تناسب اندام سلامت

چطور بدون ورزش لاغر شويم؟

اگرچه ورزش یکی‌ از راه‌های بسیار خوب برای سوزاندنِ کالری و تناسب اندام شما می‌باشد با این وجود راه‌های دیگری نیز برای سوزاندنِ چربی‌ اضافه بدن شما وجود دارد...
تقویم فارسی اندروید

اگرچه ورزش یکی‌ از راه‌های بسیار خوب برای سوزاندنِ کالری و تناسب اندام شما می‌باشد با این وجود راه‌های دیگری نیز برای سوزاندنِ چربی‌ اضافه بدن شما وجود دارد.

كاهش وزن- www.7ganj.ir

به عنوان مثال برخی‌ از مواد غذایی می توانند تا حد زیادی با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما به این پروسه کمک کنند.

  • چربی های سالم :

تحقیقات اخیر نشان داده است که خوردن چربی‌ در وعده‌های صبحانه متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شما را افزایش داده باعث سوزاندن کالری بیشتری در طول روز می شود.

سعی‌ کنید از این مواد غذایی در وعده‌های صبحانه خود استفاده کنید:

۲ عدد تخم مرغ پخته شده + ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون (و روغن کانولا) ۲ قاشقِ غذا خوری کره بادام زمینی روی نان توست گندم اسلابس‌های اووکادو به همراه ۱ اسلایس پنیر

 

  • آب خنک:

بنابر آخرین بررسی‌‌های انجام شده هر ۲ لیوان آب (حدود نیم لیتر) ۳۰ % باعث افزایش متابولیسم بدن میشود. این درصد حتی با آب یخ بیشتر میشود با هروعده غذایی یک لیوان آبِ خنک ( یاIce Tea بدون شکر که دارای کافئین نیز می‌باشد) بنوشید .

برای اضافه کردن عطر و طعم و همین طور ویتامینC میتوانید از روز قبل یک برش از لیمو ی تازه را توی پارچ آب بندازید و در یخچال بگذارید

 

  • ادویجات , غلات سبوس دار:

زنجبیل و دارچین با بالا بردنِ دمای بدن باعث افزایش سوخت ساز بدن می شوند تا دما را به حالت تعادل برگردانند، همچنین تحقیقات نشان داده که بدن برای هضم غذاهای تازه مثل غلات سبوس دار کالری بیشتری می سوزاند.

 

  • توت فرنگی:

یک کاسه توت فرنگی‌ اسلایس شده میتواند ۱۳% از ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ شمارا فراهم کند. از آنجایی که بدن شما برای سوزاندن چربی‌ به این ویتامین احتیاج دارد ، توت فرنگی‌ میتواند انتخاب مناسبی برای سوزاندن چربی‌ باشد.

 

  • کاری:

کاری:حاوی کورکومین Curcumin است این ترکیب به هرمون‌های کنترل کنندهٔ افزایش وزن کمک می‌کند . سعی‌ کنید در غذاهای خود از ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری از پودر کاری استفاده کنید.

 

  • شکلات سیاه:

یک مطالعه جدید نشان می دهد که افرادی که شکلات سیاه می خوردند وزن بیشتری از دست می دهند. محققان گمان می کنند آنتی اکسیدان موجود در شکلات ممکن است سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

 

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی