سلامت سلامت جسمي

یک نفس عمیق بکشید، این می تواند سلامت را به شما بازگرداند

تقویم فارسی اندروید

برای بدست آوردن سلامت جسمی تان نفس عمیق بکشید

در هفته گذشته سراسر اینترنت پر از اخبار “Valeria Lukyanova” بود. دختر اوکراینی که زندگی خود را به عنوان یک باربی واقعی ادامه می دهد. او اندام خوبی دارد و این حجم از تناسب اندام را از راه جالبی به دست آورده است. او در یک نوع هواخوری شرکت می کند که در آن نه غذا می خورند و نه آب می نوشند. والریا اعتقاد دارد که بدنش با مواد میکرو غذایی کیهانی تغذیه می شود.

والریا می گوید در هفته اخیر نه گرسنه شده است و نه تشنه. او امیدوار است به مرحله ای برسد که تنها با کمک نور و هوا بتواند زندگی خود را بگذراند.

در این مقاله از 7گنج ما نیز قصد داریم به مزایای یک نفس عمیق برای بازگرداندن سلامتی  بپردازیم. رژیم غذایی حاوی دو عنصر هوا و نور. می خواهیم هوا را برای بدن مان بهینه سازی کنیم. این امر می تواند تاثیرات مثبتی روی سلامت شما داشته باشد. البته ما به دنبال این نیستیم که باربی شویم یا تنها با هوا و نور زندگی کنیم. تنها با افزایش جریان هوا به بدن مان می خواهیم استرس را کاهش داده و انرژی حیاتی و هوشیاری را به سطح بالاتری برسانیم.

یک نفس عمیق بکشید، این می تواند سلامت را به شما بازگرداند

الگوهای بد تنفس

می دانید که در تنفس همه برابر هستیم. کسی از هوا محروم نشده است و کسی نیز بیش از دیگران اکسیژن در هوای تنفسی خود ندارد. منتها الگوهای تنفسی هر کس متفاوت است. برخی الگوهای فقیر تنفسی می تواند به اضطراب، هراس، افسردگی، تنش عضلانی، سردرد و خستگی را در افراد دامن بزند. برای مثال تنفس از طریق دهان و یا تنفسی که کم عمق بوده و در آن دیافراگم دخیل نیست، همچنین تنفس سریع از جمله الگوهای غلط تنفس است.

تمریناتی برای تنفس مفید

مانند هر چیز دیگری می توانید برای تنفس هم تمرین کنید. بر خلاف دیگر تمرینات برخی از مزایای تنفس عمیق و صحیح در همان موقع احساس می شود. اگر شما یوگا یا مدیتیشن کار می کنید به احتمال زیاد به این تمرینات آشنا هستید. اگر نه می توانید از همین مقاله شروع کنید.

نفس تحریک کننده

این نوع نفس عمیق از شانه های شما شروع شده و با درگیر شدن عضلات شکم تان عمیق تر می شود. باید به کمک بینی تان هوا را استنشاق کرده و پس از اینکه دیافراگم و شکم تان را به خود درگیر کرد آن را به کمک دهان بیرون بفرستید. این نوع تنفس را می توانید در ابتدا با 10 نفس شروع کرده و بعد از یک استراحت 15 تا 30 ثانیه ای، دور بعدی را با 20 نفس ادامه دهید. پس از آن 30 ثانیه صبر کنید و بعد دور سوم را با 30 نفس به اتمام برسانید.

اگر این تمرینات را به درستی انجام دهید احساس سرحال بودن می کنید.

تنفس عمیق تنها از یک طرف بینی

ابتدا انگشت راست خود را روی سوراخ سمت راست بینی تان نگه داشته و از طریق سوراخ سمت چپ یک نفس عمیق بکشید. زمانی که دم تمام شد جای انگشت تان را عوض کرده و هوا را از طریق سوراخ سمت راست بیرون دهید. به هیمن ترتیب نفس های بعدی تان را بکشید. این نوع تنفس عمیق راهکاری است برای پاک کردن راه تنفسی و به عبارتی باز کردن کانال انرژی شما می باشد.

شمارش تنفس

آیا تا به حال قبل از خواب گوسفندان را شمرده اید؟ این کار آرامش را به شما بازمی گرداند تا بتوانید راحت تر بخوابید. در این تمرین تنفس نیز می توانید آرامش پیدا کرده و تنش را از خود دور کنید. برای این تمرین در یک جا با ستون فقرات صاف بنشینید و سرتان را کمی جلو بگیرید. دم را شروع کرده و مطمئن شوید که دیافراگم و شکم تان درگیر می شوند. سپس کمی صبر کنید و بعد بازدم را انجام دهید تا هوا کاملا از ریه تان خارج شود. بعد از یک استراحت کوتاه نفس بعدی را شروع کنید. این تمرین کمک می کند تا با هم دم تنش را در خود احساس کنید و با هر بازدم حس کنید که تمام تنش را از تن خود بیرون می رانید.

توصیه می شود این تمرین را در ست های 1 تا 5 تایی انجام دهید. همچنین بیشتر از 5 تنفس را برای زمان 10 دقیقه انجام ندهید بلکه پس از یک استراحت 10 دقیقه ای می توانید یک ست دیگر را ادامه دهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی