روانشناسی سبك زندگي

چگونه خواب دیدن در مورد کار را متوقف کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

اگر همیشه همان رویاهای مربوط به کار را می بینید، معلوم می شود که تنها نیستید. خواب دیدن منطقی است، درست است؟ در دبیرستان و کالج، بسیاری از مردم داستان‌هایشان را برای هم تعریف می کردند که چگونه کابوس می‌بینند که یک امتحان را از دست داده‌اند یا در کلاسی رد شده‌اند یا حتی اینکه در کلاس حاضر شده‌اند و نمی‌دانند که امتحان نهایی آن روز است.

خواب دیدن

خواب دیدن با تجربه استرس در طول زندگی روزمره همراه است. حتی یک مطالعه تأیید کرد که افرادی که در زندگی روزمره خود دچار نگرانی یا استرس می شوند، احتمال بیشتری دارد که آنها را در خواب خود تجربه کنند.

همچنین مشخص شد که هر چه بیشتر استرس را تجربه کنید، به طور کلی بیشتر خواب می بینید. افرادی که استرس بیشتری داشتند، نه تنها خواب های استرس شغلی بیشتری را تجربه کردند، بلکه احتمال تعبیر منفی آنها نیز بیشتر بود.

چرا خواب های مرتبط با کار می بنیم؟

مثل همیشه، به یاد داشته باشید که مغز شما در تیم شماست. این مطالعه نشان داد که هدف این خواب دیدن ها کمک به افراد برای پردازش تجربیات منفی و مثبتی است که به طور منظم دارند.

فروید حتی این فرضیه را مطرح کرد که این رویاها به طور بالقوه روش ذهن برای برخورد با چیزهایی است که واقعاً می خواهد از آنها اجتناب کند (به دلیل استرس و آزار عمومی) در ساعات بیداری روز.

تئوری خود تعیینی

دو محقق روان‌شناسی سه نیاز اساسی روان‌شناختی را که ما باید از نظر روان‌شناختی احساس برآورده کنیم، تجزیه کردند. به طور کلی، وقتی همه این موارد وجود داشته باشد، افراد بیشتر احساس رضایت می‌کنند و به خود فشار می‌آورند تا موفق شوند. این موضوعات نه تنها بر سلامت روانی افراد تأثیر می‌گذارند بلکه آنها احتمالاً در رویاهایشان ظاهر می شوند.

  • شایستگی: این به نیاز شخصی به احساس موثر بودن و توانایی در انجام کارهایش اشاره دارد. این امر به ویژه در مورد کار مهم است، به خصوص اگر در حال شروع یک کار جدید یا اثبات خود پس از ترفیع هستید.
  • خودمختاری: همه می خواهند احساس کنند که احساس آزادی و انتخاب دارند، به خصوص در محل کار.
  • ارتباط: این به توانایی افراد برای احساس تناسب و ارتباط با جامعه اطرافشان اشاره دارد. در حالی که اکثر مردم جوامع مختلف زیادی دارند (به خانواده، دوستان، کلاب ها و انجمن ها و غیره فکر کنید)، مطمئناً کار یکی از آنهاست.

اینها به ویژه با رویاهای مربوط به کار مرتبط هستند، زیرا کار محیطی کاملاً متفاوت از زندگی روزمره است، اما همچنان محیطی است که در آن برای پرورش رضایت لازم است. در مورد آن فکر کنید: همه می‌خواهند احساس کنند که همکارانشان با آنها ارتباط دارند، آنها را شایسته می‌دانند و به آنها اعتماد به نفس می بخشند.

خواب دیدن در مورد کار چه معنایی می تواند داشته باشد

به طور گسترده مطالعه شده است که بسیاری از رویاهای معمولی به سبک اضطراب نسبتاً جهانی هستند. آنها را می شناسید: افتادن از ارتفاع، گرفتار شدن در آتش، شنا کردن و غرق شدن، تعقیب شدن، برهنه شدن یا داشتن لباس نامناسب در جمع. این رویاها نه تنها می توانند منعکس کننده احساس درماندگی یا عدم اطمینان باشند (چیزهایی که برای بسیاری از افراد در موقعیت های کاری پر استرس بسیار رایج است)، بلکه می توانند تمایل به نیازهای اساسی روانی را نیز منعکس کنند.

  • اگر خواب می بینید که هنگام نگاه کردن به صفحات گسترده یا لیست کارهای هفته خود دچار سردرگمی می شوید، در نظر داشته باشید که وقتی در دفتر هستید چقدر سازماندهی می کنید. سپس، در نظر بگیرید که آیا کاری برای بهبود این وضعیت وجود دارد یا خیر.
  • اگر خواب می بینید که به دام افتاده اید یا گیر افتاده اید، ممکن است احساس کنید که در روز کاری خود استقلالی ندارید. به این فکر کنید که چرا این اتفاق افتاده است و ببینید آیا پروژه هایی وجود دارد که بتوانید انجام دهید که باعث شود احساس رضایت بیشتری در این زمینه داشته باشید.
  • اگر رویاهایی در مورد مناسب نبودن یا اتفاقات اجتماعی ناخوشایند می بینید، ممکن است به این دلیل باشد که در محل کار از سوی همکارانتان پذیرفته نشده اید. این امر به ویژه برای افرادی که اخیراً شغل جدیدی را شروع کرده‌اند یا افرادی که اخیراً ترفیع دریافت کرده‌اند یا تغییرات قابل توجهی را در محل کار خود پشت سر گذاشته‌اند، مرتبط است. چند کار کوچک را در نظر بگیرید که می توانید برای ادغام بهتر خود در جامعه کاری خود انجام دهید.

چگونه قبل از خواب آرام شویم

وقت گذاشتن برای استراحت مناسب قبل از خواب می تواند یک جزء حیاتی برای استراحت خوب شبانه باشد.

  • مدیتیشن: نشان داده شده است که ذهن آگاهی در رویاها اضطراب را کاهش می دهد و همچنین به افراد کمک کرده است که از نظر نیازهای روانشناختی شایستگی، خودمختاری و ارتباط احساس رضایت بیشتری داشته باشند. پس ادامه دهید و مدیتیشن را قبل از خواب در نظر داشته باشید. یک برنامه مدیتیشن هر چیزی که برای پاک کردن ذهن شما لازم است.
  • یادداشت برداری روزانه: نوشتن نگرانی هایتان می تواند به شما کمک کند افکارتان را طوری سازماندهی کنید که آنها را سرکوب نکنید. آنها همچنین می توانند به شما در درک بهتر چیزهایی که اتفاق افتاده و چرا کمک کنند.
  • قرار گرفتن در معرض نور آبی را محدود کنید: نور آبی به نوری اطلاق می‌شود که از همه دستگاه‌های الکترونیکی شما می‌آید و می‌تواند مغز شما را فریب دهد تا فکر کند هنوز زمان بیداری و هوشیاری فرا رسیده است. به جای خیره شدن به صفحه‌نمایش تلفن، به یادداشت نویسی روزانه یا خواندن فکر کنید. مطمئن شوید که این کار را حداقل 45 دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید کنار بگذارید.

عاداتی برای خواب بهتر

حقیقت این است که خواب دیدن کاری مداوم شما ممکن است نتیجه چیزهای بسیار واضح نباشد. به طور کلی، سلامت کلی برابر با کیفیت خواب بالاتر است. همانطور که گفته شد، در اینجا چند چیز دیگر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند در نهایت به خواب خوب شبانه ای که شایسته آن هستید، برسید.

ورزش: نه تنها ورزش می تواند به کاهش اضطراب کلی شما کمک کند، بلکه نشان داده شده است که کل زمان خواب را در افراد سالم افزایش می دهد.

سالم بخورید: این ممکن است توصیه ای باشد که از مادرتان می گیرید اما در واقع می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که از خوردن غذاهای اسیدی یا شیرین در نزدیکی زمان خواب خودداری کنید.

درمان: به طور خاص، تمرین درمانی تصویر سازی برای کمک به افرادی که کابوس های بد مزمن آنها خواب آنها را مختل می‌کند، مورد مطالعه قرار گرفته است. این روش به افراد اجازه می‌ دهد تا رویاهای خود را در حالی که بیدار هستند تکرار کنند، در این مدت می‌ توانند برای تغییر روایت به چیزی بیشتر تلاش کنند. درمان شناختی-رفتاری همچنین می تواند راهی عالی برای تعیین اینکه چرا این رویاها را می بینید و اینکه آیا آنها به چیزی از گذشته شما مرتبط هستند یا خیر، باشد.

حرف آخر

اگر رویاهای کاری تان بهترین را برای شما به ارمغان می آورد، بدانید که راه هایی برای بهبود سلامت کلی روحی تان وجود دارد و در نهایت شب خوبی را که شایسته آن هستید، به دست می آورید.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی