تناسب اندام سلامت

چطور كمتر گرسنه شوم؟ / طرفداران كاهش وزن بخوانند …

باتوجه به اینکه هوا گرم و تابستانی است، خوردن یک سالاد سرشار از پروتئین برای بدن شما بسیار مفید است. بعد از آب بیشترین ماده موجود در بدن پروتئین می باشد...
تقویم فارسی اندروید

باتوجه به اینکه هوا گرم و تابستانی است، خوردن یک سالاد سرشار از پروتئین برای بدن شما بسیار مفید است. بعد از آب بیشترین ماده موجود در بدن پروتئین می باشد. پروتئین ها عناصر سازنده بدن می باشند که آنزیمها ، هورمونها ، گیرنده های سلولی، فیبرهای عضلانی، فیبرهای پیوندی( گلاژن و الاستین) و بسیاری از بافت های دیگر بدن را می سازند.

كنترل اشتها - 7ganj.ir

یه گزارش سایت ویمن هلث womenshealth، متخصصان تغذیه می گویند رژیم غذایی غنی از پروتئین، راه کاری برای کاهش احساس گرسنگی در افراد چاق است، پس برای مصرف پروتئین بیشتر و داشتن اندامی زیباتر مخلفات پروتئین دار زیر را به سالاد خود اضافه کنید:

کوینولا

این نیز یک نمونه دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می‌باشد. کوینولا سالمترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن می باشد. محتوای غنی اسید آمینه آن سبب می شود تا غذایی عالی برای عضله سازی شود. همچنین سالمترین گزینه برای آنهایی می باشد که در صدد اجتناب از غذاهای پر نشاسته هستند.

میگو

سه یا چهار میگو کبابی شامل 18 گرم پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 است. همچنین غیر از منابع پروتئین، سرشار از اسید آمینه های ضروری و زودهضم، دارای اسیدهای چرب بلند زنجیره و غیراشباع است. میگو به خاطر عطر و طعم ملایمی که دارد در اکثر سالادها می توان از آن استفاده کرد.

پنیر فتا

پنیر تازه بُز و پنیر فَتا حاوی اسید چربی هصتند که شما را سیر نگه داشته و چربی بیشتری می‌سوزاند.

دانه آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان سرشار از انرژی و چربی‌های غیر اشباع و همچنین کلسیم، پروتئین، آهن و سایر ویتامین‌ها هستند که در سالاد می توان از آن استفاده کرد.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ می‌تواند شروع خوبی برای روز شما باشد. این ماده‌غذایی عالی، سرشار از پروتئین است همچینن پروتئین آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در بین مواد خوراکی از لحاظ ارزش بیولوژیکی، بالاترین آن را به خود اختصاص داده و ارزش بقیه مواد خوراکی نیز از روی آن سنجیده می شود.

شاهدانه

دانه‌های شاهدانه، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم، فیبر، ویتامین E و دارای کلروفیل بالایی هستند. دانه‌های ریز و یکدست شاهدانه که بافتی نرم و طعمی شبیه آجیل دارند، بسیار پرطرفدار هستند. این دانه‌های سبز و زرد رنگ را معمولا روی سالاد می‌پاشند.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: سلامت نيوز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی