تبلیغ رپورتاژ

یک جراح سینه چه عمل جراحی را انجام می دهد؟

تقویم فارسی اندروید
جراحی مرتبط با پستان و سینه

جراح سینه، تمامی عمل های جراحی مرتبط با پستان و سینه از جمله عمل جراحی سرطان سینه، جراحی زیبایی پستان، پروتز سینه و غیره را با روش های مختلف انجام می دهد که در ادامه این مقاله به بررسی متداول ترین آنها خواهیم پرداخت و بیماری های مرتبط با پستان و سینه در افراد به خصوص در خانم ها را که نیاز به جراحی پیدا می کنند، بررسی می کنیم.

انواع عمل جراحی سینه

عمل جراحی سینه با اهداف مختلفی روی خانم ها و آقایان انجام می گیرد تا مشکلات و بیماری های مرتبط با پستان مانند انواع تومور های موجود در بافت پستانی، افتادگی سینه و مواردی از این قبیل را برطرف نماید. تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با سینه در خانم ها و آقایان باید توسط متخصصین و جراحان سینه حاذق و مجرب انجام گیرد تا نتیجه رضایت بخشی به همراه داشته باشد.

به طور کلی، جراح سینه دو نوع عمل جراحی را روی سینه خانم ها و آقایان انجام میدهد:

  • جراحی زیبایی پستان
  • جراحی درمانی سینه

در هر دو روش،  ضروری است که بیماران به یکی از جراحان و متخصصین مجرب در زمینه جراحی پستان مراجعه کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. دکتر فرهاد موسی زاده از جراحان حاذق و معتبری است که انواع جراحی زیبایی و درمانی سینه جراحی سرطان پستان از جمله تشخیص انواع بیماری های پستان؛ انواع جراحی های مرتبط با سرطان پستان مانند آنکوپلاستی؛ ماستکتومی و انواع جراحی های زیبایی مرتبط با پستان مثل لیفت سینه یا زنیکوماستی را انجام می دهد.

 

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با متداول ترین روش های جراحی سینه که توسط منخصصین حرفه ای انجام می گیرد، آشنا کنیم:

1-عمل جراحی پروتز سینه

این عمل جراحی به منظور زیبایی سینه ها در خانم ها انجام می شود و شامل قرار دادن پروتز یا همان ایمپلنت در داخل یافت پستان است همچنین در این روش می توان از تزریق چربی به بافت سینه سود برد تا به هدف مورد نظر یعنی افزایش سایز سینه ها رسید.

این کار توسط بسیاری از جراحان سینه انجام می شود که به صورتی کاملا حرفه ای و تقریبا بدون عوارض جانبی این کار را برای بیماران انجام می دهند. اگر شما نیز از افرادی هستید که نگران کوچکی پستان ها خود هستید و از سایز کوچک آن ها ناراضی می باشید، به شما توصیه می کنم که این عمل جراحی را با کمک بهترین جراحان و متخصصان سینه انجام دهید.

2- عمل جراحی کوچک کردن پستان

عمل جراحی کوچک کردن پستان، یکی از انواع  عمل جراحی سینه زیبایی است که توسط جراحان سینه هم برای خانم ها و هم برای آقایانی که دارای پستان های بزرگ هستند، انجام می گیرد.

انجام این عمل جراحی روی پستان خانم ها، با برداشتن چربی اضافه، بافت غده ها و پوست از روی پستان توسط جراح سینه همراه است که به کوچک تر شدن فرم سینه کمک می کند.

در عمل ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه در آقایان نیز که معمولا به علت اختلالات هورمونی در آنها بروز میکند، جراح سینه با برداشتن چربی اضافه و بافت غده های سینه، به صاف شدن و سفت شدن سینه آقایان کمک میکند.

بنابراین، با وجود جراحان حاذق و ماهر سینه در سرتاسر کشور، نگرانی سایز های بزرگ سینه های خود نباشید چرا که این متخصصان با هزینه های مناسب و نیز با استفاده از پیشرفته ترین و بهترین وسایل پزشکی انواع عمل جراحی زیبایی را به بهترین شکل ممکن به انجام می رسانند.

3- عمل جراحی لیفت سینه

در این روش جراحی سینه که به منظور برطرف کردن شل شدگی و افتادگی پستان ها انجا می شود؛ جراح سینه با ایجاد برش در اطراف هاله نوک پستان و یک برش در زیر آن، هم بافت سینه و هم پوست اضافه آن را جراحی می کند؛ بدین وسیله باعث بالا رفتن سینه ها و زیبایی ظاهری آن ها شود.

عمل جراحی لیفت سینه

4- عمل جراحی بازسازی یا ترمیم پستان

جراحان سینه حاذق با عمل ترمیم سینه به افرادی که به دلایل مختلف از جمله سرطان پستان یا تصادف؛ یکی یا هر دو سینه خود را از دست داده اند، کمک می کنند که با روش های بسیار پیشرفته ای، سینه خود را بازسازی کرده و دوباره اعتماد به نفس اولیه شان را به دست آورند.

عمل بازسازی پستان عمل پیچیده ای است که معمولا در دو مرحله انجام می گیرد. در این روش، ترمیم پستان ممکن است با استفاده از بخشی از بافت بدن خود شخص مثل چربی اضافی قسمت پایین شکم و یا با استفاده از پروتز و در موارد خاصی از ترکیب هر دو انجام گیرد.

5- عمل جراحی توده سرطانی سینه

در این روش درمانی که به منظور جلوگیری از گسترش سرطان در بخش های مختلف سینه یا متاستاز به سایر اعضای بدن انجام می گیرد؛ توده سرطانی مربوطه در ناحیه سینه با عمل جراحی از بدن خارج شده و در نهایت با روش های مختلفی مانند پرتو درمانی و شیمی درمانی، به طور کامل آثار توده را در بدن از بین می برند.

با توجه به اینکه آمار سرطان پستان در خانم ها بسیار بالا است، مراجعه به موقع به جراحان سینه حاذق و انجام عمل جراحی با بهترین ترین و به روز ترین وسایل پزشکی می تواند تاثیر بسزایی در درمان بیماری سرطان سینه داشته باشد، تا بیماران سرطانی را از مرگ و دیگر عوارض این بیماری نجات دهند.

6- انجام عمل ماستکتومی

این عمل جراحی که به معنای برداشتن کل سینه به دلیل سرطان است و در آن همه بافت پستان اعم از نوک پستان و غده آن و حتی مقداری از بافت موجود در زیر پستان توسط جراح سینه برداشته می شود نیز یکی از روش های جلوگیری از سرطان پستان در تمام نقاط بدن است که در سال های اخیر انجام این روش توسط بهترین متخصصین بیماری های سینه بسیار متداول شده است.

 

عمل ماستکتومی
عمل ماستکتومی

7- انجام عمل جراحی برداشتن غدد پستان

غده های لنفاوی که در بسیاری از نقاط مختلف بدن از جمله در نزدیکی سینه ها یافت می شود، در مواقع ایجاد سرطان در پستان ها دچار مشکل شده و حتی سرطان به آن ها گسترش می یابد. هرچند در حالت عادی، این غده ها از بدن دفاع می کنند و نقش ایمنی برای بدن را دارند اما در با ابتلا به سرطان دیگر کارایی خود را از دست می دهند و خطرناک می شوند. بنابراین جراحان سینه با برداشتن این غدد و جراحی آن ها از گسترش بیماری به تمام بدن جلوگیری می کنند.

8- جراحی لامپکتومی

در جراحی لامپکتومی که به منظور رفع سرطان سینه در فرد بیمار انجام می شود ،جراحان سینه یک شکاف در بافت سینه ایجاد می کنند تا از طریق آن توده سرطانی را از پستان بیمار خارج کند. همچنین رگ های لنفاوی بیمار را نیز خارج می کنند تا دیگر بیماری به طور کامل از بین برود. لازم به ذکر است که برای انجام این عمل جراحی بیمار را با استفاده از داروی بیهوشی به طور کامل بیهوش می کنند و از مزیت های این روش نسبت به دیگر روش های جراحی پستان، غیر تهاجمی بودن آن است که موجب شده عوارض جانبی آن به مراتب کم تر از دیگر روش های موجود باشد.

9- جراحی بیوپسی گره سنتینل یا غدد لنفاوی نگهبان

این جراحی که به منظور تشخیص سرطان به گره های سنتینل توسط جراحان سینه انجام می شود؛ شامل تزریق ماده ردیاب به بافت سینه است و به جراح کمک می کند تا از وجود یا عدم وجود سرطان در گره های سنتیل آگاه شود و در صورت عدم وجود سرطان در این گره ها نیاز به برداشتن غدد لنفاوی سنتیل نیست اما در صورت وجود سرطان این گره ها را جراحی کرده و از بدن بیمار خارج می کند. اما این جراحی دارای عوارضی از جمله عفونت، خون ریزی، درد و… است.که ممکن است تا مدتی بیمار را درگیر کند.

جراحی آنکوپلاستی

10- جراحی آنکوپلاستی توسط جراحان سینه

جراحی آنکوپلاستی نیز توسط جراحان سینه انجام می شود که منظور از آن انجام همزمان عمل زیبایی پستان و جراحی سرطان آن است و واژه آنکوپلاستی از دو واژه آنکو و پلاست  تشکیل شده است که به ترتیب به معنای سرطان و زیبایی هستند. با وجود این روش این امکان وجود دارد که با در نظر گرفتن سایز تومور پستان و اندازه اصلی پستان، روش مناسب ترمیم و بازسازی انجام گیرد و از مزایای به کارگیری این روش توسط جراحان سینه حذف کامل توده سرطانی و نیز دوره نقاهت کوتاه آن است.

جمع بندی

سینه یکی از اندام هایی است که تغییر فرم آن به هر دلیل چه اختلالات هورمونی باشد و چه توده های سرطانی، فرد بیمار را دچار ناراحتی های جسمی و روحی جدی می کند. اگر از ظاهر سینه خود راضی نیستید یا به وجود تومور در پستان خود مشکوک هستید، پیشنهاد میکنیم حتما به یکی از جراحان حاذق سینه مراجعه کنید تا پس از ویزیت و معاینه کامل، نوع جراحی مورد نیاز شما، تشخیص داده شده و درمان شوید.

دکتر موسی زاده – متخصص جراحی سینه – یکی از حاذق ترین جراحانی است که می تواند با انجام انواع عمل جراحی زیبایی و درمانی پستان به شما کمک کند، سلامت خود را به دست آورده و دوباره به زندگی لبخند بزنید..

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی