولات پریود به کجا مراجعه می کنید؟ به همان مکان‌ هایی بروید که معمولاً به آنها اهدا می‌ شود: بانک‌ های غذا و پناهگاه‌ ها مکان‌ های خوبی برای شروع هستند و اگر در مدرسه هستید، می‌ توانید با ناظم یا معلم صحبت کنید.

اگر کسی در یافتن محصولات مشکل دارد، می‌تواند به صورت آنلاین سرچ کند شاید در منطقه با سازمان های خیریه که نمی شناسد مواجه شود.

خلاصه

فقر پریود زمانی است که شخصی نمی تواند به محصولات قاعدگی و منابع بهداشتی مرتبط دسترسی پیدا کند که این امر بر مردم در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده تأثیر می گذارد.

سازمان‌ ها برای ارائه محصولات رایگان به نیازمندان تلاش می‌ کنند و دولت‌ ها را تشویق می‌ کنند تا قوانینی را برای تدارکات رایگان در مکان‌ هایی مانند مدارس ایجاد کنند. برخی از ایالت ها قبلاً قوانین خود را برای ارائه این قانون تصویب کرده اند یا مالیات بر محصولات قاعدگی را پایان داده اند.

همچنین می‌ توانید با شروع مکالمات در مورد فقر پریود، اختصاص وقت خود به یک سازمان مربوط به پریود یا دادن لوازم به بانک غذایی یا پناهگاه محلی کمک کنید.

بدارد خاطرنشان می کند: «این یک مشکل بسیار قابل حل است. ما راه‌ حل‌ های آن را می‌ دانیم، بنابراین واقعاً قابل رفع شدن است.»

منبع:

greatist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی