سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

امروزه تبدیل شدن به یک کارآفرین کار آسانی است و هر کسی می تواند به نوعی با استخدام چند نفر برای خود یک محل کار و چند کارمند داشته باشد اما یک کارآفرین موفق شدن مسئله ی دیگری است. هزاران نفر یک کار را شروع می کنند و سپس با یک لغزش کوچک و اشتباه نابه جا کار خودشان و تمام کارمندانش را به خطر انداخته و موقعیت شان را زا دست می دهند. با هفت گنج همراه باشید تا کلیدی ترین مهارت ها را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به شما یاد بدهیم

1. یک چشم انداز بلند مدت داشته باشید

شما افراد زیادی را استخدام می کنید که قرار است مدت ها برای تان کار کنند. دستگاه هایی را خریداری می کنید که تا مدت ها شاید هزینه شان را نتوانید از دخل کارتان جبران کنید. همچنین به عنوان یک کارفرما همه شما را برای مدت طولانی دارای کسب و کار و کارمندان تان تصور می کنند پس خودتان هم باید برای این چشم انداز طولانی مدت آماده باشید. اگر اهداف کوتاه مدت دارید اما برای  آینده ی دور برنامه ای ندارید پس از رسیدن به آن زمان سردرگم شده و تمام زحمات تان هدر می رود. باید هر شکست یا موفقیتی را پیش بینی کرده و خودتان را برای همه چیز آماده کنید.

2. خوش مشرب و اجتماعی باشید

شما یک کارفرما و مدیر یک بخش کاری هستید. قرار است با افراد زیادی ارتباط برقرار کرده و آن ها را قانع کنید. همچنین باید افراد زیادی را مدیریت کرده و بر آن ها مسلط باشید. برای همین شیوه های ارتباطی شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. باید سعی کنید که به خوبی حرف بزنید، به خوبی گوش کنید، حتی از پس درک رفتارهای غیرکلامی هم بربیایید. شما از این پس بازاریاب کار خود بوده و با داشتن ارتباطات موثر می توانید آینده ی اقتصادی کار خود و کارمندان تان را تضمین کنید. پس سعی کنید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید.

3. برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق یک طرح و برنامه داشته باشید

شما قرار است با خطرات و فراز و نشیب های زیادی رو به رو شده و خود را با مشکلات مختلفی مواجه خواهید کرد. باید آمادگی رو به رو شدن با این خطرات را داشته و برای آن ها یک برنامه ی خوب پیش بینی کرده باشید. البته منظور ما لزوما فقط اتفاقات منفی نیست. شما باید حتی برای اتفاقات مثبت هم برنامه داشته و خودتان را برای رو به رو شدن با همه ی آن ها آماده کنید تا بتوانید بهترین بازخورد را از آن ها داشته باشید.

4. همیشه مشتاق باشید

یک کارآفرین موفق خسته و عبوس و ناامید نیست. سعی کنید همیشه مشتاق باشید و سرحال. باید مدام موقعیت های جدیدی که برای تان پیش می آید را سنجیده و همه ی آن ها را جدی بگیرید. همیشه مشتاق به یاد گرفتن چیز های جدید یا ملاقات با افراد مختلف یا پذیرفتن تغییرات ضروری باشید. سعی نکید همیشه در اختیار کار و کارمندان خود باشید و هیچ موقعیتی را از دست ندهید. البته بدون علاقه این حد از اشتیاق نمی تواند به سراغ کسی بیاید.

5. خوشبین باشید

یک کارآفرین موفق همیشه خوش بین و مثبت نگر است. البته ممکن است خطرات زیادی کار شما را تهدید کرده و یا افراد زیادی بخواهند موفقیت شما را به خطر بیندازند اما هیچ گاه نباید به آن ها اجازه دهید که این اتفاقات جسارت و انگیزه ی شما را کم کرده و باعث شود حس خوش بینی و مثبت نگری تان را از دست بدهید. موقعیت های جدید را با ذهن باز بررسی کرده و از آن ها هراس نداشته باشید. در کنار حفظ احتیاط خود را برای موفقی های جدید آماده کرده و همیشه در بین پیشنهاد ها به دنبال فرصت های تازه باشید.

6. انعطاف پذیر باشید

حتما اشتباهاتی رخ خواهد داست اما سعی کنید از همان اشتباهات برای آینده ی روشن کاری تان استفاده کرده و به سرعت موقعیت خود را عوض کنید. سر هیچ شکستی توقف نکرده و مدام اوضاعتان را تغییر دهید. مثل آن دسته افرادی نباشید که با یک شکست نسبت به همه چیز بدبین می شوند و با یک پیروزی به کل احتیاط را از یاد می برند.

7. پول تان را به خوبی مدیریت کنید

این یک نکته ی مهم و کمی غم انگیز است. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی دانند با پولشان چگونه باید کار کنند بهتر است خود را از همین ابتدا از کارفرما شدن کنار بکشید. شما بار ها و بار ها پول به دست می آورید یا از دست می دهید. باید به خوبی بدانید که چگونه با این پول کار کرده و چه موقع آن را پس انداز کنید، چه موقع سرمایه گذاری کنید، کی پول تان را خرج کرده و چه موقع به کارمندان تان پاداش بدهید. این مورد یک مهارت است که یک کارآفرین موفق در درجه ی اول از آن برخوردار می باشد

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی