تناسب اندام سلامت سلامت جسمي

2 بار در هفته دویدن به سلامت شما کمک می کند

2 بار در هفته بدوید

دویدن فواید و مزایای زیادی دارد. دو و ماراتن یکی از ورزش های مفید برای بدن است چرا که می تواند اندام ها و ارگان های مختلف را درگیر کرده و در قوی و سالم نگه داشتن آن ها دخیل باشد. توصیه می شود حداقل دو بار در هفته بدوید و از مزایای آن برای سلامت خود بهره مند شوید

بدوید تا قلب تان سالم مانده و از مشکلات استخوانی جلوگیری کنید

مطالعات نشان می دهند که دو بار دویدن در هفته می تواند باعث طول عمر بوده و تاثیر فوق العاده ای در حفظ سلامت استخوان ها داشته باشد. همچنین دو بار دویدن در هفته می تواند برای کنترل فشار خون و کاهش درصد ابتلا به بیماری های قلبی مفید باشد چرا که این ورزش تاثیر مهمی در سالم نگه داشتن شریان ها دارد.

دویدن وزن شما را نرمال نگه می دارد

ورزش ماراتن با درگیر کردن تمام اندام ها و وادار کردن آن ها به چربی سوزی و استفاده از چربی ها برای تامین انرژی وزن شما را کاهش می دهد. وقتی می دوید مدام عرق می کنید و تمام چربی هایی که در بدن تان ذخیره شده است آب خواهد شد. به همین راحتی می توانید از شر اضافه وزن خود راحت شوید و همچنین از دیگر مزایای دویدن هم بهره مند شوید.

دویدن باعث ایجاد شادی و آرامش می شود

هر ورزش و به طور کلی فعالیت فیزیکی که به شما کمک کند تا ساعتی مشکلات روزمره ی خود را فراموش کنید در ایجاد شادی و آرامش برای موثر است. ورزش کردن به خصوص بعد از اتفاقات ناخوشایندی که برای شما رخ می دهد می تواند کمک زیادی به بهتر شدن حال شما و ایجاد شادی و آرامش داشته باشد.

دویدن و ایجاد حس سرخوشی و رفاه

دویدن با توجه به تاثیری که در تولید اندورفین دارد می تواند حس خوبی به شما القا کند. اندورفین یک ماده شیمیایی است که باعث ایحاد حس رفاه و سرخوشی می شود. شما هر بار که می دوید بدن تان شروع به ترشح اندورفین کرده و درنتیجه شما حس سرخوشی و رفاه می کنید.

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی