روانشناسي و سلامت روان سلامت

چگونه می توانید با بیدار کردن کودک درون خود، استرس را به راحتی کنار بگذارید؟

تقویم فارسی اندروید

کودک درونبزرگسال بودن تقریباً همیشه به معنای داشتن ضرب الاجل و انجام مسئولیت است. خوب، وقت آن رسیده است که بزرگسالی را به حالت تعلیق درآورید و کودک درون خود را بیدار کنید.

در اینجا نحوه کنار گذاشتن استرس شما با کمک کودک درون خود بیان شده است. کودک داخلی خود را نادیده نگیرید، او را در آغوش بگیرید.

یادتان هست وقتی بچه بودیم و در پارک محلی بستنی می خوردیم، هیجانی که قبلاً هرگز احساس نکرده بودیم در درون ما شعله ور می شد؟ هر چه پیرتر می شویم دنیا بیشتر برایمان سخت می شود. بزرگسال بودن می تواند سخت باشد. پرداخت قبوض، اداره مشاغل و تشکیل خانواده غالباً باعث می شود حسرت روزهای راحتی خصوصاً کودکی را داشته باشیم.

بیدار کردن کودک درون خود باید چیزی فراتر از یک لحظه یادآوری باشد – این به معنای یک تجربه زندگی روزمره است که در همه کارهایی که انجام می دهید دیده می شود. از همه مهمتر کودک درون شما باید در درون خود الهی و واقعی شما قرار گیرد. ما در بزرگسالی فرسودگی و خستگی را تجربه می کنیم زیرا فراموش کرده ایم کارهای کوچک زندگی را که در زمان کودکی ما را خوشحال می کرد، متوقف نکنیم.

لذت بردن از کودک درون به این معنا نیست که ما باید از زیبایی که در مراحل بزرگسالی شکوفا می شود غافل شویم بلکه به یاد داشته باشیم موارد ساده تری که باعث خوشحالی ما می شود و تجارب دوباره آن را شکل دهیم.

در اینجا 3 نکته ذکر شده است که به خاطر سپردن آنها به سختی و بدون دردسر برای بیداری کودک درون خود بسیار خوب است.

1. مادر طبیعت را دوباره بهترین دوست خود کنید!

منظره و طبیعت تخیل ما را با جرقه ای فعال می کند و چشمان ما را به دنیایی بی پایان و مغناطیسی باز می کند. جهانی که در آن آفتاب گل های زیبا شکوفا می شود در حالی که حیوانات کوچک و اشکال هماهنگ کار می کنند تا دنیا را به مکانی جادویی تبدیل کنند. ارتباط با طبیعت مانند برقراری ارتباط با چیزی است که از خود ما بیشتر است خصوصاً در دنیایی که زندگی ما توسط جامعه صنعتی فرسوده می شود. خواه با پا برهنه روی چمن های سبز تازه قدم بزنید و یا اینکه چای صبحانه خود را در طبیعت بنوشید در حالی که از صدای جیرجیرک ها و پرندگان لذت می برید، ارتباط با طبیعت در سطح ذهنی، جسمی، معنوی و عاطفی رشد ما را به عنوان موجودی که با ذهن طبیعی در دنیای طبیعی حضور دارد تسریع می کند.

2. صبحانه و شام ​​را آنطور که می خواهید میل کنید

آیا تا به حال از یک روز کاری طولانی به خانه آمده اید و آشپزی آخرین چیزی است که ذهن شما را درگیر کرده است؟ آخرین باری که در یک غروب کسل کننده یک بشقاب پنکیک و غلات را با راحت ترین لباس خواب خود داشتید کی بود؟ مراقبت از خود در دنیا دقیقاً همان نوع دارویی است که طب آیورودا برای ما توصیه کرده است.

ممکن است یک عصر سه شنبه میل به بستنی پیدا کنید؟ چرا که نه! هیچ چیزی مانند یک غذای شیرین وجود ندارد که به ما اجازه دهد احساسی مانند دوران کودکی خود داشته باشیم. با خوردن با ارزشمندترین غذاهای لذیذ خود، حتی اگر به معنی کنار گذاشتن قوانین و آداب و رسوم آراسته جامعه در این بین باشد، کمی لذت ببرید. خوشبختی زمانی شروع می شود که بتوانید آزاد شوید در حالی که به جنبه سبکتر زندگی فکر می کنید. در مورد اینکه خود را اولویت اول خود قرار دهید و خوشبختی درونی خود را پیدا کنید، شرمسار نباشید.

3. کمتر کار کنید، بیشتر بازی کنید

همه ما این جمله را شنیده ایم که “سخت کار کنید، سخت تر بازی کنید” اما وقتی صحبت از ارتباط مجدد با کودک درون شما می شود، بازی بیش از هر زمان دیگری مهم است! هر بزرگسالی می تواند به یاد بیاورد که کودکان تجربه لذت بردن از بازی را دارند چه با نزدیکترین دوستان، پسر عموهایشان و یا حتی والدینشان. هر تعاملی مانند یک ماجراجویی جدید احساس می شود.

بازی می تواند به زندگی شادی بیفزاید، استرس را از بین ببرد، یادگیری را بهتر کند و شما را به دیگران و دنیای اطراف متصل کند.

به عنوان بزرگسال، اجازه دادن به خودمان برای بازی کردن اینگونه است که چیزهایی را که فکر می کردیم در این راه از دست داده ایم، بازیابی کند. ممکن است در محل کار خود باشید و با همکاران خود در دفتر در هنگام صرف ناهار فوتبال بازی کنید و این ذهن شما را از برنامه شلوغ خود خارج می کند. با این حال وقتی تصمیم به بازی گرفتید، از آن نهایت استفاده را ببرید و فراموش نکنید که در شادی و خوشبختی که برای شما به وجود می آورد، افراط کنید.

ارتباط با کودک درون اینگونه است که خود را در لحظاتی پیدا کنید که در خوشبخت ترین حالت و در آزادی خود به سر می برید. رها کردن همه چیز برای وصل شدن به کودک درون سرگرم کننده، نشاط آور و کاملاً توانمند کننده است. آرزو کنید کودکانه تر شوید و استرس و ترس را از خود دور کنید تا هر چیزی تواند شما را کنترل کند.

منبع:

healthshots

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی