روانشناسي و سلامت روان سلامت

5 راه برای مبارزه با زورگویی در محل کار

هرکسی که هدف زورگویی در محل کار قرار گرفته باشد، درد و رنجی را که این نوع آزار و اذیت و تحقیر ایجاد می کند، می داند. اما وقتی با فرد زورگو برخورد شد، انتظار نداشته باشید که بعد از آن احساس خوبی داشته باشید. در حالی که ممکن است احساس آرامش را تجربه کنید که دیگر استرس روزانه کار با یک قلدر تجربه نمی کنید، ممکن است برخی از اثرات باقیمانده از آنچه تجربه کرده اید نیز داشته باشید. در واقع، زورگویی در محل کار اغلب بر سلامت کلی روحی و جسمی شما تأثیر می گذارد.

زورگویی در محل کار

در نتیجه، روزهایی خواهند بود که راه بهبودی ممکن است چالش برانگیز باشد. چیزی که کسی می گوید ممکن است آن احساسات آشنای اضطراب را تحریک کند. یا ممکن است هر بار که با کسی مخالفت می کنید نگران باشید. این احساسات همه طبیعی هستند اما با کمی کار و تلاش بیشتر در مراقبت از خود، زندگی خود را پس خواهید گرفت. علاوه بر این، می توانید از آنچه که در محل کار برایتان اتفاق افتاده است، درس بگیرید. از آن برای تقویت خود در حین پیشروی در زندگی و حرفه خود استفاده کنید.

نکته کلیدی این است که اجازه ندهید آنچه برای شما اتفاق افتاده است، شما را به عنوان یک شخص مظلوم مشخص کند. بدانید که قلدرهای محل کار یک انتخاب دارند. تو سزاوار زورگویی نبودی. مسئولیت قلدری را بر دوش قلدر بگذارید و ادامه دهید. کلمات و اعمال آزاردهنده را در گذشته رها کنید.

در اینجا پنج کاری آمده است که می توانید برای بهبودی از زورگویی در محل کار انجام دهید.

سلامتی خود را در اولویت قرار دهید

اهداف زورگویی در محل کار با مجموعه ای از مسائل بهداشتی از جمله بی خوابی، مشکلات معده، سردرد و شرایط استرس سروکار دارد. آنها همچنین ممکن است با اختلال استرس پس از سانحه، حملات پانیک، اختلالات خوردن، افسردگی و افکار خودکشی همراه شوند.

اگر افکار خودکشی دارید، برای حمایت و کمک از یک مشاور آموزش دیده تماس بگیرید.

در مورد علائمی که تجربه می کنید با پزشک خود صحبت کنید. همچنین ایده خوبی است که یک مشاور پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، هدف قرار گرفتن توسط یک قلدر در محل کار چیزی بیش از تأثیر بر روحیه یا عزت نفس شما است. همچنین می تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد. در مراقبت از خود معطل نکنید. نادیده گرفتن علائم شما می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر شود. داشتن سلامت باید اولویت اصلی شما باشد.

حمایت عاطفی و تایید را پیدا کنید

هنگامی که قلدری صورت می گیرد، هدف اغلب به داشتن مشکل یا ایراد متهم می شود. انتقاد مداوم، دروغ ها و شایعات می تواند عوارض خود را به همراه داشته باشد و باعث شود احساس تنهایی، انزوا و ناامیدی کنید. اما به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید.

در واقع، قلدری در محل کار موضوعی گسترده است که هر روز کارگران را تحت تاثیر قرار می دهد. تحقیقات نشان می دهد که حدود 11 درصد از کارگران در محل کار مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

پیدا کردن یک گروه پشتیبانی در منطقه خود یا راه اندازی گروه خود را در نظر بگیرید. برای آنچه تجربه کرده اید اعتبارسنجی پیدا کنید تا متوجه شوید که هیچ مشکلی برای شما وجود ندارد. برای تقویت مجدد عزت نفس و اعتماد به نفس کلی شما کمی کار لازم است، اما می توان آن را انجام داد.

خود را در مورد زورگویی در محل کار آموزش دهید

اگر از اتفاقی که برایتان افتاده گیج شده اید، هر آنچه می توانید در مورد قلدری در محل کار بخوانید. در حالی که خواندن در مورد این موضوع می تواند دردناک باشد، اما در دراز مدت به شما کمک می کند تا با آنچه برایتان اتفاق افتاده کنار بیایید. علاوه بر این، آموزش در مورد قلدری شما را برای رویارویی های آینده آماده می کند. برخی از اهداف قلدری در محل کار حتی مدافع یا حمایت از رهبران گروه برای دیگرانی می شوند که از دست یک قلدر در محل کار رنج می برند.

نحوه مشاهده تجربه را تغییر دهید

بسیاری از اوقات، افرادی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، دید بسیار محدودی نسبت به زندگی دارند، زیرا قلدری که تجربه کرده‌اند، تمام افکار آنها را از بین می‌برد. به چیزهایی غیر از آنچه از سر گذرانده اید فکر کنید، چیزهایی که در زندگی شما معنا یا هدف دارند.

مثبت اندیشی مزایای زیادی دارد. اگر در انجام این کار به تنهایی مشکل دارید، یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا فرآیندهای فکری خود را تغییر دهید. علاوه بر این، تمام تلاش خود را بکنید تا از احساس گناه در مورد نحوه رویارویی با قلدر یا مدت زمانی که برای انجام اقدام صرف کرده اید، خودداری کنید. این چیزها در گذشته است. آنها را آنجا رها کنید.

شروعی جدید را بیابید

بخشی از روند درمان این است که بتوانید گذشته را پشت سر بگذارید و از آسیبی که تجربه کرده اید جدا شوید. گاهی اوقات یافتن این تعطیلی مستلزم تغییر شغل است. اما شما همچنین باید کشف کنید که هویت شما به چیزی بیش از کار شما گره خورده است. دوباره کشف کنید که کی هستید. علایق جدید، سرگرمی های جدید، اهداف جدید و رویاهای جدید را توسعه دهید.

به خودتان اجازه ندهید که درگیر اتفاقاتی باشید که برایتان افتاده است. در عوض، راهی سالم برای تغییر تمرکز و پشت سر گذاشتن گذشته پیدا کنید.

حرف آخر

به یاد داشته باشید، چه اتفاقی برای شما افتاد که برای شما منصفانه نبود. هرگونه تمایل به درگیر شدن در تفکر قربانی را کنار بگذارید. بله، شما قربانی شدید، اما شما بیشتر از آن چیزی هستید که برای شما اتفاق افتاده است. وقت بگذارید و دوباره کشف کنید که واقعاً آن کسی نیستید که قلدر ادعا کرد که هستید. همچنین باید از سرزنش خود به خاطر آزار و اذیت خودداری کنید. تقصیر تو نبود. این انتخاب قلدر بود و از همه مهمتر مراقب خودتان باشید با توجه به آنچه برای احساس سلامتی نیاز دارید، به خوبی در مسیر بهبودی از قلدری در محل کار خواهید بود.

منبع:

verywellmind

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی