سبك زندگي موفقيت در زندگي

چرا مهارت های ارتباطی در محل کار اهمیت دارد؟

تقویم فارسی اندروید

چرا مهارت های ارتباطی در محل کار اهمیت دارد؟

ارتباطات در محل کار اشکال مختلفی دارند. شما گاهی وادار خواهید بود با کارفرمای خود صحبت کنید و یا با تیم نظارتی که کارتان را بررسی می کنند جلسه بگذارید. همچنین گاهی بازرسان از راه دور و از طریق ایمیل و تلفن کار شما را چک می کنند. شما مجبور هستید به کمک مهارت های ارتباطی که دارید در این مواقع با فرد مورد نظر ارتباط برقرار کنید.

هر نوع ارتباطی که در محل کار ایجاد شد سعی کنید خود را جزیی از آن قرار داده و حتما در آن شرکت کنید. همچنین مراقب باشید که بازتاب حرفه ای از خود در محل کار ایجاد کنید. همیشه سعی کنید قبل از حرف زدن فکر کنید. اصلا انتظار نمی رود که بعد از هر سوال یا حرفی شما بلافاصله جواب بدهید اما لازم است حرف ها و اظهار نظرهای تان به جا و درست باشند.

اگر در اوایل کارتان هنوز قادر به ایجاد یک اعتبار کافی در بین همکاران تان نیستید سعی کنید حداقل صادق باشید و بدون هیچ اغراق و بزرگ نمایی به جلو گام بردارید. صداقت و شخصیت حرفه ای خیلی زودتر از دروغ و بزرگ نمایی های پوچ شما را به موفقیت می رساند.

در بسیاری از مشاغل شما مجبور خواهید بود گاها با افراد مختلف و غریبه ای سر پروژه های مختلف کار کنید. در همین زمان هاست که مهارت های ارتباطی تان به کارتان می آید. سعی کنید در این مواقع بیشتر به طرف مقابل تان گوش دهید تا راهکارهای برقراری ارتباط با وی برای شما مشخص شود. همچنین می توانید در این مواقع چیزهای زیادی از آن ها یاد بگیرید.

به عنوان یک فرد تازه کار همیشه یاد گرفتن مهارت های جدید به شما کمک می کند تا بهتر کارتان را انجام داده و در محل کار اعتبار بیشتری کسب کنید. حتی توصیه می شود تا دوره های زبان عمومی و مهارت های ابتدایی ارتباطی را پشت سر گذاشته و خود را در این زمینه ها ارتقا دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که یکی از نکات مهم در پیشترفت شما تجربه کسب کردن و نتیجه گرفتن از اشتباهات است. در این خصوص افراد با تجربه و همکاران خبره تر شما می توانند تاثیر خوبی داشته باشند. هر گاه از آن ها انتقادی دریافت می کنید به آن فکر کرده و بدون تعصب آن را بررسی کنید. اگر انتقاد سازنده ای بود سعی کنید حتما آن را در رفتار حرفه ای تان اعمال کنید. فراموش نکنید که هیچ کس کامل نیست بنابراین کسی از شما انتظار ندارد که بدون اشتباه و خطا به جلو بروید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی